Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Det er ikke til å tro!

Det er ikke til å tro! #583172 24/07/2008 21:17
FysioStian Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Det gjelder å passe seg for aggressive og farlige turgåere i Stovneråsen for tiden! På tirsdag var jeg ute og syklet med HAL på forumet her. Vi var på vei ned den siste utforkjøringen før Lahaugmoen da vi fikk en lite hyggelig opplevelse. Nederst på stien sto en gjeng som drev hundetrening og de hadde tydeligvis lite til overs for stisyklister. HAL var den første som passerte, men han slapp uskadet unna. Da jeg kom ble jeg regelrett dyttet av sykkelen og rett inn i et tre!
Det var mer enn god nok plass til oss alle sammen, og jeg hadde satt ut linjen med god klaring forbi turgåerne. Rett før jeg passerer hopper han ene ut foran meg og idet jeg svingen unna dytter han meg med all kraft så jeg stuper inn treet. Hjelmen sprakk i det kraftige sammenstøtet, og jeg fikk meg en solid trøkk.

Jeg ble selvsagt fly forbannet og spurte om han var gått fra vettet. Det ble en heftig diskusjon og jeg skjønte fort at han var ute etter bråk. Det ble ikke stort bedre da kameraten hans kom til unnsetning og truet oss til å komme oss vekk. Han sa også at han kom til å gjøre det samme neste gang han så en syklist i dette området!

Hva skal man gjøre i en sånn situasjon? Jeg skjønner godt at enkelte turgåere blir forbannet på syklister som kommer i høy fart, men dette er helt sjokkerende. Jeg var heldig som kom fra det med en lettere hjernerystelse, noen kutt og blåmerker.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583173 24/07/2008 21:21
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Anmeldes tvert! Dette er jo grisefarlig atferd. Tipper at jeg ikke tar feil når jeg spår at hundene ikke var i bånd?

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583206 24/07/2008 23:15
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
Har opplevd lignende til og med på sykkelstier. Passerer med 1,5-2 meter klaring i bratt oppoverbakke og dermed i krabbefart, likevel bykser fotgjengeren mot meg og prøver å dytte meg ut i skauen. Denne gangen beholdt jeg balansen med et nødskrik og slapp med det veldig billig unna.

Det virket som at denne personen ikke hadde noe spesielt syklisthat, skulle bare "tøffe seg" for ei jente og en kamerat. Skal vel ikke se bort i fra at både hormoner og herr promille var innblandet, siden det var en fredags kveld. Nei, er nok tryggest i skauen fredag og lørdags-kveldene ICON_WINK

Re: Det er ikke til å tro! [Re: trippeh] #583211 24/07/2008 23:46
Geir Offline
Avhengig
Avhengig
...tror jeg nesten hadde tatt igjen i et slikt tilfelle. Sykler jo lett fra både mann og hund etterpå...

Skummelt at noen folk har så onde tanker om syklister der ute.

Geir
Re: Det er ikke til å tro! [Re: Geir] #583212 25/07/2008 00:04
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stemmer for å lange ut med et par knyttnever ja, anmeldelse blir vel uansett bare ord mot ord og fører ikke til noen konsekvenser for dette premierassh*** av en hundeentusiast.

Men samtidig så har du kanskje flere vitner, og bevismateriale i form av sprukket hjelm og skrubbsår.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Det er ikke til å tro! [Re: Anders A-R] #583213 25/07/2008 00:41
O
oysteinrolf Offline
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
O
Tror politianmeldelse blir en tidskrevene jobb som politiet desverre ikke har ressurser til. Tror hundeeieren lærer like bra av et par slag i tryne som en politianmeldelse.

Personlig ville jeg slengt hunden til helvette inn i et tre for å markere at jeg var sint. Så ville jeg slått eieren på tryne helt til jeg hørte nesen knakk. Og til slutt lagt inn en fornuftig kommentar som "skogen er for alle". + føyd til at det er gay å leke med hunder i skogen.

