Birken. Nye elite reglene!
|
Birken. Nye elite reglene!
31/08/2008 21:57
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg vil gi et klapp for de nye reglene med merkekrav, elite får resultat i klasse osv. For første gang følte jeg at fokuset skulle være slik det bør være. I år var det ikke lenger så stort fokus på klasseseire men hvordan man gjør det i eliten. Det er slik det skal være. Så et stor applaus for de som har snekret sammen slik det er nå. Et stort skritt i riktig retning.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Birken. Nye elite reglene!
[Re: olechr]
01/09/2008 06:44
|
olaho
Medlem
|
Medlem
Sett fra mitt ståsted så er jeg ganske så uenig i denne. Selvfølgelig er det fint for dere i elite å få i både pose og sekk, men jeg kan ikke skjønne at noen kan synes at det er konkurranse på like vilkår at noen som starter 7-8 timer etter aldersklassene under potensielt svært forskjellige forhold (i år antar jeg dog at det var relativt likt, uten å vite det) skal komme inn og endre resultatlisten... I tillegg kjører jo ikke eliteklassen samme løypen som oss andre på slutten
Hvis elite startet først av alle så ville dette blitt mye mer rettferdig!
(Forberedt på mye tyn både fra Ole Chr. og andre på denne, men utifra mitt ståsted så føles dette ikke rettferdig)
For ordens skyld til slutt: mitt ståsted er da en sluttid såvidt under 3 timer og en av de som satte merketiden i klassen før eliten kom inn
|
|
|
[Re: olaho]
01/09/2008 06:56
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Potensielt forskjellige forhold kan slå begge veier.
Men hvorfor starter du ikke i eliteklassen når du bruker under 3 timer over fjellet?
|
|
|
[Re: Tgabriel]
01/09/2008 07:16
|
olaho
Medlem
|
Medlem
Potensielt forskjellige forhold kan slå begge veier. Som et tankekors til dette: Hva ville skjedd hvis vi som startet i 7-tiden hadde hatt kjempeforhold over fjellet med medvind mens eliten får motvind, regn og blytunge forhold og derfor en fra pulje 1-4 får beste tid? Men hvorfor starter du ikke i eliteklassen når du bruker under 3 timer over fjellet?
Det er hovedsaklig tre grunner til dette: 1. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle sykle så fort :-) 2. Jeg var ikke kvalifisert i henhold til elitelisten hos NCF 3. Elitestart betyr at jeg må melde meg inn i sykkelklubb og fikse aktiv lisens, samt at det vil være vanskeligere for meg å sykle i min bedrifts sykkeldrakt og 'profilere' denne. I tillegg har jeg ingen sykkelklubb i Osloområdet som jeg naturlig identifiserer meg med og ønsker å være medlem av...
Redigert av olaho; 01/09/2008 07:18. Rediger grunn: 3 grunner...
|
|
|
01/09/2008 07:26
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
1 og 2 er gode argumenter, men neste år kan du jo ha offensive mål
Selv om forholdene hadde snudd andre veien, ville det ikke vært noe tvil om hvem som var best til å sykle blant erfarne syklister. Klubbmedlemskap og lisenser til å delta i mange ritt vil være det som kan heve deg. Mange syklister har heller ikke problemer med å identifisere seg med klubben som har gjort dem gode.
Fra min bitre hjemmesitterstol vil jeg også minne om at mange som kjørte kjempefort ville kommet fort ned på bakken av å konkurrere mot de beste i løyper som var litt tyngre og mer tekniske enn helgens birkentrase
No added style
|
|
|
01/09/2008 07:31
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Hva ville skjedd hvis vi som startet i 7-tiden hadde hatt kjempeforhold over fjellet med medvind mens eliten får motvind, regn og blytunge forhold og derfor en fra pulje 1-4 får beste tid? Da ville vi fått en verdig vinner i Eliteklassen og en annen i aldersklassen. Ser ikke noen ulemper ved det.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
01/09/2008 07:33
|
Blafreræva
Norseman
|
Norseman
Jeg er enig med Ole Christian at de nye reglene fungerte veldig bra!
