Hvordan kjøre slangeløst?
|
Re: Hvordan kjøre slangeløst?
[Re: Jurgmeister]
19/04/2022 10:19
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Etter å ha kommet hjem fra påske hadde jeg litt ekstra energi til å skifte til sommerdekk med cushcore og litt tjukk casing, og klarte da å få satt opp både foran og bak slangeløst kun med handkraft. Spesielt bak har jeg slitt masse selv med kompressor pga bulker, men det å seate beaden på problemområdene først, også bruke litt zalovann som glidemiddel funka som fjell, men pumpa var varm som bare det etterpå  Ble så gira at jeg måtte ut å sykle, og trykket holdt fint hele turen, men er rimelig slarkete i dag. Tipper jeg bare trenger litt mer guffe.
|
|
|
19/04/2022 15:23
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Litt normalt trykktap er noen PSI over dager. Ikke flatt dekk etter 4 timer da er noe galt.
|
|
|
25/04/2022 20:54
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå er det min tur til å få problemer. Trenger råd.
G-One 40mm skal på et grusracer hjulsett. Hadde dem slangeløst i fjor og de poppet rett på uten problemer og var tett hele sesongen. Etter å ha tatt av piggdekk skal jeg nå på med sommerdekkene igjen. Fikk det til å poppe på det ene hjulet, men på det andre ble det full stopp.
Felgtape er fin, ventil er fin, det er rett og slett dekket som er ganske slapt og luft slipper ut overalt. Følgende er forsøkt, med en Blackburn Chamber pumpe (har fungert fint på 8-10 dekk her i familien så langt): - Rester av gammel guffe pirket av - Satt opp med slange i et par dager først, deretter slange ut. Kanttråd fint på plass på den ene siden med andre ord - Såpevann rundt kanttråden - Uten ventilkjerne (for å få mer luft raskere) - Strammebånd rundt hele omkretsen (etter tips på Youtube), men dette fungerte slettes ikke - Gang alt dette ovenfor med x antall forsøk så orker jeg rett og slett ikke pumpe mer i kveld
Er det dekket som har blitt for slapp i fisken, og det bare var flaks at jeg fikk det til på det ene? Klarer jeg det hvis jeg får tak i en kompressor i stedet? (kammeret på Chamber pumpa er ganske potent, så det bør være en stor kompressor) Har sykkelen gannet meg fordi den har fått nyss i at den skal selges?
..ikke at det er noen krise om sykkelen selges med slanger, men det er jo fordømt irriterende allikevel, spesielt siden både dekk og felg egentlig fungerer helt utmerket slangeløst.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: parob]
26/04/2022 05:34
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Ser ut til at du har gjort alt rett.
Et par knep til for slappe dekk:
- Legg på 1-2 ekstra runder med felgtape. Det har reddet flere av oss. - Ta en runde med dekkspake langs hele dekksiden for å dytte dekkanten opp mot felgkanten rett før popping.
Selv er jeg av flere grunner mer glad i Schwalbe Easy Fit enn såpevann, men det burde ikke være utslagsgivende i dette tilfellet. Nevner det bare for å få kjeft for hvor utrolig teit det er. For noen år siden fikk jeg kjeft hele tiden, nå sjelden eller aldri. Jeg savner det.
For å tilfredsstille forumets vitebegjærlighet, oppgi gjerne hvilket dekk det er (modell, type) og felg (modell, indre felgbredde).
Om det ikke lar seg gjøre å poppe, kan det ikke utelukkes - skadet kanttråd; - skadet felgkant; - lekkasje i oppsettet; - du er blitt gannet av sykkelen; - du er blitt gannet for å spørre om krøllstyresykkel på stiforumet.
|
|
|
[Re: Sepeda]
26/04/2022 09:12
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser ut til at du har gjort alt rett.
Et par knep til for slappe dekk:
- Legg på 1-2 ekstra runder med felgtape. Det har reddet flere av oss.
