Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert)

Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert) #598305 25/08/2008 07:13
B
Bowser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Er klar for å teste ut min 705 med Bane/Virtuell motstander under ritt og har funnet to TCX-alternativer for Birken:

1. Sportsim
Kan bestemme måltid selv. Ser ut til å ha en god profil for hastighet, men mangler høydeprofil(!). Neeeeesten perfekt.

2. Sykkelspor
Har høydeprofil, men må mekke for å sette måltid selv (?). I tillegg er jeg usikker på hvor god hastighetsprofilen blir selv om måltiden blir justert.

Det ser ut til at jeg kommer til å gå for 1., siden det er viktigst for meg å vite hvordan jeg ligger an underveis. Men jeg kommer virkelig til å savne oversikt over når de bratte bakkene kommer ICON_WINK

Noen tips?

Hvilke datafelter bruker dere når dere kjører baner? Jeg sliter med å finne gode informative datafelter når jeg bruker veipunkter. Spesielt savner jeg datafeltet "Estimert ankomst mål" (tiden, ikke klokken). Hvis jeg kutter ut veipunkter får jeg "Estimert resttid mål" som kan legges sammen med forbrukt tid. Denne er dessuten glimrende å sammenligne med gjenstående tid for banen.

Re: Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert) [Re: Bowser] #598443 25/08/2008 10:26
front biker Offline
Besatt
Besatt
Spørsmål langt over mitt inkompetansenivå! Jeg kjører uten spor (løypa er jo rimelig kjent og godt merket...). Kjører med kart og fire datafelt: forbrukt tid, km, hastighet og puls.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert) [Re: Bowser] #598456 25/08/2008 10:46
B
Bowser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Ja, det er vel mer morsomt enn nyttig. Tror ikke jeg kommer til å sykle særlig mye fortere uansett hva jeg monterer på styret ICON_WINK

Men på den annen side - artig å kontinuerlig vite hvordan jeg ligger an underveis i forhold til målsettingen. Og enda morsommere hvis jeg kunne visualisere den kommende høydeprofilen slik at jeg vet når toppene kommer. For meg er kartet derimot helt uinteressant - jeg skal nok finne frem ICON_WINK

Re: Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert) [Re: Bowser] #599204 26/08/2008 12:40
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Bowser

1. Sportsim
Kan bestemme måltid selv. Ser ut til å ha en god profil for hastighet, men mangler høydeprofil(!). Neeeeesten perfekt.

Du bare vet at det er et avansert GPS-spørsmål når man må legge inn hvilke måltid man inntar i løpet av dagen... ICON_WINK

Re: Birken, TCX, Garmin Edge 705 (avansert) [Re: simson] #599269 26/08/2008 15:05
P
peroo Offline
Ringrev
Ringrev
P
Et lite spørsmål om 705, hvilke felt kan du ha synlig når du benytter virtual partner ?

Jeg klarer ikke helt å unnvære følgende data:
Tid, Distanse, Fart, Puls og Kadens

Og da blir det et felt for lite på min Edge 305...

Moderator  support