Forrige gang jeg skulle på karneval fikk jeg gode tips og inspirasjon her, så vi fyrer igang igjen.
Jeg skal på 80-talls-party i oktober og må begynne å planlegge antrekk. Jeg ser tre hovedmuligheter , og håper noen kan hjelpe meg å konkretisere disse.
Jeg har egentlig mest lyst på nr 3, hvis jeg får tak i en skikkelig jævlig skidress med tilhørende effekter.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Fullstendig monoskiharry på nr 3 er jo ganske bra. Men pass på å gjøre risørtsj, for ofte har folk det med å kle seg ganske tidlig nitti istedenfor åttitallet, da det er en jævlig grell periode.
Med 3.ern og monoski, kan du kombinere med 2.er og dongribukse. Men monoski er som baronkanon sier veldig 80 tall. Men da med dongrubukse, band rundt ene kneet og step-inn sko. Helst Salamon, men Nordica funker også. Når det gjelder Twisted Sisters så spiller de i Lillehammer 15.8. Og dit skal jeg.
Flott! Takk for tips og støtte. Jeg visste at skikjører blir en vinner blant alle puddelrockerne og Falco-kopiene som kommer til å dukke opp. Eneste utfordring er at han som inviterer til fest også er gammel skikjører men jeg tror ikke han har tenkt tanken.
Det som er tragisk er at muttern for under en uke siden kastet mine gamle step-in Nordica. Hun kastet også brutterns lyse-rosa Rossignol ski.
Selskapsreisen-filmene er gull for å gjenoppleve 80-tallet. Jeg så SOS senest for et par dager siden, som avslutningsrituale for sommerferien.
Så til det praktiske: hvor får jeg tak i monoski og ultragrell skidress? For det må være hel dress.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
For inspirasjon og tips, kan du jo sette på filmen 'Selskapsresan 2', fra 1985 - mange freshe 80-talls skiantrekk der.....
Bästa svängen! Hökarengen!
Hotdog-harry må til. Synd at jeg nylig pælma den bunken jeg hadde med gamle nummer av Åka Skidor, der var det et par retro-mimre-features.
Salomon SX-71-støvler (evt. SX-91 om du er skikkelig rockestjerne) er påkrevd, hel Nevica eller Bogner-dress i deilige pasteller eller neon og usmakelige mengder zinkpasta i trynet i kontrastfarger til dressen.
Forøvrig førte lesing av denne tråden meg i spontan gråt, at Oddefar postet her gjorde ikke saken noe bedre
Hehe, nostalgi er en fin ting Stig. Og Twisted Sister (metalrockfest, mye annet snadder også) er så klart årets høydepunkt på Lillehammer i august. Ikke birken. Blir 2 dager med 80 talls metal og DH i Hafjell. Hell Yeah
Bjorn Borg hadde vel sin storhetstid paa syttitallet.(Selv om han ble bjorn again som fashionmerke paa aatti- og nittitallet.) Jeg var paa kostymefest paa barneskolen i '79, bestevennen min kom som B. B. (og alle trodde han var rockestjerne med racketen som gitar, han hadde jo ikke skjegget).
Selv vant jeg for beste kostyme paa en aattitallsfest paa Hulen tidlig paa nittitallet. Sleiket haar, dobbeltspent dress, brede bukseseler, smalt paisleyslips, schwaer mobiltelefon og gullklokke paa armen. Stresskoffert med bilnoekkel paa Porschenoekkelhank (faes overalt), 1 kg. cola (melis), et lite speil og gull amex (malte et av min fars gamle). Melis rundt nesen, Wall Street Journal under armen og gjentatte skrik i luren av typen "Selg!" "Konsolider!" og "greed is good". Nosedives i melishaugen inspirert av Scarface ga ekstra stilpoeng. "Alle" kom i Ballgenser med A-ha bukser og tupert haar. (Et par av jentene kom som tidlige Madonnautgaver og ble stoppet av politiet mistenkt for prostitusjon paa veien hjem.)
Monoskier er likevel det mest originale jeg har hoert! Godt jobbet! Ser ut til at du har fatt godt med tips angaaende rekvisitter, men ikke glem aa blaase store Hubba Bubbabobler!
Foreslår Sony sports walkman! Passer for så vidt til et hvilket som helst alternativ av stil, iaffal alle 5 angitt til nå, herunder også til skikjørern.
Jeg setter på Selskapsreisen 2 i dette øyeblikk, både for å samle inspirasjon til kostymejakten, og for å glede meg til vinteren!
KO
Monoski er jo ikke 80-talls i Drammen så du må finne på noe annet. Møtte en kar i Aronløypa for en vinter eller to siden på monoski med komplett tilbehør av det slaget nevnt i noen poster over. Man kanskje festen ikke er i Drammen?
Det er du som er så gammel at når du sier "en vinter eller to siden" så mener du egentlig 25 år. Farmor driver også på sånn. Hun sier "ja, vi hadde jo den båten for noen somre siden" når hun mener noe som ble solgt i 1963.
KO
Er det noen som har et par gamle snasne pilotbriller med speilglass og skinnlapper på sidene som jeg kan låne? Det ser ut til at backupen min, i form av Ray-ban Wayfarer-kopiene som jeg kjørte med på 80-tallet, forsvant i siste ryddesjau. Eller forrige ryddesjau. Eller den før der.
KO
Om noen lurer på hvordan festen gikk så kan jeg opplyse om at den var utrolig morsom. Og jeg nekter definitivt å levere tilbake skidressen jeg lånte. Denne blir mitt faste after-ski-antrekk i Hemsedal heretter.
Bästa Svängen - Hökarängen!
Beklageligvis er bildet tatt så sent på kvelden at den obligatoriske Aass-flasken er byttet ut med "andre ting"
KO