Ahh.. dette tenkte jeg ikke på. Felgtapen som står på vet jeg er tett, kan jeg da bare bygge litt ekstra med elektrikertape i stedet? Blir mye billigere.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
26/04/2022 09:22
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Felgtapen som står på vet jeg er tett, kan jeg da bare bygge litt ekstra med elektrikertape i stedet? Blir mye billigere. Elektrikertape, gorilla og andre DIY-løsninger er noe kliss som jeg ikke ville latt komme i nærheten av mine felger, men vi er jo på det ville, adrenalinfylte, baggy og hårete stiforumet, så hvem vet 
|
|
|
12/08/2022 07:39
|
Dølle
Entusiast
|
Entusiast
...orker jeg rett og slett ikke pumpe mer i kveld Dette kjenner jeg igjen fra tidligere forsøk. Er ikke så veldig erfaren med slangeløst, men å investere noen kroner i en reservoartank gjør det 100 ganger lettere å få dekkene til å poppe. Fylles med den gulvpumpen du har fra før. Virker som at "sjokket" setter dekket tettere på felgkanten og det fører til mye mindre lekkasje. https://bikeshop.no/beto/cja001ssb/beto-cja-001s-air-tank-pumpe-fyller-tubeless-dekk-p%c3%a5-noen-f%c3%a5-sekunder
Redigert av Dølle; 12/08/2022 09:41.
|
|
|
12/08/2022 07:53
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Du vil bli veldig fornøyd med en Biltema kompressor til rundt 900kr om dette er noe du skal drive med fremover.
Kammerpumper og lufttanker er bedre enn en vanlig pumpe, men du må fortsatt pumpe.
Kammerpumpene er supre å ha med seg på ritt og for eksempel bruke i teknisk sone. Da kan man pumpe opp kammeret og bare kople på å åpne om noen trenger luft under rittet.
En skikkelig kammerpumpe koster vel fort det samme som en kompressor.
AG
40+ and still climbing......
|
|
|
[Re: Gullars]
12/08/2022 09:03
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Du vil bli veldig fornøyd med en Biltema kompressor til rundt 900kr om dette er noe du skal drive med fremover.
Kammerpumper og lufttanker er bedre enn en vanlig pumpe, men du må fortsatt pumpe.
En skikkelig kammerpumpe koster vel fort det samme som en kompressor.
AG
https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/sykkelpumper/test-av-kompressorpumper-til-sykkel Du må gjerne pumpe 40 pumpe for å fylle kammeret på disse pumpene. Men du trenger ikke alltid fullt kammer for å få dekkene til å sette seg.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
27/08/2022 19:46
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
Har et hjulsett jeg ikke bruker så ofte og hvis det får henge i garasjen et par uker uten etterfylling mister kanttråden plassen sin og jeg må sette det opp på nytt. Det betyr en tur på bensinstasjonen. Noen lure triks for å holde kanttråden på plass ved lavt trykk? Vil det hjelpe å smøre litt guffe der kantråden ligger an mot felgen? Noe lim som hefter passe godt som kan brukes?
|
|
|
[Re: Thomas-]
27/08/2022 20:20
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hvilke dekk og felger, og dekk- og felgbredder, gjelder det?
|
|
|
27/08/2022 20:29
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
RocketRon 29x2.25 og Roval Control. Karbonfelg med ca 22mm innvendig bredde.
|
|
|
27/08/2022 20:34
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Akkurat. Utenfor mitt nåværende kompetansefelt, altså  Er dekkene trange å få av og på felgen, eller derimot enkle, eller eventuelt litt løse på felgen? 22 mm indre bredde lyder rimelig smalt for terrengfelger. Har opplevd at brede dekk kan sitte noe løst på smale følger. Mitt eneste generelle tips at når jeg bruker rikelig med Schwalbe Easy Fit ved oppsett, popper dekkene lett på, og er siden som limt til felgen. Kan ikke love at det samme vil være tilfellet for dine dekk/felger, men hos meg grepet er nesten for mye av det gode på felger der jeg bytter dekk hyppig. Må ikke forveksles med folkefavoritten Zalo, som etterlater såperester både langs dekk/felgkanten og potensielt i felgen ved felgtapen. Og før noen påpeker hvor grusomt dyr den vesle flaska er - du får det også i literflaske 
|
|
|
27/08/2022 21:09
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
Ta 22mm med en klype salt, men om det skulle være 24mm har det neppe noe å si. Dekket virker helt normalt på felgen. Settes opp som de fleste andre, men mister taket i felgkanten når trykket forsvinner. Kanskje prøve EasyFit. Trodde den kun smurte, men du sier altså at den kleber etter å ha tørket?
