Yåo
Selger nå min idol's eye pga jeg vil ha en terrengsykkel med sykkelskopedaler osv. og fordi jeg har en noe bedre dirt sykkel stående.
Den kostet originalt 4000 kroner, og jeg tror at med alle nye deler (mange av de gamle knakk) + servicer så har jeg brukt 4000 til på det. Altså, sykkelen har kostet meg over 8000 kr.
Da er alle svake deler byttet ut, så da står det igjen en ganske bra dirt sykkel.
Seat-tuben er 18", så den passer for folk som er litt lange, 170+++++
Jeg har byttet ut:
Pedaler : BRAVE FLAT STAR PEDAL, 350 kr. Disse har utskiftbare pins
Styre/ stem: Til et eller annet oversized styre/ stem hvor stemmet kostet 400 kr, og styre 200 kr. Tjukt å sterkt!
Gir : Sram sx5 gir med sram x7 hendel! Dette er et veldig stivt gir som tåler mye. Kostet meg 500 kr ++ (kjøpt pent brukt)
Forbrems : Avid BB5 brems. Denne er bedre en tektro bremsen som satt på. Kostet meg 200 kroner tror jeg.
Girøre : Det knakk, og det kostet meg 200 kroner.
Gaffel : RST'en som var på knakk (faktisk) så nå er det på en Suntour XCR. Kostet meg 500 kr, resten betalte gsport. Liksom litt garantipenger.
Kjedefører : Giret foran knakk så nå sitter det en kjedefører der i stede. Den kostet meg 300 kroner, og 450 kroner å montere hos sykkelboden! + 100 kroner for en iscg adapter jeg måtte ha.
Holker : DMR holker med lock on ringer. Kostet 300 kroner+ frakt
Seteklemme : En 100'rings?
Flaskeholder : 100 kroner det å tror jeg..
Dekk bak : Det gamle var helt utslitt. Det nye er et DMR moto dekk til 300kr
Så her er utstyrslista:
Ramme : Idols eye aluramme 18"
Gaffel : Suntour XCR
Styre/ stem : Ukjent, men med 2" rise, 31.8 tjukt styre. Begge laget av aluminium.
Felger : Weinmann DM30 de er helt rette, ingen kast og har tålt 2 år med hopping
Nav : Quando. Ingen slark, virker som gode nav
Eiker : Ukjent, ingen mangler
Forbrems : Avid BB5 med avid hendel
Bakbrems : Tektro IO
Dekk foran : Kenda Kinetics
Dekk bak : DMR moto
Sete/ setepinne: Diamant, setet tåler mye!
Gir : Sram sx5 gir med x7 hendel, stivt å tåler mye. Ikke no shimano dritt som fulgte med sykkelen.
Pedaler : Brave flat star plattformpedaler med utskiftbare pins.
Krankarmer : Noe aluminiumsgreier, de har vist seg å tåle mye!
Kjedefører : Truvativ box guide
Sykkelen er nettop blitt vasket og oljet og gir og bremser innstilt

Det følger med:
Et par nye bremseklosser til bakbremsen (Verdi 150 kroner)
Pins som du kan bytte i pedalene
En bakskjerm (kostet 400 ny)
En nesten ubrukt sram krans som du kan bytte til når den gamle er utslitt (verdi rundt 300 kroner)
Og et katteøye ( rød refleks) til å feste bak på sykkelen.

Selges for 3000 kroner
Kontakt helst via mail: olavbirkeland@hotmail.com
Eller telefon: 97971025
Kan også kontaktes pm eller her i tråden.
Helst hentes med kan sendes mot kjøper betaler frakt (500 kroner?)
MVH: Olliw