Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Maxxis CrossMark - revner de lett?

Maxxis CrossMark - revner de lett? #593784 15/08/2008 11:11
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Har nå syklet litt på mine CrossMarks dekk, og inntrykket er at sidene på dekket er utrolig skjørt. Er det andre som har opplevd å få flenge i disse dekkene?

For min egen del må jeg nå kaste dekk to i løpet av sommeren grunnet flenge. (Ikke så slangen synes/dekket eksploderer, men like før.)

Vurderer nå å gå over til Schwalbe Racing Ralph i håp om at de tåler litt mer. Er jo ellers veldig fornøyd med CrossMark, men begynner å føle jeg ikke kan stole på de. frown

Er ute etter nettopp den kombinasjonen disse to dekkene gir med høy fart på grus/asfalt i tillegg til greit grep på stier.

Chris.

Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: [gbz]doc] #593816 15/08/2008 12:03
ThB Offline
Besatt
Besatt
Hvis du skal ha Racing Ralph, og har opplevd problemer med revne i sideveggene på Crossmark, bør du vurdere Snake Skin varianten. 30 gram mer eller noe sånt, men mye mer solid.

Thomas
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: ThB] #593826 15/08/2008 12:18
H
hois Offline
Entusiast
Entusiast
H
Det finnes også en tilsvarende løsning på Crossmark.
Det er en versjon som kun selges i forbindelse med kampanjer i butikker rundt om kring i Norge.
Den kalles bare for Crossmark Folding. Den veier ca 50 gram mer enn eXception versjonen som jeg går utfra at du har.
Det er ikke så mange som har den inne, men den kan skaffes av de fleste butikker. Veil pris på denne er 329,- så den er noe billigere enn eXception også.
Meeen den har også litt hardere gummiblanding.

Terje
Deler AS (Maxxis importør)

Redigert av hois; 15/08/2008 12:19.
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: [gbz]doc] #593992 15/08/2008 18:55
FrankHH Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: [gbz
Har nå syklet litt på mine CrossMarks dekk, og inntrykket er at sidene på dekket er utrolig skjørt. Er det andre som har opplevd å få flenge i disse dekkene?

For min egen del må jeg nå kaste dekk to i løpet av sommeren grunnet flenge. (Ikke så slangen synes/dekket eksploderer, men like før.)

Vurderer nå å gå over til Schwalbe Racing Ralph i håp om at de tåler litt mer. Er jo ellers veldig fornøyd med CrossMark, men begynner å føle jeg ikke kan stole på de. frown

Har kun kjørt RR og crossmark siste 1 1/2 året drøyt 1000 mil, ikke hatt problemer med kantene eller andre problemer på noen av dem. MIN konklusjon RR ruller lett, men litt hard gummi = glir lettere en crossmark på røtter og fjell, crossmark holder overraskende bra, har kjøpt inn crossmark 2.25 nå.

Hvilket lufttrykk kjører du på og din vekt?

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: FrankHH] #594004 15/08/2008 19:14
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Er egentlig veldig fornøyd med CrossMark dekkene sine egenskaper, både på flatt underlag og i terrenget. Men føler jo også et behov for å kunne stole på at dekkene holder... Punktering er jo fort gjort å gjøre noe med i et ritt, men en flenge i dekket derimot... Drasser jo ikke rundt på ekstra dekk. ICON_WINK

Vekten min er 90kg, men jeg vet dessverre ikke trykket i dekket. Siden jeg kjøpte ny sykkel fikk jeg sånne "mongo ventiler" (les: presta) og den store pumpa mi støttet visst ikke slike. Kjøpte en adapter, men den holder ikke på trykket, så det hjalp ikke stort.

Men det skal sies at jeg har valgt å ha mer luft i dekket (tatt på feelingen) enn det jeg hadde på hardtailen min. Og den brukte jeg med rundt 30-40 PSI. Grunnen er to snakebite punkteringer på Raumern.

*huske å kjøpe ny pumpe*

BTW: Tror du 2.10 dekkene har letter for å komme borti steiner enn 2.25? Burde jeg prøve ut 2.25 utgaven? Kan jo evt. ha litt mindre luft i de.

Chris.

Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: [gbz]doc] #594047 15/08/2008 20:18
Beles Offline
Entusiast
Entusiast
jeg har kjørt mine crossmark LUST dekk i hele sommer på ymse sti i østmarka uten at sideveggene har fått noe annet enn skrapemerker etter stein. Men sideveggene er vel forsterket på Lust-versjonen, så det kan kanskje være det?

