har forstått det slik at lene og GR skal sykle kl 0400 i natt..MEN..hvor vises dette. har sjekket nrksport.no og de har ikke satt det opp på programmet..noe som vet???
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"
For de som ikke vil sitte oppe/stå opp kl 04, så går det i reprise kl 0800 på nrk i morgen. Jeg skal nyte frokosten foran tv'en iallefall. Utifra videoklippene som er vist, ser løypa veldig kul ut, med mange forskjellige elementer
Synes det er litt kult at de har laga en skikkelig teknisk og utfordrende løype og ikke bare en liten grusrunde. Tipper de fleste her inne hadde stillt med feite dekk og fullboing i den løypa!
Synes det er litt kult at de har laga en skikkelig teknisk og utfordrende løype og ikke bare en liten grusrunde. Tipper de fleste her inne hadde stillt med feite dekk og fullboing i den løypa!
Jeg hadde inntrykk av at det bare er her i Norge man lager rundbaneritt på grusveier og lysløyper. Så du VM løypa i fjor???
gleder meg...kommet hjem fra byen...kaffen er kokt og rester etter taco gjøres klar...det er 40min igjen til den øvelsen jeg har gledet meg mest til....blir nok et døgn med lite søvn. herrene sykler kl 0900 og håndballfinalen starter kl 0945....PRIORITERING..hmmmm...ol i switching av kanaler
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"
Kan jo bli en ganske morsom dag, sett med norske øyne dette ja! Ser ut som Nina Solheim har gjort hjemmeleksa si også, og unngår hun skade, kan hun nå langt. Terrengsyklingen er jo et sjansespill, men begge de norske har jo vist resultater i år som kan tilsi medaljer. Håndballjentene ser ut til å ha funnet harmonien som skal til i et lag for at man får ut det beste når det gjelder, Eirik Verås Larsen har vist før i OL at han duger fortsatt og Andreas Torkildsen er jo som alltid et medaljekort. Satser på 5 medaljer i dag, jeg, hvorav to gull.
Ifølge Jann Post som er NRKs utskremte i løypa sa ihvertfall Kenneth Flesjå det ja. Da er det ikke rart hun sliter litt, men tror ikke hun hadde startet om hun ikke trodde hun hadde en sjans. Sånn det ligger ann nå, er det veldig langt fram. Lederen kjører helt sinnsykt bra, men de taper også til den gruppa bak. De har rett og slett ikke dagen i dag, dessverre. Over tre minutter bak nå... Skuffende må jeg si....:(
Loeypen er hard, ja! Skulle vaert bredere trase med mulighet for passering i utforpartiene, DA hadde det blitt spennende og vi hadde sluppet det jeg tror har vaert en rekke koetryningser fordi noen av rytterene chickner out og andre maa bremse opp akkurat der. Tipper luken frem neppe hadde blitt saa stor da. Hoerte nettopp at kommentatorene trodde det kun har skjedd en eneste trynings, men der tar de nok grundig feil.
Hadde vaert goy aa faa sett litt mer av det som skjer lengre bak i "feltet".
Ikke akkurat Paaschestemning naa heller, nei. Samme kommentator som paa landeveisendingen, med om mulig enda mindre kunnskap og innlevelse. Samme oppskrift: norge, norske ryttere, punktum. Helt til han ga opp haapet fullstendig etter fem minutter. Dog er sidekommentatoren grei og flink, det samme er fyren ute i felten.
Hadde gladelig svitsjet over til en annen kanal om jeg hadde hatt muligheten. Fyttigrisen saa mye tanktetomt taakeprat og gjentagelser, kun avbrutt av oppramsing av statistikker i ny og ne! For ikke aa nevne sutringen over at de norske ligger langt bak i "feltet".
Aa stadig treeekkeee paa vokaaaalene for aa haaale ut tideeen og ta "kunstpauser" midt i setninger siden en ikke vet hva en snakker om og proever aa finne svaret paa skjemaet foran seg er et daarlig triks og vitner ikke om noe annet enn null forberedelse.
Kanskje en ide aa la Rune faa kommentere enda litt mer siden han likevel sitter i studio. Det gjoer litt vondt i hjernen aa maatte hoere paa dette.
Likevel goey aa foelge med! Hundre aar siden jeg sist saa et XC-ritt paa tv! Dette med service omraade hvor rytterene kan bytte alle deler til sykkelen bortsett fra ramme (saa sant kommentator vet hva han snakker om) er helt nytt for meg.
Heia den som vinner! Heia toeffe GR og Lene uansett! (Derr broet GR gitt!) Heia Lene, da!
Loeypen er hard, ja! Skulle vaert bredere trase med mulighet for passering i utforpartiene, DA hadde det blitt spennende og vi hadde sluppet det jeg tror har vaert en rekke koetryningser fordi noen av rytterene chickner out og andre maa bremse opp akkurat der.
Enig med du, så ikke detta på TV, men det ser jo ut som Byberg tryner fordi en tysker blokkerer løypa gjennom den trange kløfta, kjipt! T