Har fått inntrykk av at det var vindstille over fjellet på morgenen. Når vi kom over på ettermiddagen kjentes det ut som om det var svak motvind. Sannsynligheten for at det er vindstiller er vell større tidligere på morgenen..
Eliten kjører vell en noe lenger rute på slutten slik at argumentet om at eliten kjører en annen rute kan neppe brukes.
|
|
|
01/09/2008 07:33
|
Fujigutt
Fersking
|
Fersking
Helt greitt for oss som nå gikk fra aldersklasse til Elite. Det eneste som bør endres er starttid. Gjør som på ski - send eliten ut først. Da slipper vi å slå i hjel en hel dag før vi starter. Det er jo også hyggelig at det skjer noe etter at en har tatt en dusj. Slik det er nå er alt pakket ned når vi er klar for en kald en og en sosial prat (noe som er hyggelig når så mange samles).
|
|
|
[Re: Fujigutt]
01/09/2008 07:45
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig at startpunktet i år er for seint. Men start kl 0700 er heller ikke det beste tror jeg. Hva med å starte eliten kl 1200. Da kan man ha en pause i startprogrammet fra kl 1100, slik at de foran rekker å komme gjennom gåpartiet før eliten kommer. Etter elitestarten så fortsetter man bare med de vanlige puljene. Da er det masse folk på Håkonshall til å ta i mot dere. Jeg synes i allefall det er moro å ta dere i mot (da jeg kjenner flere som er med). I år måtte jeg dessverre reise hjem da dere ikke ankom før i tussmørket.
|
|
|
[Re: erling]
01/09/2008 07:53
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Et moment som ikke nevnes her, er at birken er et ritt hvor en får langt større fordeler av å ligge på hjul enn i andre terrengsykkelritt. Derfor vil ryttere som kjører i eliteklassen taues inn til bedre tider om de henger med.
|
|
|
01/09/2008 07:57
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
Sett fra mitt ståsted så er jeg ganske så uenig i denne. Selvfølgelig er det fint for dere i elite å få i både pose og sekk, men jeg kan ikke skjønne at noen kan synes at det er konkurranse på like vilkår at noen som starter 7-8 timer etter aldersklassene under potensielt svært forskjellige forhold (i år antar jeg dog at det var relativt likt, uten å vite det) skal komme inn og endre resultatlisten... I tillegg kjører jo ikke eliteklassen samme løypen som oss andre på slutten
Hvis elite startet først av alle så ville dette blitt mye mer rettferdig!
(Forberedt på mye tyn både fra Ole Chr. og andre på denne, men utifra mitt ståsted så føles dette ikke rettferdig)
For ordens skyld til slutt: mitt ståsted er da en sluttid såvidt under 3 timer og en av de som satte merketiden i klassen før eliten kom inn
He he får nok ikke så mye tyn for idag er jeg bare blid. ;-) Men det som var bra er at vi får ikke i pose og sekk sånn sett. For i år var det ikke noe fokus på hvem som vant aldersklassene. Med andre ord de som kjører for plass kjører elite/konkurranse klassen mens de som kjører for merket/god tid/tur kjører aldersklasse. Når det gjelder forhold forskjeller trur jeg det ikke vil spille så stor rolle for fortsetter man med dette systemet vil alle de som kjører skikkelig fort kjøre i elite klassen. Den vil da bli større og alle vil finne noen og kjøre sammen med og konkurrere mot. Før har det vært en gruppe ramler du av denne, ja da er du ferdig. Slik var det ikke i år var grupper hele veien. Det er selvklart problemer med alt enne er sein start, premieutdeling for aldersklasse som blir veldig seint, forskjellige forhold. I år hadde vi som Lars Petter nevnte litt vind noe jeg har hørt aldersklasse ikke har. Også knall med premiene at de har penger til 15 stk og at beløpene ikke går ned så mye fra plass til plass.
|
|
|
01/09/2008 08:13
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vel, denne vinden tror jeg neppe utjevner fordelen med å starte på ettermiddagen i 17 grader vs. 0700 og 5 grader.
