Du får ikke fullført halvmaraton hvis du melder deg på i et maraton og bryter halvveis heller.
Siden de som skal sykle 2 runder starter til andre tider enn de som skal sykle 1 vil man ikke få fullført 1 runde hvis man gir eg halvveis i to-rundersrittet.
Med mindre man heter Ole og har startet i feil felt da
Noen som har sporlogg av Terrengsykkelrittet 2009, som er konvertert til å kunne brukes på Garmin GPSMAP 60Cx eller som jeg kan konvertere selv? for eksempel .gdb eller .gpx format.
(Men - tror ikke den er helt korrekt fra Fjellstadbakken og nordover mot Nøklevann, tror spor"giver" har tatt veien rett frem og ikke stien som går til høyre
Anders 29'er the real thing Intense Spider 29 Gary Fisher 129
Det eksisterer to kart, med to ulike sporvalg fra Fjellstadbakken mot Nøklevann. Ene er merket med sti til høyre og det andre er merket i lysløypa rett frem.. Kartet på terrensykkelrittet.no opererer med det siste, mens kartet som kom på mail viser sti til høyre og kommer ut ved Katisa... Noen fra rittet som kan bekrefte hvilken sti som er riktig her?
Jeg syklet denne delen av løypa idag - Jeg forsøkte å finne stien til høyre, men alle spor etter sykkelhjul fulgte lysløypa.
Jeg oppsøkte sågard stedet der denne stien kommer ut på grusveien - der var stien full av blader - ingen sykkelhjul har satt sine knaster der denne våren.
Jeg har konkluderte med at kartet som er sendt ut er feil
Anders 29'er the real thing Intense Spider 29 Gary Fisher 129
Jeg har som deg også lett etter denne stien til høyre uten å skjønne helt hvor den skulle ha gått.. Jeg er nå blitt informert om at felles-turene i vår har gått i lysløypa rett frem, så da tror jeg vi kan slå fast at det utsendte kartet er FEIL på dette punktet (Sykkeløyvind deltok iallefall på den første, så vi får satse på at han kan veien )..
Kanskje greit å få rettet opp dette til neste gang det sendes ut kart;)
Har tenkt meg til Oslo i helga. Er det noen som har tips om hvor jeg skal stå hvis jeg vil ta noen fine bilder?
På toppen av slettefjell hvor man kan se syklisten i god tid og få godt bilde - og spesielt viktig å ta bilde av han med startnr 431 ;-). Evt nedkjøringen mot skullerud (fartsetappen) - enklere å komme til
Ned fra Skullerudåsen (i strekket for utforprisen) burde det være mulig å ta bra bilder. Ganske langt oppe er det et lite dropp hvor det kan bli litt action. Du kan også stå på helt toppen av klatringen til åsen. Det er flere kinkige svaberg her, som er vanskelig å ta og hvor det nok kan oppstå forskjellige øvelser. Like etterpå er det dessuten to påfølgende dropp, som også kan gi litt luft til bildene. Inne på Gardfangeråsen er det et et lite dropp hvor du kunne stått, men det er ganske langt inn dit. Nedkjøringen fra Slettfjell er mye nærmere og her kommer farten til å være høy. Ryttere som balanserer på trekloppene mellom Fjellstadbakken og Rustadsaga kan også bli gøy.
Det går en sti rett frem i det aktuelle terrenget, mens løypa følger hovedløypa som går slakt til høyre. Løypa rett frem går i en steinrøys, mens den slakt til høyre går i litt myr og på svaberg, men jeg ser nå at det er lysløypa og hovedtraseen. Det vil uansett være tydelig merket på rittdagen.
Vet noen hvilket klokkeslett Thomas Remvik Aasen skal ha trialshowet sitt? Har to små fans som venter etter første passering og at 2.runden skal fullføres og må jo finne på noe i mellom tiden :-D
Hmm, var å skulle hente startnr. mitt nå. I følge websitene til terrengsykkelrittet står det at butikken skal være oppe til 21, men jeg var der 2030, og det var vitterlig stengt!
Regner med at jeg da får ut startnr. i morgen?!?
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Har Continental Mountain King foran og Race King bak. Det blir for glatt i bakkant mener jeg etter prøvetur i dag. Kan jeg kjøpe dekk og få det satt på (slangeløst) på Haraløkka lørdag eller må jeg stå og krafse på døra av en sportsbutikk på morgenen? Starter 10:40. Har forresten lest et eller annet om elektroniske brikker men fikk ingen i konvolutten min. Når må jeg være der for å få en slik?
Og ja, sykkelen er (for de som har fulgt med på det) oppe og går igjen.
Uansett vær blir det veldig vått i løypa i morgen. Det har vært mye dårlig vær de siste dagene, så jeg har nettopp byttet ut Schwalbe RR-dekkene mine med noen gromme knastedekk jeg fikk låne av en kompis. Jeg har kjørt løypa en del ganger, og føler meg rimelig trygg på den, men med litt slitte RR-dekk var det ikke så behagelig i går;)
Hva tror folket, noe beskyttelse annet enn hjelm greit, eller er det overkill?
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Dekk på meg i morgen Forran: Maxxis Crossmark 2.1 Bak: Hutchinson Pirahna
Satser på at min overlegne teknikk får meg rundt
Hva tror folket, noe beskyttelse annet enn hjelm greit, eller er det overkill?
For stilsyklisten er alt annet enn hjelm uakseptabelt men for oss andre... Trente mye i denne løypa i fjor og da mener jeg mye. Minst en gang i uka hele sommeren. Skaffet meg tannbeskytter som holder kjaken på plass om jeg treffer steinrøysa med hodet først. Den henger i en tråd og blir puttet inn på toppen av bakken. Kjørte moto-cross før og ble rimelig sjokkert over mangelen på verneutstyr hos syklister. Snek et par pads ned over hoftene forrige ritt. Det er helt utrolig hvor mye tøffere du blir i løypa med litt beskyttelse. Du føler deg usårbar. Et tips fra moto-cross: Når du velter holder du hardt i styret. Tar du deg for kan det lett hende at du knekker noe i nedre arm uten at jeg påstår jeg har greie på dette.
Jaha, så här i elfte timmen då kan jag konstatera en hel hög med saker efter en provtur på det sista partiet ca klockan 19.30 idag:
- Löypa är väldigt väl markerad. En eloge för det. - Maxxis Ranchero - direkt livsfarliga. - Maxxis Cross Mark - helt odugliga. - Intense 2,25 - sitter på sten om man inte svänger för hårt. - Det är allt för mycket rötter här i världen. - Jag kommer antagligen slå ihjäl mig i ett försök att ta utförpriset. - Jag gläder mig som ett litet barn till denna gigantsika lerfest vi alla ska igenom i morgon. - Jag är mycket glad att jag fegade ur och bara kör ett varv . - Knäskydd är ingen dum uppfinning.
Vi ses i morgon! Nu ska jag kolla The Collectives Seasons för få mer inspiration. Natta!
Hmm, kanskje det blir nye dekk på meg i morra gitt.......
Takker hjelm, albue- og knebeskyttere for at gårsdagens tryn ikke ble mer enn litt hodepine, en hoven kjeve, noen forslåtte ribbein og en blåveis over kneet. Gikk jaggu fort fra full kontroll til nærkontakt med moder jord. Bare flaks hindret et par utslåtte tenner.
Enig med Wiberg om at Crossmark er udugulige på dette underlaget. Nekter å tro at det var teknikken min (eller mangel på sådan) som var årsaken ...