Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 12 av 18 1 2 10 11 12 13 14 17 18

Terrengstyrken 2009

Re: GPS-spor [Re: front biker] #714162 21/04/2009 19:36
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: front biker
Sitat: TFN
Koser meg (prøver å finne ut av det nokså lite intuitive brukergrensesnittet) med min nye Garmin Edge 705 og har blant annet lastet ned GPS-sporene (fra sykkelspor.no) fra Terrengstyrken 2008. 2008-sporene stemmer jo ikke med årets trase (i alle fall ikke hele veien, og særlig ikke siste etappe).

Oppfordringen går derfor til alle: Ta med GPSen (om du har) når du tester traseen og legg ut sporet. Jeg satser på å få testet sisteetappen i løpet av mai. Kanskje vi, før 22. juni, har et komplett sett spor?
Foreslår en felles gjennomkjøring (utflukt/treningstur) LØRDAG 16. MAI. Kanskje litt tidlig, men helgene etter er (i rask rekkefølge) Terrengsykkelrittet, pinsen, Raumerrittet, Farrisrunden.... Lover å ha med Edge'en og tracke turen, og legge ut på sykkelspor.no med lenke her. Bli med! (Annonserer det som Utflukt seinere).

Jeg holder av dagen ICON_SMILE Stiller med ny Polar-klokke med GPS ICON_LAUGH

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: GPS-spor [Re: Stine L] #715621 23/04/2009 13:39
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Siste-etappen igjen. Siterer trase-beskrivelsen:

"via Gjerdingsdammen (sti) til Skillingen og Stryken. Via Store Sandungen til Hakkloa og Kikut. "

Noen som skjønner hvordan traseen går her? Fra Gjerdingsdammen til Stryken og så et godt stykke tilbake samme vei for å ta sørover til Store Sandungen, eller er det en smartere trase?

Aksel?

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: GPS-spor [Re: TFN] #717084 25/04/2009 17:31
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
såvidt jeg husker ligger vel stryken nord-øst for Store Sandungen, så slipper å sykle tilbake samme vei skulle jeg tro.

Flere som tenker å stille i individuell klassen?
Jeg er litt på vippepunktet...

Re: GPS-spor [Re: olejoro] #717159 25/04/2009 19:08
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jeg tror ikke trasseen inn til Oslo er 100% avklart ennå.

Jeg tror ikke det er noe problem å stille individuelt. For min egen del synes jeg det vær veldig hyggelig og til veldig stor hjelp å sykle sammen med en makker.

Det burde kanskje gå an for de som stiller individuelt å aliere seg med noen andre single-ryttere(?) - Men for all del, hvis de vil sykler for seg selv så er sikkert det greit det også.

Re: GPS-spor [Re: Sykkelbob] #718135 27/04/2009 12:18
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Sykkelbob
Jeg tror ikke trasseen inn til Oslo er 100% avklart ennå.

Nei, klar over det, men jeg er sikker på at Aksel har hatt en tanke med den trasebeskrivelsen som finnes. De andre delene av beskrivelsen er såpass detaljerte at det er liten tvil om hvordan traseen skal gå, men akkurat denne biten er uklar. Det er mange veier fra Gjerdingsdammen til Store Sandungen. Den korteste er direkte langs grusvei. Om man skal via Stryken, er det flere alternativer, men alle blir veldig rett øst først og rett vest etterpå - som om tanken bare er å få mange nok kilometer.

Med korteste vei fra Gjerdingsdammen til Store Sandungen blir etappen om lag 95 km (i følge Garmin's MapSource). Om vi skal via Stryken blir den lenger. Hvor mye lenger er avhengig av trasevalget. Fjorårets sisteetappe var om lag 105 km, og det står det at årets skal være, også.

Ettersom flere her har snakket om å prøve siste-etappen i løpet av mai, er det av interesse å få klarhet i hvor traseen går (eller er tenkt å gå), tenkte jeg.

- Tom
Re: GPS-spor [Re: TFN] #718341 27/04/2009 16:41
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Tut-tut, innspill fra stifinneren: Siste etappe er ennå ikke klar, de Oslobaserte (ledelsen) venter på svar fra grunneiere, men tur gjennom Nordmarka blir det nok ikke, da Løvenskiold ikke tillater slikt. Hvilket alternativ som da velges, avgjøres ut fra hvilke ja de får i dagene fremover... Lover å gi lyd så fort noe er bestemt...
Er det bart i de aktuelle områdene nå?
Personlig liker jeg godt fjorårets trasé inn mot Hellerudsletta, men så er det å komme seg til Holmenkollen derfra.... vi får se...

