|
|
|
Overbelastet
|
Overbelastet
21/08/2008 17:22
|
Kriss
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Etter aldri og ha syklet noe serlig før kjøpte jeg meg sykkel for en stor måned siden og har siden syklet stort sett hver dag, med Birken som målet. Formen er bra og godt fornøyd med gjennomkjøringen i Fjellsykkelrittet, 3.51. MEN sliter med et kne som jeg delvis har ignorert og holdt i sjakk med fysioterapi, men er nå blitt verre.. Nå har fysion min blitt sykmeldt og vanskelig og få time til ny. Skyldes vel overbelastning, men det får man ikke gjort noe med nå..
Har både Brexidol og Voltaren kurer liggende som vurderes her nå da.. Er ikke sikkert det virker, men kan alltids prøve.. Får en slik kur innvirkning på den fysiske formen?
|
|
|
Re: Overbelastet
[Re: Kriss]
21/08/2008 19:07
|
bullet
Besatt
|
Besatt
jeg har sliti med overbelastning av kneet før, men fikk ikke voltaren av legen pga at det var en dårlig kombinasjon med trening. husker ikke nøyaktig hva det var, lavt blodtrykk?
kneproblemene gav seg etter en stund med nålebehandling hos fysio av ytre lårmuskel, såler mot overpronasjon og fokus på uttøyning av fremre lårmuskel, hofteleddsbøyer og setemuskulatur. nå tøyer jeg etter hver økt og er helt kvitt problemet. var også innom en osteopat som knakk løs litt i korsryggen, overbevist om at det også hjalp.
så hør med legen din før en medisinkur er nå mitt tips.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
21/08/2008 20:18
|
Kriss
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Er nok ytre lårmuskel her og som til nå har blitt behandlet med nåler.. Var brukbart lenge og kjente det bare såvidt i helgas ritt før det plutselig kom tilbake etter en 3 timers rolig økt nå. Time til fysio fikk jeg først onsdag så en dårlig melding der så sliter jeg litt. Smertene er verst når jeg sitter og tråkker på hard belastning, da er det virkelig ille så som det er nå går ikke det. Og stå går bra en lenger periode, men blir vondt til slutt det og.
Så i desperasjon var det tenkt en tabelettkur som kanskje hjelper.. Hva har jeg og tape?
|
|
|
[Re: Kriss]
21/08/2008 21:01
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Så i desperasjon var det tenkt en tabelettkur som kanskje hjelper.. Hva har jeg og tape?
det er nok greit å høre med legen, voltaren har en bivirkningsliste så lang som et vondt år. se Felleskatalogen og søk... ellers ville jeg nøyd meg med korte økter som ikke framprovoserer smerte, hvile og god uttøyning. det hjalp som sagt meg masse... man skal vel uansett slippe opp litt på treninga fra nå og bygge overskudd mot neste helg lykke til
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
21/08/2008 21:14
|
DrBike
Medlem
|
Medlem
Betennelsesdempende medikamenter for å roe ned en overbelastning for dermed kunne trene mer er som å pisse i buksa når det er kaldt. Kneet ditt sier ifra når det ikke har det bra og da trenger det hvile, korreksjon av belastningen eller alternativ trening. Voltaren eller Brexidol er sjelden farlig dersom du har tålt det før og ikke benytter andre medikamenter samtidig. Alle medikamenter har bivirkninger, men få medikamenter har farlige bivirkninger.
Scientia vincit timorem!
|
|
|
[Re: DrBike]
22/08/2008 09:37
|
TrulsT
Fersking
|
Fersking
Hadde liknende problem i fjor. Fikk en stikkende smerte i venstre kne under en prøvetur før Birken fra Rena til Sjusjøen. Eneste måten å kommer fremover på var å gå forsiktig i oppoverbakker, og stå oppreist å trå forsiktig på flater og nedover. Endte opp med 3 måneder med kneøvelser uten vekter og forsiktige gåturer. Forsøkte meg noen ganger på sykkelen rett etterpå, men selv flate helt rolige turer gjorde vondt i kneet. Har kjørt med Rehband rundt kneet mesteparten av denne sesongen og varmet godt opp før hver tur på sykkelen. Har ikke hatt vondt i kneet siden i fjor, og vil helst ikke oppleve dette igjen....
|
|
|
|
|
|
|