Siden jeg har kjøpt meg ny stisykkel må den gamle ramma selges.
Racer X er en særdeles god ramme for cross conutry. Lynrask både opp og ned. Den klatrer som ei fjellgeit, kreftene går rett ned i bakken uten å gynge av sted. Nedover suger det aktive demperopphenget opp ujevnhetene slik at du kan sykle enda raskere. Titus benytter seg av det annerkjente og godt utprøvde Horst-link systemet slik som bla. Specialized.
Ramma føles svært sprek på typisk XC-underlag, og skulle du ta turen innom noen stier takker den gjerne ja til det også.
Vekten på denne aktuelle ramma er beskjedne 2470 gram inkludert demper. I tillegg til den lave vekten er ramma meget stiv, noe som er avgjørende hvis du skal sykle for å vinne.
Titus har laget denne modellen i mange år nå og har perfeksjonert designet på flere områder. Racer X har både blitt lettere og stivere etter hvert som årene har gått. For å få til dette er ramma utstyrt med spesialformede aluminiumsrør samt setestag og vippearm i karbonfiber.
Anmeldelser av ramma er gjennomgående positive og superlativene sitter løst. Se f.eks mtbr.com for tilbakemeldinger fra brukere.
http://www.mtbr.com/cat/bikes/xc-suspensio/titus/racer-x/PRD_363995_1526crx.aspxDenne ramma er kun brukt denne sesongen og fremstår som pent brukt. Svært få riper, og en ubetydelig bulk i kjedestaget (kan sees på bilde).
Ellers kan jeg nevne at Racer X byr på flotte sveiser, nydelig farge (eloksering), flotte detaljer og generell god stemning.
Nypris på denne modellen er 15.000 kroner her i Norge, jeg selger denne for 8000,-. Det er da med Fox Float RP3 og seteklemme.
I en uke fremover vil jeg være i Bærum, etter det drar jeg til Trondheim. Jeg selger også en Fox F100 RLC og Thomson Elite setepinne som passer perfekt.
Ramma er rengjort og klar for å selges.

Flott farge som må sees med egne øyne.

Ramma i sin helhet.

Fox Float RP3.

Setestag i karbonfiber.

Lekre fester for skivebremser.