Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forholdene på Mærraskallen (Oslo/Bærum)

Forholdene på Mærraskallen (Oslo/Bærum) #598184 24/08/2008 20:51
perano Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Heisann.

Er det noen som har vært over Mærraskallen i det siste? Er det mye tett vegetasjon og rotvelt? Tenker mest på stien fra Skansebakken og opp. Fra toppen og ned mot Abbortjern og videre til Østernvann pleier det vel å være ganske greit i så henseende.

Per Andreas

Støtt NOTS
Re: Forholdene på Mærraskallen (Oslo/Bærum) [Re: perano] #599584 27/08/2008 06:52
H
Henningur Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jeg har syklet Mærraskallen fire-fem ganger i år. Fra Skansebakken ble stien lagt om for et par år siden. Jeg synes den nye stien er for knotete og foretrekker å ta Lønnåsveien (går inn ved Venner like etter (idretts)Lokalet)opp de første høydemeterne. Derfra er det bare et par rotvelt før man når toppen av Mærraskallen.

På hugstfeltene nord for Merraskallen er stien i ferd med å bli slukt av kratt (fortsatt fullt syklbart). Det trengs neppe mer enn en time eller to med med grensaks for å gjøre stien tipp topp igjen.

Fra Mærraskallen er de 100 høydemeterne ned til Abborvann utrolig bra. Raskest om våren når det er lite gress osv, men det kan stort sett kjøres ganske fort her.

Re: Forholdene på Mærraskallen (Oslo/Bærum) [Re: Henningur] #599907 27/08/2008 12:39
perano Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for tilbakemelding og velkommen til forumet.
Det er med andre ord omtrent som det pleier å være... Har ikke vært der siden i fjor(?), men foreslo stien til stiryddingsprosjekt for NOTS på siste styremøte. Da skal du ikke se bort ifra at det blir litt greiere å komme frem i løpet av høsten ICON_SMILE

Per Andreas

Støtt NOTS
Re: Forholdene på Mærraskallen (Oslo/Bærum) [Re: perano] #599996 27/08/2008 15:00
R
Rick W. Offline
Medlem
Medlem
R
Da stiller jeg opp for arbeidsessionen :=)

Dette er mitt ¨backyard¨sti. Jeg har tatt bort mye nedfallet tre, osv men den delen bak mot skansebakken tar mye mer tid.

Jeg var inn på NOTS sin webside tidligere i dag. Ikke så veldig my infomasjon, nesten ingen ting om medlemskap, osv. Er det en aktiv organisasjon? Skal melde meg og kona på som medlemmer for å støtte arbeidet. Viktig greier!

Rick - Bogstad

Moderator  support