Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bremsene bråker!

Bremsene bråker! #590439 10/08/2008 16:54
H
Hallo! Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
For omtrent en uke siden justerte jeg litt på mine Avid Single Digit 5 felg-bremser. Justerte slik at de tar likt på begge sider av felgen, og "toe-in", altså at de griper felgen først med den fremre delen av bremseklossen.

Synes at etter jeg gjorde dette har lydnivået på bremsen foran gått betraktelig opp. Vanskelig å beskrive lyden, er ikke piping eller noe spesielt, lyden er akkurat som en v-brems høres ut men bare mye høyere enn vanlig. Den begynner dog å pipe hvis jeg må bremse en del i lange nedoverbakker i flere minutter, ville tro det er fordi den blir varm. Bremseklossen er av type BBB, og felgen er en Bontrager UST Race Lite. Noen tips til justeringer av bremsen for å forhindre mye bråk? Evt. bør jeg skifte klosser?

Hilsen Håkon
Re: Bremsene bråker! [Re: Hallo!] #591718 12/08/2008 18:03
H
Hallo! Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
ingen som vet?

Hilsen Håkon
Re: Bremsene bråker! [Re: Hallo!] #591724 12/08/2008 18:23
B
Berzerk Offline
Ringrev
Ringrev
B
Mulig helt nye bremseklosser bråker litt mer ?

Lenge siden jeg benyttet V-bremsene. Sist Avid SD7 som jeg benyttet med Deoreklosser som bråkte mer enn de standarde utskiftbare Avidklossene. Ble noe svakere etter et noen grove brems. Hørte det best når det var vått og fuktig. Kan være det som utgjør det hele.

Kjøpte Koolstop Salmon klosser på CC som skulle være bra både mot vått/fuktig og skrik. Men fikk aldri testet de ut desverre, en annen får glede av dette, men de har fått bra omtale hos CC.

http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/a...amp;Kampanj_ID=

Redigert av Berzerk; 12/08/2008 18:24. Rediger grunn: rettet

Moderator  support