I påvente av at HT-byggingen min skal krabbe seg fremover, klarte jeg ikke vente lengre på å trille rundt på noe nytt, så lommeboka gikk på en smell og ny hoj kunne trilles frem.
Dette hendelige uhellet skjedde jo selvsagt etter at jeg fant ut at jeg skulle sykle sammen men noen andre, og det første jeg møter på er jo da selvsagt Margrethe på fullboing (tur 1), så Eva, Silje, Kaja og Linda (tur 2). De to sistnevnte dog på hardtail, så jeg følte meg ikke helt overkjørt.
Til dere mannfolk som var med på første turen - beklager, men jeg sjekker sjeldent ut utstyret til gutter.
Til syvende og sist ble presset på selvtilliten min fra Reine, Slayer og Jamis for stort, og det endte opp med en mail til importøren i Tyskland (detaljer etter bildene) - 2 uker etter står jeg på hytta med godsakene utenfor

Bildene ble tatt rett etter at vi (sykkelen og jeg) hadde vært en skinny-dipping-tur i vannet med klut for å få av den verste gjørma og gjøre klart til foto-session

Gresset er selvsagt klipt for anledningen.
Spec-liste for de teknisk interesserte:
Marin Mount Vision Pro str. medium
Gaffel: Fox 32 F120RLC
Bakdemper: Fox Float RP23
Gir foran&bak: XTR
Bremser: XTR (180/160)
Pedaler: XTR
Krank: XTR
Kassett&kjede: XTR
Hjul: Mavic XC717, DT204s
Sal: WTB Devo Team
Setepinne: Thompson Elite Setback 40cm
Stem: Thompson Elite X4
Styre: Easton monkey Lite XC karbon
Styrelager: FSA Orbit MX
Livet på hytta to måneder tidligere var bekymringsfritt og rikere (pengemessig) før jeg visste det fantes så mange råskinn i Oslo-markene.

PS. En liten klage: Jeg prøvde først å få tak i denne på Sørensen Sykler, som er importøren i Norge.
Etter en uke med besøk og masing fra min side fikk de sjekket lageret med beskjed om at de ikke hadde noen inne.
Det ble foreslått at de kunne prøve å få tak i fra den tyske importøren (marinbikes.de), men at dette kom til å ta opptil flere måneder.
Etpar dager og purringer senere fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få tak i den, da de ikke bestilte bare en og en sykkel i slengen, men kun samlebestillinger.
Sendte en mail til importøren i Tyskland og lurte på om han hadde noen forslag til hvordan å fikse det; En halvtime etterpå fikk jeg svar fra innehaveren at de hadde de inne, og kunne sende de med UPS uten omkostninger for meg umiddelbart.
Jeg overførte penger, og 3 dager etter at de mottok pengene sto sykkelen i en fabrikkeske på kontoret.
Skulle tro en sykkel til over 30 høvdinger skulle være nok til å yte litt service for...?