|
|
|
Vanlig å vente 2 måneder på deler til Specialized?
|
Vanlig å vente 2 måneder på deler til Specialized?
02/09/2008 11:34
|
Mauritsius
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg leverte inn min Specialized FSR til en av våre ledende Specialized utsalg med eget verksted pga ulyd ved bakdemper.
Jeg ble anbefalt å bytte boltesett og kulelager rundt demperen bak, og ikke å fortsette å sykle på den.
Sykkelen står fortsatt på verksted og venter på delene (feil deler sendt 2 ganger fra importør).
Er jeg alene om å oppleve så dårlig service, eller er det mer eller mindre vanlig, og er Specialized importøren bedre eller værre enn andre?
Uansett utrolig kjedelig å miste 2 flotte måneder på sti.
Kan man/bør man kunne forvente en lånesykkel når det har tatt så lang tid, og fortsatt ingen kan si når delene vil bli levert?
Verksted skylder på at de ikke får tak i noen (bortsett fra ordre og kontordame selvfølgelig) hos importøren da alle er på messer osv på ubestemt tid!
|
|
|
Re: Vanlig å vente 2 måneder på deler til Specialized?
[Re: Mauritsius]
02/09/2008 12:35
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Totalt uholdbart, spør du meg. Dette er slitasjedeler og skal være tilgjengelig på ekstremt kort tid, alltid.
Specialized er vel såpass flinke at de bruker mye like deler mellom modeller slik at de ikke trenger eget pakning og kulelager-sett for hver modell, og da trenger et sykt stort lager?
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
02/09/2008 12:53
|
Åsmund Olsen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg hadde overhaling med bytte av lagre og foringer på Epicen min i vår, og da fikk jeg service-settet etter tre-fire dager.
Stians Sport har ikke disse settene oppført i delekatalogen sin, og det kan være at butikken derfor ikke vet hvilke deler de skal ha til din modell.
Vil anbefale deg å sende en mail direkte til Stians og forklare problemet, så blir det nok fart i sakene.
It's never gonna be mainstream like football. -Cav Lørenskog CK
|
|
|
[Re: Åsmund Olsen]
02/09/2008 13:39
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Problemet er antageligvis manglende kompetanse ved ditt verksted. Det høres ut som om du bare har noen dårlige lager i rammen eller mest sannsynelig har slitt ut foringene i demperøyet. Hva slags sykkel og hva slags bakdemper har du? Mest sannsynelig kan alle aktuelle deler skaffes fra annet sted enn stians sport. Butikken fortjener deng  (verbalt vel og merke)
Ut på tur!
|
|
|
Re: Vanlig å vente 2 måneder på deler til Speciali
[Re: Mauritsius]
02/09/2008 13:47
|
SKS
Entusiast
|
Entusiast
Stians sport er elendige på logistikk og oppfølging, i tillegg må forhandler til enhver tid kontrollere og dobbeltsjekke at de følger opp. Er det mulighet for vår kompis Murphy kan slå til, så tror jeg jaggu han er ansatt i Stians sport...
Tor Arne
|
|
|
[Re: SKS]
02/09/2008 14:59
|
jensen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
All min erfaring med stiansport og levering av reservedeler er helt ræva. Og prøv å kontakt stiansport direkte så får du bare surt beskjed om å gå igjennom en forhandler. Gå i butikkem vær dag og be de purre opp stiansport, og si til de som jobber i butikken at det ikke er dem du maser på! så sliper du sure miner fra dem. he he
|
|
|
[Re: jensen]
02/09/2008 15:02
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er et tankekors i disse internett-tider at norske forhandlere ikke tar bedre vare på kundene sine....og dette gjelder forsåvidt i mange andre bransjer, og for forhandlere av alle slag...
2 måneder er utrolig dårlig, men takk for at du sa fra her, så skal jeg bestille alt jeg trenger av reservedeler nå, så jeg ikke går i samme fella selv...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
02/09/2008 15:20
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Det er et tankekors i disse internett-tider at norske forhandlere ikke tar bedre vare på kundene sine [...] 2 måneder? Det er vel omtrent den tiden det tar å vente på levering av en Canyonsykkel om våren - hvis du er uheldig og må vente lenge ... Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
02/09/2008 15:43
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men levering av en ny sykkel blir liksom noe annet, reservedeler bør man jo til en viss grad ha "lett" tilgjengelig enten på lager i Europa eller mer sentralt i Norge...og da kan det umulig ta 2 måneder å skaffe disse til veie.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: jensen]
02/09/2008 17:27
|
Furu
/Stig
|
/Stig
Har vært i direktekontakt med Stian-Sport et par ganger nå i høst om forskjellige ting, og de har gitt meg rask og grei respons. Men respekt for at de ikke vil selge direkte til meg er viktig å ha.
Stig
|
|
|
|
|
|
|