Jeg forsto ikke hva som var så stort med denne forskninga, men en kollega hadde fått det med seg på radioen tidligere i dag. Eksprimentet kan gi oss forklaringa på universitetets opprinnelse.
Jeg forsto ikke hva som var så stort med denne forskninga, men en kollega hadde fått det med seg på radioen tidligere i dag. Eksprimentet kan gi oss forklaringa på universitetets opprinnelse.
Da så !
Jeg er hverken fysiker, astronom, lege eller prest, men jeg har skjønt såpass at hvis vi klarer å gjenskape forholdene som eksisterte i universet umiddelbart etter the big bang, vil lærdommen vi kan trekke ut av det bokstavlig talt ha galaktiske dimmensjoner. Vi snakkker jo her om selve nøkkelen til å forstå univesets opphav, universets ground zero om du vil, og kunnskapen dette bringer med seg vil sannsynligvis være av epokeavgjørende karakter i vår sivilisasjons utvikling. Det er nå hvertfall det jeg tror, men jeg har altså egentlig ikke peil på dette her
Vi snakkker jo her om selve nøkkelen til å forstå univesets opphav, universets ground zero om du vil, og kunnskapen dette bringer med seg vil sannsynligvis være av epokeavgjørende karakter i vår sivilisasjons utvikling.
Jeg fulgte med på livecam'en en stund, og det var et stund der hvor det så ut til at opptil flere av forskerne var veldig stressa og stimlet sammen rundt en skjerm. Kanskje så de helvetes demoner dukke opp i gangene. Jeg rakk ikke snapshote, dessverre.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Vi snakkker jo her om selve nøkkelen til å forstå univesets opphav, universets ground zero om du vil, og kunnskapen dette bringer med seg vil sannsynligvis være av epokeavgjørende karakter i vår sivilisasjons utvikling.
Hadde de ikke rotet med rekkefølgen på versene i første mosebok (vers 3 må jo helt åpenbart komme før vers 1, selv om det tok laaaaaang tid etter big bang før det faktisk ble "lys" ) så kanskje de hadde hatt en case, sånn på et relativt abstrakt nivå?
Christianity: The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree... Makes perfect sense...
Vanvittig... Kanskje vi faktisk har havnet i et alternativ univers her uten engang å ha merket overgangen...
Det har skjedd snikende over lengre tid. Tegnene har vært der, vi har bare ikke sett dem:
Jeg har begynt å drikke kaffe.
Turner kommer med DW-rammer.
Det dukker opp 29ers som faktisk ikke ser helt forjævlige ut.
Stein har ikke postet et eneste innlegg idag.
Gamle Lance skal tilbake til TdF.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Vanvittig... Kanskje vi faktisk har havnet i et alternativ univers her uten engang å ha merket overgangen...
Det har skjedd snikende over lengre tid. Tegnene har vært der, vi har bare ikke sett dem:
Tror du traff spikeren på hodet her, synderen kan umulig være LHC for partiklene har jo faktisk ikke kollidert enda. Det viser seg at vi har vært litt tidlig (eller sent alt ettersom hvilket univers vi faktisk er i nå (eller da)) ute. De snakker om en mulig kollisjon ikveld engang. Men hvis vi faktisk fremdeles er i vår opprinnelige dimensjon er det jo uansett et gigantmysterium at Gordon Freeman har klart å snike seg forbi sikkerhetsvaktene hos CERN. (På den annen side er han jo en del av et dataprogram, så kanskje noen rett og slett har hacket han inn?)
Tror du traff spikeren på hodet her, synderen kan umulig være LHC for partiklene har jo faktisk ikke kollidert enda. Det viser seg at vi har vært litt tidlig (eller sent alt ettersom hvilket univers vi faktisk er i nå (eller da)) ute. De snakker om en mulig kollisjon ikveld engang. Men hvis vi faktisk fremdeles er i vår opprinnelige dimensjon er det jo uansett et gigantmysterium at Gordon Freeman har klart å snike seg forbi sikkerhetsvaktene hos CERN. (På den annen side er han jo en del av et dataprogram, så kanskje noen rett og slett har hacket han inn?)
Skal ikke være for sikker her! Når disse partiklene nærmer seg lyshastighet får vi trøbbel med tidsbegrepet, og kollisjonen kan kanskje allerede ha funnet sted. Kanskje den faktisk utløste 29-er fenomenet, og at dette vil bli en slags loop med en singularitet ved det tidspunktet vi definerer som kollisjonsøyeblikket -dette blir spennende! Vi må også følge nøye med på Stein, siden han også tydeligvis på en eller annen måte er innblandet/påvirket av fenomenet. Kjenner jeg får sånn "Røed-Ødegaard-sitring" nedover ryggen nå!
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Jeg kjører i gang litt HL2 på god-TV'n nå, så inspirert ble jeg :-)
KO