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: GPS-spor [Re: aselm] #718349 27/04/2009 16:56
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Takk for oppklaring! Vi får smøre oss med tålmodighet - vi er jo litt utålmodige... :-)

Egentlig er det kom heller ikke sånn veldig bråhast, for de aktuelle områdene er ikke bare. I alle fall var det ikke bart i Romeriksåsen sist fredag.

- Tom
Re: GPS-spor [Re: TFN] #718534 27/04/2009 22:19
front biker Offline
Besatt
Besatt
I dag dumpet bladet "På hjul" ned i postkassa. Utgiver er Oslo Cyklekrets og Styrkeprøven.

Og her er det opptil FLERE sider om Terrengstyrken (eller Craft MTB 6-dagers, som det visstnok egentlig heter). Du verden! Arrangøren skaper publisitet for rittet, nesten ikke til å tro.

Interessante oppslag om Rune Høydahl, Geir Lien m/kone (de kliner like godt til med 2 x Styrkeprøven, både landevei og MTB). Og om Team Helium (Hard Rocx): de stiller med tre lag.

(Riktignok er mest fokus på elitedeltakerne og fint lite om mosjonistene/oss vanlig dødelig.... det er kanskje her noe av grunnen til årets dårlig oppslutning ligger - men det er en annen debatt).

Ryktene sier videre at nye hjemmesider er på gang. Med stemningsrapporter, bilder mm. Hardnakkede rykter går ut på at det til og med blir bilde av en mosjonist!!

Og den første single-påmeldte er med:
https://secure.onreg.com/onreg2/startlist/index.php?id=643 - nå med 77 "lag" (herav 1 single).

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: GPS-spor [Re: aselm] #718852 28/04/2009 12:27
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: aselm
Tut-tut, innspill fra stifinneren: Siste etappe er ennå ikke klar, de Oslobaserte (ledelsen) venter på svar fra grunneiere, men tur gjennom Nordmarka blir det nok ikke, da Løvenskiold ikke tillater slikt. Hvilket alternativ som da velges, avgjøres ut fra hvilke ja de får i dagene fremover... Lover å gi lyd så fort noe er bestemt...
Personlig liker jeg godt fjorårets trasé inn mot Hellerudsletta, men så er det å komme seg til Holmenkollen derfra.... vi får se...

hei Aksel
Det blir en utfordring å sykle utenom Løvenskiolds eiendommer, ja. Linken til brøytekartet viser Løvenskiolds eiendommer i Nordmarka.. Det betyr vel at Hakadal/Nittedal må krysses mye lengre sør. Skal man virkelig ende opp i Holmenkollen, må det vel sykles Raumerrittløypa som i fjor og så skjære over Nittedal i Slattum-traktene/Lillomarka eller Hellerudsletta/Gjelleråsmarka og så ta seg via kommuneskogene til Kollen. Det blir ikke enkelt. Og "et bra støkke med en del stigning" ;-)

Kanskje like greitt å akseptere godseierens diktat, glemme Nordmarka/Kollen og ende rittet på Hasle/Lørens anlegg (via Lillomarka). Kan jo ta noen runder på Bjerkebanen på veien...

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: GPS-spor [Re: front biker] #718870 28/04/2009 13:10
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Hva med Lunner, Jevnaker, Åsa, Kleivstua, Lommedalen, Røa, Kollen?
Mye asfalt på slutten, men det er det mot Løren også ICON_SMILE

Re: GPS-spor [Re: Tgabriel] #719069 28/04/2009 18:43
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jeg håper inderlig vi spares for en grufull klatreøvelse som avslutning i Oslo. Inngangen som i fjor var helt fin, men det var vel kun mulig i samarrangement med landeveisrittet. Det er ikke bare-bare å sperre av halve motorveien.

Får håpe man finner ut av det..

Re: GPS-spor [Re: Sykkelbob] #719681 29/04/2009 13:03
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Rittet har fått egen hjemmeside:
www.MTB6dagers.no

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: GPS-spor [Re: brede] #719970 29/04/2009 20:03
Fireblade Offline
Medlem
Medlem
Sitat: nye nettsider
1 sett startnummer utleveres i sekretariatet på Rica Nidelven i Trondheim søndag 15. juni fra kl. 1500 til 1745

Sitat: Nye nettsider
ved avhenting av startnummer få utlevert en spesialdesignet bag av Craft/Ide på 95 liter

Håper ikke dette betyr at vi må reise til Trondheim helga før får å hente startnummer og deltakerbag. Det er vel ikke mulig??

Edit: Ovenstående må være feil dato, annet sted står det utlevering av startnummer 21 juni

Redigert av Fireblade; 29/04/2009 20:25.