|
|
|
01/09/2008 08:18
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Helt greitt for oss som nå gikk fra aldersklasse til Elite. Det eneste som bør endres er starttid. Gjør som på ski - send eliten ut først. Dette kan sikkert sees fra flere sider. Her sutrer vi om at terrensykling får for liten plass i media og på NCF's budsjetter. Birken er i realiteten den eneste anledningen terrengsykkeleliten har til å vise seg frem for folk utenfor den faste menigheten. Med de hordene som skal gjennom Djuposet i løpet av dagen må første start gå før kroppen er våken. Med start først vil eliten feie gjennom uten "vanlige" tilskuere, kun menigheten bestående av spesielt intreresserte og langere som har sett nok av sykkelritt før (jeg vet, for jeg startet 0700). Med andre ord, som et vanlig maratonritt med litt spredt "heia" her og der. Med dagens system blir våre eliteryttere sett av tusenvis av mosjonister og "vanlige folk" (og i år var det faktisk flott å se på!), og det tror jeg definitivt terrengsykkelsporten (og da ikke minst de beste rytterne) profitterer på.
|
|
|
[Re: erling]
01/09/2008 08:25
|
Fujigutt
Fersking
|
Fersking
Ivrige erling; det var ikke 17 grader på fjellet (der en er det meste av tiden). Mitt poeng er ikke forskjell i forhold, men at når en samler så mange ryttere er det kult å treffe noen av dem.
Så var det utorlig gøy at det ble seier til unge lovende og ikke gamle ringrever. Gratulerer Ole Chr og Anders - vi trenger noen på strek i London 2012.
|
|
|
01/09/2008 10:42
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Typisk. Her har jeg i mange år ligget 5-15 min bak merkekravet, (klarte det første gang i fjor). I år er første året jeg er i nærheten av å trene birkenrettet, (og ikke bare leke meg på sti) så blir det plutselig lett å ta merket!!Nei, da, synes det er flott da det det tydelig betyr mye for mange og er med på å motivere til trening og deltagelse. Har ikke vært så opptatt av merket, men merket jo at det var gøy å få det overraskende i fjor. I år var en såpass langt foran et jeg heller ikke tenkte på det. Var meste opptatt av hvor mye raskere en i fjor jeg/vi kunne sykle.
Men over til problemstillingen. Hva med lengre pause mellom f.eks pulje 20, f.eks 30 minutt, deretter la elite menn starte, deretter elite damer 5 min senere. Vet ikke hvordan stemingen var rundt Håkons hall i 18-19 tiden. Men vet at det ikke var aktuellt for oss å vente så lenge. Er jo gøy å se eliten komme i mål. Skjønner også at det kjedelig for de beste i puljene foran å vente på plasseringer. Med mitt forslag skal også djuposet, terrengpartiene (1 ihvertfall) være ganske renset for normalt dødlige sykkelister.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
01/09/2008 15:12
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Knallbra med nye reglene!!
Håper det fortsetter slik framover. Bra at de også har bra fokus på de som kjører Ungdomsbirken, framfor de som kommer til mål i aldersklassene. Er jo tross alt fremtiden det er snakk om.
Pga sykdom selv fikk jeg ikke kjørt i helga, men var å så på Ungdomsbirken, og det gror godt i ungdomsklassene i landet om dagen. Artig å se.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
01/09/2008 18:58
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Et moment som ikke nevnes her, er at birken er et ritt hvor en får langt større fordeler av å ligge på hjul enn i andre terrengsykkelritt. Derfor vil ryttere som kjører i eliteklassen taues inn til bedre tider om de henger med. Om de henger med ja.... det er bare det "å henge med" som er ganske tungt  Jeg klarte såviiiiidt å klore meg fast langt bak i elitefeltet til Skramstad på 26.39 og hadde da bare en eneste rytter bak meg i feltet som kom i mål under 3 timer. I aldersklassene var det tilsammen 32 ryttere som kom under 3 timer og ingen av dem var raskere enn 28:01 på Skramstad. 1 minutt og 22 sekunders forskjell til Skramstad er i min verden ganske mye og da tør jeg påstå at det ikke noe billigsalg på gode tider i eliteklassen :-)
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
[Re: brede]
01/09/2008 21:11
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Syns det er positivt at man endelig har fått til en ordning der de antatt beste starter sammen, men forstår ikke helt poenget med klassevise starter i pulje 1-4 når det allikevel ikke kåres en vinner fra disse. Hvorfor ikke la alle de antatt nestbeste starte i samme pulje, osv? Dette vil utjevne noe av nivåforskjellen mellom elitefeltet og det beste turfeltet, samt redusere innkjøringsproblemene som oppstår i de tidlige puljene.
