Veldig morsom den stien der! Det partiet som går på bratte brattesvaberg og ender i en brå venstresving og klopp er herlig. Når den sitter...
Jeg kjenner ikke mange lignende slike stier i Oslo, men nordsida av Barlindåsen kan være noe. Nedkjøringen fra Maridalen til Fagervann er bratt (30% til tider) og har et avsluttende crux som kan gi høy tannlegeregning. Litt lenger øst i Lillo har du flere ganske bratte saker, den verste er antageligvis Emilkneika,
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=566284&page=3En variant jeg ikke har prøvd ennå er stien sørvest fra Tømte. Det skal være en sti for godt voksne i følge Øyvind Wold

Stien fra Strømsdammen og ned mot Bogstad gård setter også bremsene på prøve. Ikke langt fra Haslumseter kapell er det også en fæl nedkjøring, Trond Vidar kan kanskje forklare hvor den er, jeg er ikke helt stø på de kanter.
Vettakollen kjenner du antageligvis, men det går også en sti litt lenger vest. Den er bratt og til tider svært eksponert. Du tar av til høyre ved Fuglemyra der den ordinære varianten går mot venstre mot kollen.