Heisann!
Ikke lett det å velge seg en sykkel for må bør jo også få prøvesittet sykkelen, gjerne også tråkket et par runder.
Hvis du søker på forumet her vil du finne at det er mye bra å få kjøpt for rundt 10kkr, og spesielt nå som det er salg på sykler (ikke alle tilbud er like gode dog..)
Personlig så tror jeg at jeg ville gått for denne om jeg hadde hatt budsjett på 10kkr og at geometrien passet for min kropp:
http://www.bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=4323Meget god dempegaffel og komplett Shimano XT gruppe. Hjulsettet tåler også en trøkk (jeg har 2 sett selv).
Sammenlignet med Oslo Sportslager sykkelen til samme pris så er den linken jeg la ved langt bedre (krank,nav og dempegaffel er relativt dyre og viktige deler). Når det er sagt så klarer du sikkert å snakke deg til 20% rabatt på Oslo Sportslager, det tror jeg ikke du klarer på bikeshop..(men jeg ville fremdeles foretrukket Full Dynamixen..)
Ellers har jo
www.fast-bikes.no flere modeller i din prisklasse samt at du enkelt kan bytte ut deler etter ønske (sete, styrestem..)
PS: Jeg antok du bor i Oslo siden du linket til en sjappe i Oslo, ellers ville jeg sjekket den lokale dedikerte sykkelsjappa.
Lykke til!
Thomas