Tom B.
Re: GPS-spor [Re: Fireblade] #720004 29/04/2009 20:34
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Fireblade
Sitat: nye nettsider
1 sett startnummer utleveres i sekretariatet på Rica Nidelven i Trondheim søndag 15. juni fra kl. 1500 til 1745

Sitat: Nye nettsider
ved avhenting av startnummer få utlevert en spesialdesignet bag av Craft/Ide på 95 liter

Håper ikke dette betyr at vi må reise til Trondheim helga før får å hente startnummer og deltakerbag. Det er vel ikke mulig??

Edit: Ovenstående må være feil dato, annet sted står det utlevering av startnummer 21 juni

Det har du helt rett i. I rød skrift øverst på siden så tas det også forbehold om endringer. Det blir endringer på en del detaljer som feks datoene fra i fjor, rittreglement, sperretider og detaljer om destinasjonene (middag, sykkelservice, klesvask etc.) som enda ikke er klart.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: GPS-spor [Re: brede] #720061 29/04/2009 21:54
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
hei
ser at det planlegges tur 16.mai, er snøen borte da da?
hvis traseen skal følge skiløyper, så ligger snøen lenge i de hardpakka skiløypene...!
Hafjell-Brandbu tar vel enda lenger før det tiner... vært greit å prøvd den etappa siden den er så lang...
kanskje hafjell-brandbu og brandbu-oslo på èn helg hadde vært no?

Ny hjemmeside! [Re: olejoro] #720087 29/04/2009 22:23
front biker Offline
Besatt
Besatt
Har lyst til å berømme arrangør: endelig en hjemmeside som får fram hva dette dreier seg om. mange fine bilder. og veeeeldig morsomt å se et par av videoene. disse hadde jeg ikke fått med meg....

så overlever vi sikkert at det er en og annen detaljfeil. send arrangør et tips om det du finner, så er jeg sikker på at det rettes opp.

den whiskey-flaska som jeg har veddet (om fulltegnet), og ser ut til å tape med god margin, bekymrer meg lite. Rittet er kommet for å bli, og jeg tror på en bredere markedsføring og oppslutning også internasjonalt neste år og kommende år.

Ses i Trondheim! Og Oppdal. Og.....

Re: Ny hjemmeside! [Re: front biker] #721058 01/05/2009 18:41
S
smokejumper Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hmm..foreløbig er eg einaste påmeldte solorytter..får då håpe det blir fleire single!!

Men ein ting, på bilder og film eg har sett virke det som dei alleraller fleste kjører hardtail. Er dette fordi det er hardtail som er klart raskast? eller er det fordi folk tenker 'alle andre kjører hardtail' så då gjer eg også det..?

-smokejumper (som helst vil kjøre C'dale Scalpel..)

Redigert av smokejumper; 01/05/2009 18:43.
Re: Ny hjemmeside! [Re: smokejumper] #721079 01/05/2009 19:10
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
På start i fjor ble vi overrasket over at så mange hadde hardtail og lurte på om vi hadde "tabbet" oss ut med fulldempere. Etter hvert som etappene ble kjørt ble vi mer og mer fornøyd med våre Spark'er og det var mange som sa at de ville bytte sykler med oss.
Vi kjørte like fort som alle andre oppover, men betydelig raskere nedover og i ulendt terreng.

Re: Ny hjemmeside! [Re: Christen] #721151 01/05/2009 20:53
ThB Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Christen
Vi kjørte like fort som alle andre oppover, men betydelig raskere nedover og i ulendt terreng.

Da er det bare å gratulere med en klar seier? ICON_WINK

Thomas
- Med Spark på 6-dagers '09 -

Re: Ny hjemmeside! [Re: ThB] #721699 03/05/2009 07:40
Thorst Offline
Veteran
Veteran
Jeg skal kjøre med en Intense Spider, og min makker skal bruke en Salsa med 4". Etter 5 dager tror jeg både rygg og rumpe er fornøyd med med de 1-2 kg ekstra vekt som fulldemper innebærer ICON_SMILE

- Espen -

"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Re: Ny hjemmeside! [Re: Thorst] #724190 06/05/2009 13:43
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Nå når det er åpnet for å sykle alene; vet noen om det er mulig å fullføre alene om makker av ulike grunner ikke kan fortsette?

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: GPS-spor [Re: front biker] #724223 06/05/2009 14:34
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: front biker
Sitat: aselm

hei Aksel
Det blir en utfordring å sykle utenom Løvenskiolds eiendommer, ja. Linken til brøytekartet viser Løvenskiolds eiendommer i Nordmarka.. Det betyr vel at Hakadal/Nittedal må krysses mye lengre sør. Skal man virkelig ende opp i Holmenkollen, må det vel sykles Raumerrittløypa som i fjor og så skjære over Nittedal i Slattum-traktene/Lillomarka eller Hellerudsletta/Gjelleråsmarka og så ta seg via kommuneskogene til Kollen. Det blir ikke enkelt. Og "et bra støkke med en del stigning"

Kanskje like greitt å akseptere godseierens diktat, glemme Nordmarka/Kollen og ende rittet på Hasle/Lørens anlegg (via Lillomarka). Kan jo ta noen runder på Bjerkebanen på veien...