|
|
|
27/08/2022 21:15
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Kanskje prøve EasyFit. Trodde den kun smurte, men du sier altså at den kleber etter å ha tørket? Jeg skal være forsiktig med å si det. Men har anekdotisk lagt merke til at dekk der jeg bruker Easy Fit sitter ekstra godt på felgen. Merkes når dekket skal av igjen. Uten at jeg vet, innbiller jeg meg heller at dekkanten suger seg ekstra godt til felgkanten ved popping, enn at det kleber. Sitter som limt, men ikke faktisk limt. Må ta alle forbehold om at det kan skyldes andre omstendigheter, men verdt et forsøk. Nå bare venter jeg på å bli verbalt skutt ned, eller i det minste dynket i Zalo 
|
|
|
28/08/2022 18:37
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
Fant en flaske Fenwick's guffe som er så tyktflytende at jeg aldri har brukt den i et dekk, og smurte dette langs kanttråden. Ga dekket 40 psi og ser hva som skjer. Svaret kommer i september.
|
|
|
27/09/2022 19:04
|
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
Fant en flaske Fenwick's guffe som er så tyktflytende at jeg aldri har brukt den i et dekk, og smurte dette langs kanttråden. Ga dekket 40 psi og ser hva som skjer. Svaret kommer i september. Fungerte. Nå sitter dekket mye bedre mot felgen ved tilnærmet null trykk. Dekket mister riktig nok det meste av trykket ila ca 5 timer, men det lever jeg greit med og har trolig ingenting å gjøre med at det slapp felgkanten.
|
|
|
18/10/2022 08:18
|
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Har satt opp dekk slangeløst et utall ganger, men på de HUNT Gravel 4-season-hjula jeg har, får jeg ikke slangeløsventilhullet tett. Det lekker ut ved rota av ventilen. Jeg mistenker at det shitty tape, så satte opp på nytt, men det lekker fortsatt!
Hvor mange runder tar dere med tape? Dekker dere over felgtape med elektrikertape (så en video som gjorde dette).
Hvor nøye er folk med å "rengjøre" tapehullet for overskytende tape? Hadde dritvarm syl da jeg stakk hul, så hullet er fint og rundt uten tapesprekk.
Har prøvd ulike dyre ventlier, og de lekker alle sammen. Bruker Muc off-guffe.
Redigert av Jomar Henriksen; 18/10/2022 08:28.
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
18/10/2022 08:36
|
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Er ikke Schwalbe Easy Fit veldig lik et sånn billistsilikonstift fra Biltema?
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
[Re: Jomar Henriksen]
18/10/2022 15:12
|
espenta
Ringrev
|
Ringrev
Har satt opp dekk slangeløst et utall ganger, men på de HUNT Gravel 4-season-hjula jeg har, får jeg ikke slangeløsventilhullet tett. Det lekker ut ved rota av ventilen. Jeg mistenker at det shitty tape, så satte opp på nytt, men det lekker fortsatt!
Hvor mange runder tar dere med tape? Dekker dere over felgtape med elektrikertape (så en video som gjorde dette).
Hvor nøye er folk med å "rengjøre" tapehullet for overskytende tape? Hadde dritvarm syl da jeg stakk hul, så hullet er fint og rundt uten tapesprekk.
Har prøvd ulike dyre ventlier, og de lekker alle sammen. Bruker Muc off-guffe. Jeg har ikke vært spesielt nøye, og stort sett brukt Gorilla tape. Har kun tatt én runde, med ca 10cm overlapp. Har også bare brukt tapetkniv og skåret et kryss til ventilen. Har opplevd et par ganger at det har lekket litt med én gang, men guffa har tettet etter litt risting. Har brukt Schwalbe, Stan's og Effetto guffe, og stort sett Stan's ventiler. Alt har fungert fint.