|
|
|
[Re: erikt]
01/09/2008 21:52
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
forstår ikke helt poenget med klassevise starter i pulje 1-4 når det allikevel ikke kåres en vinner fra disse. Hvorfor ikke la alle de antatt nestbeste starte i samme pulje, osv? Dette vil utjevne noe av nivåforskjellen mellom elitefeltet og det beste turfeltet, samt redusere innkjøringsproblemene som oppstår i de tidlige puljene. Dette er godt spurt og fortjener en forklaring. I 2006 var det ca 20 ryttere fra eliteklassen som hadde bedre tider enn aldersklassen. Dette året var det ingen spesielle regler for deltagelse i eliteklassen. I 2007 var det ca 30 ryttere fra eliteklassen som hadde bedre tider enn aldersklassene. Dette året var alle som hadde NC poeng nektet start i aldersklassene. Resultatet var at mange ryttere boikottet Norgescupen for å vinne aldersklassen sin i Birken... I 2008 var det ca 100 ryttere fra eliteklassen som hadde bedre tider enn aldersklassene. Det var totalt 170 påmeldt i ME og MEJ på rittdagen, men 2 uker før da programbladet gikk i trykken, puljene måtte låses og logistikken startet var det bare rundt 40 av de 300 kvalifiserte som hadde meldt seg på i eliteklassen. Hvis man ser på hva rytterne tidligere har gjort for å sikre seg en klasseseier i Birken så ville det vært naivt å tro at ikke en god del hadde spekulert i å starte i aldersklassen hvis alle de beste i alder hadde vært seedet flatt fra første pulje. Ordningen er basert på frivillighet for utøverne. Desverre viser historien at ethvert mulig smutthul utnyttes rått i jakten på klasseseire. Et eksempel kan være fra 2007 da de med NC poeng måtte kjøre i eliteklassen i Birken. Den sesongen var det tilfeller av at utøverne hadde folk ved målstreken som talte antall ryttere som passerte og så vinket sin mann i mål da det var "trygt" dvs at alle NC poengene var delt ut... Pulje 1 var i år var forøvrig klassene M45 og oppover som ikke er med i eliteordningen og det resulterte i at første mann over fjellet også var en verdig vinner av sin aldersklasse. Akkurat det er det ingen grunn til å endre på.
|
|
|
01/09/2008 22:04
|
svegar
Besatt
|
Besatt
[quote=Hvilepuls] Jeg klarte såviiiiidt å klore meg fast langt bak i elitefeltet til Skramstad på 26.39 og hadde da bare en eneste rytter bak meg i feltet som kom i mål under 3 timer. I aldersklassene var det tilsammen 32 ryttere som kom under 3 timer og ingen av dem var raskere enn 28:01 på Skramstad.
1 minutt og 22 sekunders forskjell til Skramstad er i min verden ganske mye og da tør jeg påstå at det ikke noe billigsalg på gode tider i eliteklassen :-) Enig i dette, samtidig som det nok er lettere å henge med til en tross alt OK passeringstid på Skramstad i eliten fordi de aller sterkeste setter fart tidlig, og da er det lett å sitte bak i et stort felt i de nokså lette partiene fra start. Jeg synes det var utrolig lite kjørevillighet i gruppe 2 fra start, vi kunne lett ha spart halvannet minutt om det var litt dugnadsånd i gruppa. Ikke dermed sagt at jeg selv ville hengt med opp til din gode passeringstid. Og ikke skjønner jeg hvorfor gutta sitter og lurker i starten når vinneren av klassen uansett sitter i eliten. Kan ikke skjønne hva som er så stas med å komme først i pulja på en tid som er dårligere enn det kunne ha blitt. sv
|
|
|
[Re: svegar]
02/09/2008 08:05
|
krank
Fersking
|
Fersking
Det burde egentlig ikke være noen eliteklasse i et folkeritt med 15000 deltagere men jeg ser jo absolutt at det er positivt å få "vist fram" de beste. Og de beste burde jo egentlig sette pris på å ankomme Lillehammer med tusenvis av tilskuere og mediedekning.
