Høres ut som firkantbolt, internt kranklager med jalla plastinnfesting. Samboeren min har det samme på sin HardRocx.
Hvis du ikke har noen fungerende gjenger på venstre side så må du åpenbart til pers på høyre side.
Jeg har to metoder. Den første innebærer at du tar kranklagerhylsa og fester i et hjulkryss. Deretter setter du deg med ene benet i baktrianglet og andre gjennom hovedtrianglet og skrur på motsatt side av kranklageret i forhold til hvor du sitter.
Ved å presse hjulkrysset mot deg så det ikke glipper så er det mulig du klarer å få det løs. Gjengene bør smøres inn med rustløser eller 5-56 i god tid før du starter forsøket.
Metode 2 innebærer litt mer jobb i forkant, men større sannsynlighet for suksess. Kjøp gjengestang, mutter og stor skive på f.eks. Biltema. Sag av gjengestanga i passende lengde og skru den inn i kranklageret til den sitter skikkelig. Deretter setter du på kranklagerhylsa og skiva. Så er det bare å feste mutteren så kranklagerhylsa blir holdt godt på plass. Min kranklagerhylse har mulighet for bruk av stor fastnøkkel så da bruker jeg en stor fastnøkkel og legger vekten min oppå så pleier det å løsne. Det er viktig at mutteren sitter stramt. Blir det slark er du uten gjenger

Min erfaring er at det er noe uhumskheter så for ikke å gjøre samme tabben igjen så monterer du utenpåliggende lager! Nå har såvidt jeg kunne se selv Deore kommet i utenpåliggende versjon så da er det ingen grunn til å at ikke selv jobbsykkelen skal få seg litt glede (det var ihvertfall min tanke).
Lykke til!
Thomas