Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hva syns dere om Scott Scale?

Hva syns dere om Scott Scale? #588875 07/08/2008 12:12
krissi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har sykla på en ScottRacing sykkel i fem år nå, brukt den til stisykling, grus og asfalt. Den har tålt mye herjing men jeg syns jeg fortjener en ny sykkel som skal brukes til det samme som den gamle. Det virker jo som at Scott syklene er forholdsvis solide..noen som har andre erfaringer med Scott?

Vurderer å kjøpe Scott Scale 40 elle 35..noen her som har prøvd de? Og hva syns du?

Tar gjerne imot andre forslag til sykkel i den prisklassen (12000).
vil helst at det skal være 100mm vandring foran, den skal brukes mye til stisykling men også til trening på grus.

http://www.oslosportslager.no/produkt/scale-40-9583.aspx
http://www.oslosportslager.no/produkt/scale-35-9584.aspx

Re: Hva syns dere om Scott Scale? [Re: krissi] #589272 08/08/2008 06:30
Amou Offline
Ringrev
Ringrev
Hei Krissi. Jeg har sykla på en Scale 40 i hele år og er fornøyd med sykkelen egenskaper. Jeg har hatt en del problemer med kranklageret på denne sykkelen. Det er byttet en gang og nå begynner de samme problemene igjen. Jeg opplever en kneppelyd i venstre krank når jeg tråkker på litt. Vurderer å kjøpe ett nytt lager. Ikke Shimano som står på nå. Bortsett fra dette er sykkelen super til stisykling som jeg bruker den til.

Flyt & Nyt
Re: Hva syns dere om Scott Scale? [Re: Amou] #589284 08/08/2008 06:48
skibum Offline
Besatt
Besatt
Hei Amou

Shimano sine utenbordlagere er noe av mest holdbare på markedet i dag, så det er rart at du har sånne problemer. Sjekk om krankhuset er planfrest, det er ofte grunnen til at slike lager varer kort. Om det ikke er det, så vil lageret gå skjevt og det vil slites ut veldig kjapt.

Espen

NOTS!
Re: Hva syns dere om Scott Scale? [Re: skibum] #589289 08/08/2008 06:55
Amou Offline
Ringrev
Ringrev
Hei Skibum

Etter forrige runde på XXL da de til slutt bytta lager, prøvde de først å fette opp lageret, deretter planslipte de krankhuset. Til slutt konkluderte de med at det var kommet vann i lageret og byttet det på garantien. Da var alt bra en stund. Men nå etter en 4-5 turer begynner det å kneppe i kranken igjen på samme side som sist. Jeg spyler ikke sykkelen med høytrykk som de på XXL lurte på om jeg hadde gjort. Vasker med sykkelvask og svamp. Begynner å bli litt lei nå. Har kompiser som sykler på samme sykkel og de har ingen problemer.

Redigert av Amou; 08/08/2008 07:02.

Flyt & Nyt
Re: Hva syns dere om Scott Scale? [Re: Amou] #589733 08/08/2008 19:53
maxmekker Offline
Medlem
Medlem
Har akkurat kjøpt en scale 50 på xxl, siden de gikk for den hyggelige prisen av 5995.Sikklet på en 40, men den røyk med egenandelen etter litt knotekjøring i Danmark i sommer. Anyway,
tror ikke det hadde gått mer en 500 meter fra xxl så knakk kranken over med et knekk, altså den glapp om dere forstår, som om kjede skulle knekt f.eks. så jeg tro 180 grader før den tok igjen. Det merkelige er at min gml. sykkel, kona cinder cone fra, tja 98 er det vel, hadde akkurat det samme. 2-3 ganger i løpet av sommerens turer glapp den over med et skikkelig knekk.

Drammen rock City

Moderator  support