At han eier marka betyr ikke at alle grusveiene i Nordmarka er private, de som er fylkesveier må det være mulig å bruke uten grunneiers godkjenning?
Hva med Nittedal - øst for skarsjøen - grus til ullevålseter og skjennungseter - sti ned og over vettakollen - sti opp skådalen - bort til Holmenkollen?
T

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Dag 6: løypevalg gjennom Nordmarka [Re: Ynot] #724320 06/05/2009 18:05
front biker Offline
Besatt
Besatt
Veiene (og stiene) på Løvenskiolds eiendom i Nordmarka er private veier. Da er man avhengig av tilsagn fra grunneier for å drive organisert ferdsel (ritt, renn osv.). Allemannsretten i Friluftsloven gjelder individuell (uorganisert) ferdsel.

Så det er nok ingen vei utenom Løvenskiolds godkjenning. Under dekke av å ivareta "vanlige turgjengere" nekter han de fleste former for ritt.

Re: Dag 6: løypevalg gjennom Nordmarka [Re: front biker] #725156 07/05/2009 18:19
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Nå når de har åpna for individuell deltakelse, må det ikke bli sånn at alle får en plassering i sin aldersklasse, i tillegg til en plassering i sine respektive par-klasser..?

Blir jo litt teit hvis det er 3 stk som melder seg på i individuell, og de dermed får 1., 2. og 3. plassen...

Så MTBea jeg vil TRO at det skal gå bra:-)

Re: Dag 6: løypevalg gjennom Nordmarka [Re: olejoro] #725348 07/05/2009 22:14
front biker Offline
Besatt
Besatt
Status påmelding: 79 påmeldte lag pr. 7/5 - herav 1 -en- singel. Dersom det blir en egen klasse, så er palltoppen sikret. "Bare" han gjennomfører da.

Hm, på vei mot 100 påmeldte lag??

Re: Dag 6: løypevalg gjennom Nordmarka [Re: front biker] #725549 08/05/2009 08:57
Fireblade Offline
Medlem
Medlem
100 lag hadde vært fint, men de 21 må forte seg. Påmeldingsfristen går ut neste uke, 15 mai. Tror vel neppe at påmelding et par dager over tida blir avvist, men..

Kanskje er det sånn at de lag som blir singelryttere underveishavner i singelklassen, så den singelpåmeldte skal vel ikke føle seg for sikker ennå.

Tom B.
Tog til Trondheim 22 juni [Re: Fireblade] #725789 08/05/2009 13:15
Fireblade Offline
Medlem
Medlem
Da var det ingen flere sykkelplasser ledig på toget, vi venta for lenge!!! Beskjeden fra NSB var å bestille sitteplass på toget og transport av sykkel via separat transportfirma.

Frrontbiker: Du som jobber i NSB, hva om vi pakker sykkel i koffert og bare møter opp med den. Det blir vel normal bagasje som vi kan ta med??

Tom B.
Re: Tog til Trondheim 22 juni [Re: Fireblade] #725794 08/05/2009 13:23
T
Tiger-it Offline
Fersking
Fersking
T
det gjørde jeg engang (sykkel i eske fra flyen ennå etter offraodfinnmark og fra gardermoen til TRH, gikk greit, ingen sitteplass men so what?

Re: Tog til Trondheim 22 juni [Re: Fireblade] #725797 08/05/2009 13:26
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J
Vi pakket i sykkelesker i fjor. NSB nektet først, men fikk plass. Jeg tror det finnes et fåtall sykkelplasser, der de henger opp hele sykler, det er nok disse det er tomt for. Vi dukket opp med to ekser og etter litt verbalt påtrykk klarte NSB å finne plass. Vi sjekket transpot, det var ganske dyrt og tok sjansen - det holdt i fjor.

I fjor var det rammer, hjul og bagger i skjønn forening inne i kupeene også.

Tror forresten ikke Frontbiker jobber i NSB, men Jernbaneverket, de er gode til å skylde på hverandre ved togstans i lokaltrafikken rundt Oslo; "...feil på Jernbaneverkets signalanlegg..." kommer ikke rent sjelden over høytalerne i toget.

-johan
Re: Tog til Trondheim 22 juni [Re: Johan] #725804 08/05/2009 13:37
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: Johan
Vi dukket opp med to ekser og etter litt verbalt påtrykk klarte NSB å finne plass

Dæven, dere er gærne, ass!

Martin

Side 12 av 18 1 2 10 11 12 13 14 17 18

Moderator  support