Mener starten kan være som nå men man burde velge, enten elite eller aldersbestemt.
Selv kommer jeg aldri i nærheten seier, hverken elite eller klasse så for meg er dette egentlig ikke et problem. Er lykkelig hvis merket er ensfarget blankt...
|
|
|
[Re: krank]
02/09/2008 10:56
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
jeg syns det er interessant at man alltid antar at det er manglende vilje til å kjøre og ikke manglende evne.
Jeg er rimelig sikker på at grunne ntil at det ikke gikk fortere først og fremst skyldtes at det ikke var mange nok i gruppa som hadde krefter til å bidra. Selvom det er noen som alltid prøver å kjøre billigst mulig er min erfaring at dette ikke skjer før man er en god del nærmere mål.
|
|
|
02/09/2008 13:27
|
otten
Fersking
|
Fersking
... For i år var det ikke noe fokus på hvem som vant aldersklassene. Med andre ord de som kjører for plass kjører elite/konkurranse klassen mens de som kjører for merket/god tid/tur kjører aldersklasse. Aksepterer og forstår veldig godt at årets ordning var en suksess for elitefeltet, men; Birken er med dette redusert fra å være et antall spennende oppgjør med støting og taktikk i flere puljer/klasser, til en eneste konkurranse og ett eneste spenningsmoment. Resten er mest mulig effektiv logistikk og et stort gjesp! Kjørte i pulje 3 og opplevelsen var usigelig kjedelig. Kjente i pulje 2 og 4 rapporterer om samme tristesse. Jeg vil våge den påstand at arrangøren her skyter seg selv i foten! Mosjonsidretten er ofret i egen storstue for å gi kunstig åndedrett til en sykelig gjest. Nestekjærlighet er vel og bra, men til hvilken pris?
otten
|
|
|
[Re: otten]
02/09/2008 14:30
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
^^ Anser meg selv som mosjonist, og begriper ikke hva det snakkes om her. Jeg syntes det hele var genialt lagt opp med at eliten kommer til slutt. Dersom man anser seg for å høre til blant de beste får man sørge for at man starter sammen med disse. De 15000 andre koser seg med selvpining over fjellet, i ekte mosjoniststil.
|
|
|
02/09/2008 17:24
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
... For i år var det ikke noe fokus på hvem som vant aldersklassene. Med andre ord de som kjører for plass kjører elite/konkurranse klassen mens de som kjører for merket/god tid/tur kjører aldersklasse. Aksepterer og forstår veldig godt at årets ordning var en suksess for elitefeltet, men; Birken er med dette redusert fra å være et antall spennende oppgjør med støting og taktikk i flere puljer/klasser, til en eneste konkurranse og ett eneste spenningsmoment. Resten er mest mulig effektiv logistikk og et stort gjesp! Kjørte i pulje 3 og opplevelsen var usigelig kjedelig. Kjente i pulje 2 og 4 rapporterer om samme tristesse. Jeg vil våge den påstand at arrangøren her skyter seg selv i foten! Mosjonsidretten er ofret i egen storstue for å gi kunstig åndedrett til en sykelig gjest. Nestekjærlighet er vel og bra, men til hvilken pris? Trur de fleste mosjonistene syntes det fungere knall bra. Er de super mosjonistene som sutrer. Hvis man sykler sammen med 14000 og ikke finner noen og støte på/kjøre mot, ja da trur jeg man ikke finner det uansett. Hva ville vært annerledes for deg om de beste hadde kjørt i klassene?? Så sant du ikke er en av de som kjemper om topp 3 i klassen så har det jo ingen ting og si om man kjemper om 10 eller 30 plass.