Men, nå er de utslitt (fikk ei bule i rullebanen på vei hjem fra jobb i dag) så nå må jeg ha nye.

Aner ikke om jeg kjøper nye cm'er, eller om jeg kjøper noe papirtynt til Birken... Noen som har meninger om crossmark i Birken? Taper man sekunder, minutter eller timer ift. f.eks furious fred?

mvh
Beles

Redigert av Beles; 15/08/2008 20:19. Rediger grunn: trykkleif

mvh,
Beles
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: [gbz]doc] #594057 15/08/2008 20:29
FrankHH Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: [gbz
doc]"mongo ventiler" (les: presta) og den store pumpa mi støttet visst ikke slike. Kjøpte en adapter, men den holder ikke på trykket, så det hjalp ikke stort.

Men det skal sies at jeg har valgt å ha mer luft i dekket (tatt på feelingen) Grunnen er to snakebite punkteringer på Raumern.

*huske å kjøpe ny pumpe*

BTW: Tror du 2.10 dekkene har letter for å komme borti steiner enn 2.25? Burde jeg prøve ut 2.25 utgaven? Kan jo evt. ha litt mindre luft i de.

Chris.

Punkt 1; presta eller fransk ventil er IKKE mongo ventiler, bilventil er MONGO på sykel ikke sant!

Punkt 2; To snakebit punkteringer gjør at jeg vil ha mer luft i dekkene, vanskelig å konkludere. Men mer luft = mer punktering og mer problemer!

Punkt 3; Tror ikke 2.25 dekkene til Crossmark har mindre sjans for snakebit, men jeg er stor og tung og 2.25 med 2.0bar funker som bare pokker for meg ihvertfall - 1000 mil på crossmark uten punktering og andre problemer gjør at jeg holder meg til dem inntil jeg finner noe bedre.

PS: Har kjørt endel Continental Race King 2.2 World Cup Edition i vår/sommer med blandet erfaring!

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: FrankHH] #594097 15/08/2008 21:15
G
Grubler Offline
Entusiast
Entusiast
G
Fikk selv en flenge på over 1 cm i Crossmark dekket under Grenserittet. Dette var et nytt dekk.
Slangen stakk ut og når jeg såvidt tok på slangen etter mål, så eksploderte hele greia! Snakk om flaks.

Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: Grubler] #594105 15/08/2008 21:27
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Dekk revner ikke av seg selv, da. Har litt med hvordan du kjører også og hvor høyt trykk osv.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: baronKanon] #594218 16/08/2008 07:57
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Punkt 1: Montro hvorfor jeg ventet på den tilbakemeldingen, hehe... ICON_TONGUE Men da liker du sikkert Citroën også. ICON_WINK

Punkt 2: Pussig at jeg ikke har punktert en eneste gang etter at jeg begynte med mer luft i dekket da... Snakebite kommer jo tross alt som regel av kobinasjonen for lite luft/volum i forhold til gjenstanden man kjører på og farten det skjer i. I ritt kan det være vanskelig å gjøre noe med farten og gjenstanden. Er jo ikke alltid mulig å velge idealsporet.

Punkt 3: Tenker mest på om sideveggene er litt mindre tilgjengelig for steiner.

Jeg har også hatt flaks så langt, kun oppdaget det etter endt ritt. Men man kan jo ikke ha flaks for alltid. ICON_WINK

Får vel teste ut Snake Skin eller Folding da.

Chris.

Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: Beles] #594260 16/08/2008 10:16
Larser'n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Beles
Aner ikke om jeg kjøper nye cm'er, eller om jeg kjøper noe papirtynt til Birken... Noen som har meninger om crossmark i Birken? Taper man sekunder, minutter eller timer ift. f.eks furious fred?

mvh
Beles

Brukte Crossmark i Birken for to år siden. The Crow i fjor. FF har jeg ikke prøvd. Det er marginale forskjeller tør jeg påstå. Crow ruller som et h..ete. CM er tryggere, men føles litt tregere. Crow: fart, litt mindre feste i svinger på grus. CM: godt feste, litt mindre fart (ikke noe vitenskapelig - kun selvopplevd følelse...)

Lars A
Re: Maxxis CrossMark - revner de lett? [Re: Larser'n] #594263 16/08/2008 10:22
Johannes(MCK) Offline
Avhengig
Avhengig
Har revnet ett RR dekk så slangen kom ut, men punkterte ikke!

Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...

Moderator  support