Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

seipe shwalbe king jim light

seipe shwalbe king jim light #597412 22/08/2008 10:46
decepticon Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
detter er jo vanlig i biltrail og også enduro for å få dekket til å gripe litt bedre på fjell. blir litt mykere og mer fleksibel gummi.
er det noen som har prøvd å seipe sykkeldekk for å få samme resultat. tenker da på å seipe selv med en stanley kniv in dag sola skinne. for de som ikke hvet hva det vil si så er det å skjære masse små kutt på tvers av dekk knastens ruleeretning

Re: seipe shwalbe king jim light [Re: decepticon] #597438 22/08/2008 11:19
KTL Offline
Besatt
Besatt
Har ikke hørt om seiping av sykkeldekk, men det burde jo funke på samme måte som andre steder. Derimot har jeg sett at DH-eliten i england fra tid til annet bruker gjørmedekk og klipper ned knastene til halv høyde -noen annehver knast, noen bare i midten osv, avh. av føre...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: seipe shwalbe king jim light [Re: KTL] #597444 22/08/2008 11:28
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: KTL
[...] gjørmedekk og klipper ned knastene til halv høyde -noen annehver knast, noen bare i midten osv, avh. av føre...

Virker det?

Tenker å kutte litt vekk av mine Kenda Stickeee dekk for å
få et bedre gjørmeklaring/avrenning, som jeg syntes at det kunne hatt vært litt bedre. Men på den andre siden kan jo grepet bli dårligere?

Re: seipe shwalbe king jim light [Re: atlekristensen] #597453 22/08/2008 11:36
KTL Offline
Besatt
Besatt
Ligger langt inne i det svake hukommelsesområdet dette her, men jeg tror det var sånn at dette var gjørmedekk av typen med litt hard gummi og veldig høye knaster. Disse har jo høy rullemotstand og gir ofte litt uforutsigbart sidegrep, så jeg tror det skulle være medisin mot nettopp disse problemene...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: seipe shwalbe king jim light [Re: KTL] #597465 22/08/2008 12:06
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har veldig god erfaring med å kutte ned knastene på Maxxis wetscream noen mm. Dette gjør at dekket beholder mesteparten av sine gode egenskaper på vått føre, men får vesentlig bedre egenskaper på hardere underlag. Dette har blitt favorittdekket mitt til ca 80% dagene. Det skal være ekstremt tørt eller vått for at andre dekk skal funke bedre!

Så langt denne sesongen har jeg kuttet ca 10 dekk. Beste redskap synes jeg er avbitertang med fjær fra Knipex.

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: seipe shwalbe king jim light [Re: Bjørn B] #597470 22/08/2008 12:10
nr7wave Offline
Aquafil
Aquafil

Ellers så kan jeg tipse om at det er en fin artikkel i siste Decline hvor Eric Carter gir tips som forsjellige måter å kutte mønster til forskjellige forhold. Illustrert med bilder. Veldig bra!

Christian S.

Moderator  support