Jeg tror det har vært skrevet om denne tidligere, men fant den ikke, så her er mitt bidrag.
Jeg tok meg en liten (Johann) tur i går, mest for moro og litt for trening. Stien starter på Vensåssetra og går 5km i variert terreng til Burudvann, hvor den siste etappen er på grusvei.
Det enkleste er å kjøre inn Lommedalen til Tobonn, videre derfra på en "Blå" sti til du møter en smal vei. Følg veien oppover til Vensåssetra, mrk: opp opp opp.
Når du endelig er ved Vensåssetra starter 5km med moro. Da er man relativt høyt oppe, og stien som da går retning Burudvann merket blå/rødt er stort sett en "downhill" sti.
Litt oppover i starten, men etter hvert går det nedover på variert underlag. Når stien deles i Blå & Rød løype, følg den blå til venstre. Stien kommer til slutt ut på grusveien ved Burudvann, ta da til høyre, og du får noen raske nedoverbakker på grus på slutten. Om det er sommer og sol, ta gjerne inn til Burudvann mot slutten for en dukkert ;-)
Jeg føler stien er middels krevende, men som i går var det vått og glatt, så selv erfarende har noe å bryne seg på her.
Se kart, striplet linje fra Vensåssetra til Burudvann:
http://geodataonline.no/skiforeningen/?o...ayerlist=SykkelGod tur :-)