Redigert av espenta; 18/10/2022 15:13.
|
|
|
[Re: espenta]
16/01/2023 07:34
|
wargz
Fersking
|
Fersking
Som fersk på slangeløst har jeg et spørsmål. Satte opp slangeløst i sommer, gikk veldig greit, brukte Orange Seal Endurance. Når jeg skal bytte guffe, kan jeg da f.eks suge ut den gamle med en sprøyte gjennom ventilen før ny påfylling? Eller må dekket av for rengjøring av guffe?
|
|
|
[Re: wargz]
16/01/2023 07:49
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Som fersk på slangeløst har jeg et spørsmål. Satte opp slangeløst i sommer, gikk veldig greit, brukte Orange Seal Endurance. Når jeg skal bytte guffe, kan jeg da f.eks suge ut den gamle med en sprøyte gjennom ventilen før ny påfylling? Eller må dekket av for rengjøring av guffe? Hvis sykkelen har vært i mer eller mindre kontinuerlig bruk, eller at du har rotert hjulene jevnlig mens den har stått stille ville jeg bare etterfylt en slump av samme type. Har den stått stille derimot ville jeg personlig tatt av dekkene, renske opp innsiden så langt det går med rimelig innsats (Orange Seal er ikke den letteste) før jeg hadde lagt inn guffe. Størknet guffe har ingen tettende effekt og kan til dels hindre ny guffe å gjøre jobben.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Ugla]
16/01/2023 08:08
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Som fersk på slangeløst har jeg et spørsmål. Satte opp slangeløst i sommer, gikk veldig greit, brukte Orange Seal Endurance. Når jeg skal bytte guffe, kan jeg da f.eks suge ut den gamle med en sprøyte gjennom ventilen før ny påfylling? Eller må dekket av for rengjøring av guffe? Hvis sykkelen har vært i mer eller mindre kontinuerlig bruk, eller at du har rotert hjulene jevnlig mens den har stått stille ville jeg bare etterfylt en slump av samme type. Har den stått stille derimot ville jeg personlig tatt av dekkene, renske opp innsiden så langt det går med rimelig innsats (Orange Seal er ikke den letteste) før jeg hadde lagt inn guffe. Størknet guffe har ingen tettende effekt og kan til dels hindre ny guffe å gjøre jobben. Sterkt uenig. Når vil du anbefale bytte, til sommeren igjen, 2 år eller lenger? For det første så har nevnte sealing en oppgitt levetid på 60-120 dager å er dermed allerede langt over oppgitt levetid. Sealant er å betrakte som et komposittmateriale. Hvorfor det ikke bare er alderen på guffa (limet) som blir gammel men du mister etterhvert partiklene (fibrene) som er de som faktisk tetter. Quick-fix konseptet med etterfylling ender derfor opp med masse lim men med mindre partikler. skal du etterfylle bør du derfor også etterfylle partikler, har lest om noen som har skjønt dette og funnet på noe triks her. Det høres ut som knot å få det ut av ventilen, men du kan vippe dekk-bead'en av felgen å suge det ut med f.eks sprøyte fra apoteketNå som jeg har sommer og vinter (pigg)dekk så valgte jeg bort ekstra hjulsett å tar heller jobben med å legge om. Da får jeg samtidig en grei rullering på sealant med å bytte 2 x årlig. Å slurve med dette er bare et spørsmål om tid før du blir stående i grøfta. Har kjørt problemfritt uten slanger i 10 år nå og det har jeg tenkt å fortsette med. Det koster så lite både i tid og penger.
Redigert av JoachimV; 16/01/2023 08:16.
|
|
|
27/03/2023 07:29
|
Brabus
Avhengig
|
Avhengig
Har akkurat kjøpt Continental GP 5000 i den tro at dette var tubeless (ready) dekk. Innpakningen er ikke merket tubeless så da regner jeg med at de ''egentlig'' ikke er det. Noen som har erfaring med å sette opp disse dekkene slangeløst ?
Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
|
|
|
27/03/2023 08:07
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har syklet slangeløst med 32mm GP5000 S TR, siste året, på Zipp 303 Firecrest, og det har gått fint. De er ikke pottetette, trykket går fra 50 ned til 40psi på gjerne to dager, med Stan's inni. Jeg har havnet på gamle kvasse gruveveier på Røros, og nesten vært skråsikker på punktering, men det gikk fint, så ingen klager herfra.
