Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Norges beste stier?!

Norges beste stier?! #586012 01/08/2008 10:07
H
hanspetter Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg leste i gratismagasinet Terrengsykkel der de har skrevet om det som liksom skal være Norges beste stier. Og ingenting nord for Trondheim er nevnt! Jeg stiller meg svært undrende over hva slags kriterier de bruker her? Må bare si at jeg tviler sterkt på at sykling i fjæra i Fredrikstad, Lillomarka og Asker er i nærheten av å være blant Norges beste stier. Generelt finnes det jo stier i feks Harstad, Tromsø, Narvik og Bodø som jeg mener overgår dette både i utsikt, høydemeter, lengde, variasjon, flyt, tekniske partier og ikke minst tilgjengelighet.

Terrengsykkelmagasinet minner meg mer om en slags klubbavis for en større sykkelforening sørpå. Satt på spissen selvsagt. Poenget er at redaksjonen kanskje burde finne litt nye ting å skrive om og kanskje utvide horisonten litt utover det som finnes i oslomarka, hvis de ønsker lesere også i Nord-Norge.

Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #586014 01/08/2008 10:10
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Dette jo helt normal journalistikk. Alt nord for trondheim finnes ikke, med mindre det er skikkelig, seriøst dårlig vær.

ICON_SMILE

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #586021 01/08/2008 10:31
Geir_Sint Offline
Ringrev
Ringrev
Hepp

Blekka har jo skrevet om Narvik? Om du har konkrete tips tipper jeg de blir glade for en epost.

Ellers er jeg ikke uenig i at de beste stiene finnes nordover i landet:

Efjorden kanskje?

Om du er nordafor akkurat nå bør du ta turen til Bodø asap!

ICON_WINK

Mvh
Trønder-Geir-på-ball.

- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Re: Norges beste stier?! [Re: Geir_Sint] #586067 01/08/2008 11:48
H
hanspetter Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H

Ja de har vel skrevet om utforløypa i Narvik tidligere, og Efjord er en helt spesiell opplevelse, men det er jo strengt tatt ikke stisykling. Greit nok det. Poenget er at det blir fort kjedelig når det skrives om stisykling rundt på østlandet i annethvert nummer. Meningen med innlegget var heller ikke nødvendigvis sutring om at nordnorge blir glemt. Det gjør meg egentlig ingenting, men jeg ønsker å lese mer om stisyklinga fra andre deler av Norge også.

Redigert av hanspetter; 01/08/2008 11:50.
Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #586097 01/08/2008 13:49
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Greit nok det. Poenget er at det blir fort kjedelig når det skrives om stisykling rundt på østlandet i annethvert nummer.

He he, du er inne på noe. Skal man kåre de beste stiene her på berget eller i det minste kunne vurdere det så tror jeg en skal måtte ha litt i bagasjen før man kaster seg ut på det. Hvorfor, jo fordi det finnes så innmari mange perler som ikke har kjent smaken av et sykkeldekk.

Len deg tilbake og glem at du har lest det, det er bare sånn det er. Se på det som en test i en eller annen sammenheng så er det ikke lenge før du gjesper litt du også.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #586104 01/08/2008 14:03
D
daktari Offline
Ringrev
Ringrev
D
Problemet med Nord-Norge er at det i luftlinje er like langt fra Gardermoen til Gardasjøen og alpene som til f.eks Bodø... ICON_WINK

Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #586278 02/08/2008 09:34
bik3man Offline
More than words
More than words
De fleste stiguider og artikler i Terrengsykkel skrives av syklister. Dermed blir det mest skriving der det er flest syklister. Det er bare å oppfordre folk nordpå til å bidra med stoff til bladet!

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Norges beste stier?! [Re: daktari] #592013 13/08/2008 07:59
S
s_maurseth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Men der kan du ikke sykle dem i midnattsol... Ikke at du kan nyte utsikten mens du sykler for da har du nok med å holde styr på underlaget. Men du kan sitte på toppen og nyte utsikten over Landego mens du gnafser en banan..tipper vi får se mer av Nord-Norge bigsmile

Bodø Bøddel hangaround
Re: Norges beste stier?! [Re: hanspetter] #592106 13/08/2008 09:39
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: hanspetter

Terrengsykkelmagasinet minner meg mer om en slags klubbavis for en større sykkelforening sørpå. Satt på spissen selvsagt. Poenget er at redaksjonen kanskje burde finne litt nye ting å skrive om og kanskje utvide horisonten litt utover det som finnes i oslomarka, hvis de ønsker lesere også i Nord-Norge.

Venter i spenning på å lese om nordlige stiopplevelser i kommende utgaver av TERRENGSYKKEL ICON_SMILE Sett deg ned og skriv!

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Norges beste stier?! [Re: tmork] #592173 13/08/2008 10:50
S
s_maurseth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Det skulle jeg kanskje ha gjort, men tror egentlig ikke jeg er en stor skribent. Men jeg vet at det er andre som kan gjøre den jobben bedre og jeg tror nok at det vil komme mer fra Nord-Norge i fremtiden. MBUK var for en stund siden i Narvik og Efjorden, det bladet ligger like ved porselenen og nytes både titt og ofte ::

Det er ikke vanskelig å få tips om gode turer her Nord. Så hvis noen føler seg kallet og trenger tips eller noen å sykle med er sikkert mange med på tur(inkl. meg hvis jeg kan). Ellers er det et ritt som jeg tror fortjener oppmerksomhet og som har pågått i flere år i Skibotn i Troms som heter Lavkarittet. Har aldri vært med, men utifra videoene så ser det svært pent ut(utsikt, omgivelser osv..)(sjekk ut lavkarittet.no)

Ellers så skjer det ting i Mo i Rana. Vi har arrangert det første vellykkede terrengsykkel rittet her med ca 80 deltagere og stisyklingen begynner å ta seg opp. Vi har Svaberg sykling(se tråden:stisykling i Mo i Rana, med bilder) Og for to uker siden syklet vi 5 mil på Saltfjellet uten at det var verdens beste sykling rent stimessig.
Bodø er noe man bare må oppleve! Og det sier jeg som faktisk er fra Tromsø(Erkerivaler)

Bodø Bøddel hangaround
Re: Norges beste stier?! [Re: s_maurseth] #592257 13/08/2008 12:42
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Du får skrive om din sti turer og dokumentere med bilder. Så hvis flere enn deg der opp gjør det samme så hjelper det på skal du se.

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem

Moderator  support