|
|
|
[Re: JonahHex]
02/09/2008 17:25
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
^^ Anser meg selv som mosjonist, og begriper ikke hva det snakkes om her. Jeg syntes det hele var genialt lagt opp med at eliten kommer til slutt. Dersom man anser seg for å høre til blant de beste får man sørge for at man starter sammen med disse. De 15000 andre koser seg med selvpining over fjellet, i ekte mosjoniststil. Helt enig.
|
|
|
02/09/2008 18:27
|
EgilS
More than words
|
More than words
Her er jeg svært så enig med olechr. De eneste jeg kan se at den nye ordningen er et tilbakesteg for er de svært få som tidligere kjempet om det jeg vil kalle en fiktiv pallplass i aldersklassene opp til M45. For alle andre er det et fremskritt, evt. at det ikke har noen betydning.
Å da si at dette er å skyte seg i foten fordi man får 50-100 stykker som er misfornøyde er i beste fall en grov overdrivelse. Birken blir nok ikke mindre populær grunnet dette.
|
|
|
[Re: EgilS]
02/09/2008 18:37
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Som en av de som hadde kjempet om en pallplass i klassen må jeg også si meg helt enig med Olechr. Dagens eliteordning er en kjempesuksess, også for supermosjonistene etter min oppfatning.Det betyr at man faktisk får brynet seg mot de aller beste hvis man kvalifiserer seg til eliten. Gjør man ikke det ville man ikke vært med i toppen av klassen uansett.
Både i år og ifjor var det ordentlig gøy å sykle i eliteklassen fordi det var så mange som var med. Jeg har også opplevd å få mer cred blant kunder, koplleger og venner for en 41 plass i eliten enn en 3 - 5 i klassen.
|
|
|
02/09/2008 18:49
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Birken er med dette redusert fra å være et antall spennende oppgjør med støting og taktikk i flere puljer/klasser, til en eneste konkurranse og ett eneste spenningsmoment. Jeg vil våge den påstand at arrangøren her skyter seg selv i foten! Mosjonsidretten er ofret i egen storstue for å gi kunstig åndedrett til en sykelig gjest. Nestekjærlighet er vel og bra, men til hvilken pris? Tja, hva skal man si? I fjor var det kamp om seire i pulje 1,2,3 og 4, damestarten og elitefeltet for menn. I år var det ikke lenger kamp om seire i pulje 2,3 og 4. Det var vel rundt 70 puljer totalt begge år. Fortsår jeg deg rett så mener du at arrangøren skyter seg selv i foten om det ikke er kamp om klasseseiren i akkurat din pulje. Er det riktig oppfattet? I denne debatten er det en god del supermosjonister som glemmer realitetene og de er som følger: Enten består eliteklassene av de beste utøverne i arrangementet eller så legges eliteklassen ned. Det betyr i praksis at supermosjonistene går opp til eliten eller så kommer eliten ned i aldersklassene. Jeg er av de som tror Birken profiterer på å ha store eliteklasser med høy kvalitet.
|
|
|
02/09/2008 21:09
|
Roger Sandum
Mest Bare Roger
|
Mest Bare Roger
Jeg gjorde mitt beste for å kjøre minst like fort som de andre i pulje 9, men mista fort oversikten over hvor mange av dem som var foran og hvor mange som var bak meg. Det jeg fikk med meg var at vi var en ganske stor og jevn gruppe ryttere som tidvis forsøkte å samarbeide. Vi prøvde med vekslende hell å organisere rulle og mot slutte ble det noen få av oss som måtte finne oss i å taue de som ikke orket så mye mer. De siste kilometerne kjørte jeg det jeg maktet og når jeg så et par av karene fra gruppa mi foran meg på vei ned mot hallen ga jeg alt og passerte dem i innspurten. Tror jeg kom inn som ca nr 15 av de som startet i pulje 9. Det holdt til en fin-fin 265. plass i klassen. Arrangørene har ikke skutt meg i foten i hvert fall, og det synes jeg er det viktigste... Det må da være fint at dere som har elite-tempo kan kjøre sammen, akkurat som vi som har pulje-9-tempo gjør det!? Roger 
|
|
|
|
|