Redigert av ØysteinS; 27/03/2023 08:07.
|
|
|
[Re: Brabus]
27/03/2023 08:43
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Har akkurat kjøpt Continental GP 5000 i den tro at dette var tubeless (ready) dekk. Innpakningen er ikke merket tubeless så da regner jeg med at de ''egentlig'' ikke er det. Noen som har erfaring med å sette opp disse dekkene slangeløst ? Du bør absolutt ikke bruke GP 5000 slangeløst, med mindre det er versjonen som er merket TL eller evt. TR. ØysteinS refererer til GP5000 S TR (Tubeless Ready) som forresten også er oppgitt av Conti som kompatibelt med hookless-felger. Ikke overraskende at det fungerer godt slangeløst på Zipp 303 Firecrest. Det er et helt annet dekk enn den tradisjonelle slangeversjonen av GP 5000, som du synes å ha. Dekk laget for slangeløst oppsett har forsterket dekktråd som sikrer at tråden ikke utvider seg og dekket potensielt blåses av ved de høyere trykkene man bruker på landevei. Det hensynet veier mye tyngre på landevei enn på sti, der det meste går bra. TL/TR-dekk har også sidevegger som ikke skal lekke luft forutsatt korrekt oppsett. Spør heller på landeveisforumet om landeveisutstyr 
|
|
|
27/03/2023 19:20
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kanskje prøve EasyFit. Trodde den kun smurte, men du sier altså at den kleber etter å ha tørket? Jeg skal være forsiktig med å si det. Men har anekdotisk lagt merke til at dekk der jeg bruker Easy Fit sitter ekstra godt på felgen. Merkes når dekket skal av igjen. Uten at jeg vet, innbiller jeg meg heller at dekkanten suger seg ekstra godt til felgkanten ved popping, enn at det kleber. Sitter som limt, men ikke faktisk limt. Må ta alle forbehold om at det kan skyldes andre omstendigheter, men verdt et forsøk. Nå bare venter jeg på å bli verbalt skutt ned, eller i det minste dynket i Zalo  Har ikkje prøvd denne sjølv, men Bikeshop skriv at: "NB! Vi har også brukt denne til montering av holker flere ganger med stor suksess. Smør middelet rett på styret og press holken på. Den tørker raskt og holken sitter som støpt."
|
|
|
28/03/2023 11:32
|
Brabus
Avhengig
|
Avhengig
Har akkurat kjøpt Continental GP 5000 i den tro at dette var tubeless (ready) dekk. Innpakningen er ikke merket tubeless så da regner jeg med at de ''egentlig'' ikke er det. Noen som har erfaring med å sette opp disse dekkene slangeløst ? Du bør absolutt ikke bruke GP 5000 slangeløst, med mindre det er versjonen som er merket TL eller evt. TR. ØysteinS refererer til GP5000 S TR (Tubeless Ready) som forresten også er oppgitt av Conti som kompatibelt med hookless-felger. Ikke overraskende at det fungerer godt slangeløst på Zipp 303 Firecrest. Det er et helt annet dekk enn den tradisjonelle slangeversjonen av GP 5000, som du synes å ha. Dekk laget for slangeløst oppsett har forsterket dekktråd som sikrer at tråden ikke utvider seg og dekket potensielt blåses av ved de høyere trykkene man bruker på landevei. Det hensynet veier mye tyngre på landevei enn på sti, der det meste går bra. TL/TR-dekk har også sidevegger som ikke skal lekke luft forutsatt korrekt oppsett. Spør heller på landeveisforumet om landeveisutstyr  etter å ha ergret meg over påstanden om at ''dekket potensielt blåses av'' i lengre tid, satte jeg meg ned og regnet på om det er mulig å blåse dekket av felgen ved å øke dekktrykket når en bruker slangeløse dekk. de av dere som fortsatt tror på denne teorien oppfordres til å ta regnestykket selv. det å kjøre dekket av felgen er en annen problemstilling som riktig felg/dekk kombinasjon skal forhindre
Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
|
|
|
28/03/2023 12:27
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
etter å ha ergret meg over påstanden om at ''dekket potensielt blåses av'' i lengre tid, satte jeg meg ned og regnet på om det er mulig å blåse dekket av felgen ved å øke dekktrykket når en bruker slangeløse dekk. de av dere som fortsatt tror på denne teorien oppfordres til å ta regnestykket selv. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne her  Punktet når dekket blåses av felgen er et utgangspunkt for fastsettelse av standarder og spesifikasjoner. Det er realiteten. Du vil finne informasjon fra standardiseringsorganet ETRTO, industrien og sykkelpressen om dette, og anekdotiske erfaringer fra brukere. Maksimalt anbefalt dekktrykk oppgitt på dekksiden bestemmes ved hjelp av tester hvor det avgjørende er nettopp på hvilket trykk dekket blåses av felg. Anbefalingen har selvsagt innlagt heftig sikkerhetsmargin. Testing is pretty simple: once you’re satisfied with your engineering work and you have prototypes, you inflate to the max pressure + safety margin and wait for the tire to blow out, or not. Oppsett på hookless-felger er det eneste tilfellet der ETRTO har satt et absolutt maksimalt dekktrykk (5 bar/72,5 psi) uavhengig av produsentens egne tester. In the norms (ISO and ETRTO), the only max pressure that is stated is the one for hookless rim: 5 bar (72.5psi), regardless of rim and tire width. Any other type of design and associated max pressure is up to the manufacturer. For øvrig er det grunnleggende kravet til maksimalt dekktrykk knyttet til at dekket ikke skal blåse av felgen. But whatever the max pressure text molded on the side of the tire, it must comply with the standard ISO4210 part 2, “edition 2015” – the tire must not blow out during a 5-minute test when inflated at 110 percent of the max pressure (written on the tire). Produsentene opererer gjerne med større sikkerhetsmargin enn standarden dikterer. Maximum pressure 1. Do not blow out of the rim. It is set with a safety margin aimed to consider possible variables which may be difficult to control (rider+bike total weight, pump precision, delta altitudes, sun, impacts, rim’s tolerance, etc.). It is crucial to always check the max pressure of both tires and rims and be in the safest situation (especially with hookless rims). Hensynet til at dekket ikke skal blåse av felgen er altså helt grunnleggende i standardene fra ETRTO/ISO og de tekniske løsningene i industrien. Ikke-slangeløse dekk satt opp slangeløst blåses så lett av felgen på landeveistrykk at det på ingen måte oppfyller kravene i ETRTO, og en samlet industri enstemming advarer mot det. Jeg kunne gjerne gjengitt advarslene fra de forskjellige produsentene, men som jeg har lenket til før, oppsummeres det godt av CyclingTips. Tubeless road, cyclocross, and gravel tyres typically incorporate a reinforced bead that is resistant to stretch, along with a bead that is totally smooth around the entire circumference with no ridges or pockets where air can escape. Oftentimes, the bead itself will have a specific shape that is designed to interface more tightly with a tubeless-compatible rim. As tubeless is a feature, the tyre will be advertised and obviously marked as such on the casing.
Never use a standard clincher road tyre for tubeless as there will be a significant chance the tyre will blow off the rim once it’s inflated to a reasonable operating pressure Du kan velge å ikke tro på at dekk kan blåses av felgen. Om du har regnet deg frem til noe helt annet enn det industrien forholder seg til, må du nesten ta det opp med ETRTO og industrien  (For nye lesere: Vi snakker om landeveis/gravel/krossdekk med høyere trykk enn terrengdekk.)
|
|
|
28/03/2023 12:45
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
etter å ha ergret meg over påstanden om at ''dekket potensielt blåses av'' i lengre tid, satte jeg meg ned og regnet på om det er mulig å blåse dekket av felgen ved å øke dekktrykket når en bruker slangeløse dekk. de av dere som fortsatt tror på denne teorien oppfordres til å ta regnestykket selv.
Hvordan finner du parameteret for strekkfasthet i kanttråden til regnestykket ditt? LarsB
|
|
|
|
|