Mange går nok i mot meg her, men når noen oppfører seg jævlig mot deg, kan man oppføre seg dobbelt så jævlig tilbake uten at de skal kunne klage.

http://www.iphonereparasjon.net Salg og reparasjon av iphone i Stavanger
Re: Det er ikke til å tro! [Re: Anders A-R] #583215 25/07/2008 01:14
J
jimster Offline
Fersking
Fersking
J
Helt utrolig.....To løsninger på problemet!:

1: Anmeldelse.
Dette er vel den mest siviliserte responsen, og med tanke på din hastighet og den kompakte massen et tre utgjør, så burde en anmeldelse (hvis bevisets stilling holder) kunne gå ut på...nesten drapsforsøk.

2: Den mer korrekte måten å gjøre dette på vil jo være å banke livsjiten ut av jævelen til han har spist hver siste lille del av hjelmrestene. Det kalles å banke all straffeskyld ut av han og er i mange tilfeller den mest korrekte og effektive responsen. Slike idioter fortjener rett og slett ikke bedre behandling.

EDIT:

Punkt 2 høres kanskje litt pubertalt ut, men det er synd men sant at enkelte bryr seg ikke om anmeldelser. Derimot får de skikkelig...SKIKKELIG juling så husker de det til neste gang de ser en stisykkelist og tenker seg kanskje litt om før de gjør noe dumt igjen.

Som sagt...skikkelig juling.

Må man begynne og sykle med våpen nå da? Bra jeg har begynt å sykle med sekk!

Redigert av jimster; 25/07/2008 01:17.
Re: Det er ikke til å tro! [Re: jimster] #583216 25/07/2008 01:33
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Vel, når en ypper seg mot vilt fremmede må en ta høyde for at det faktisk kan være du som blir grisebanket hvis personen viser seg å kunne slåss.
Vil ikke anbefale dette med mindre du har trent noen kampsporter og klarer å ta imot noen slag uten at du blir skremt og legger deg i fosterstilling.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FuzzyLogic] #583218 25/07/2008 04:41
FysioStian Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Det beste hadde vel vært å gitt de skikkelig juling, men jeg fant fort ut at det sannsynligvis ville endt dårlig. De var ganske store karer, og ekstremt aggressive. Tror nok de ville tøffe seg for damene sine som sto på sidelinjen. Hundene var heller ikke i bånd...

Når det gjelder anmeldelse, så tror jeg det hadde vært nytteløst. Han som dyttet nektet å oppgi navn, så da kommer man vel ingen vei.

Det er i sånne situasjoner man skulle ønske man var politi.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583225 25/07/2008 05:43
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Hva skal man gjøre i en sånn situasjon?

Jeg hadde ringt 112 tvert og fortalt situasjonen her er det jo også snakk om hjernerystelse og andre skader. Det vil si persjonskade.

Å anmelde i etterkant tror jeg ikke på, men der og da er viktig ihvertfall når det er snakk om skader. Hva gjør om du skulle få senskader av dette? For seint nå men jeg ville kjørt full rulle der og da.

Makan til oppførsel.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Det er ikke til å tro! [Re: oysteinrolf] #583226 25/07/2008 05:55
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: oysteinrolf
Personlig ville jeg slengt hunden til helvette inn i et tre for å markere at jeg var sint. Så ville jeg slått eieren på tryne helt til jeg hørte nesen knakk. Og til slutt lagt inn en fornuftig kommentar som "skogen er for alle". + føyd til at det er gay å leke med hunder i skogen.

Mange går nok i mot meg her, men når noen oppfører seg jævlig mot deg, kan man oppføre seg dobbelt så jævlig tilbake uten at de skal kunne klage.

Visst faen går mange imot deg. Hvorfor skal du ta ut aggresjonen din på hunden hans, da? Det er ikke dens skyld at eieren er en idiot.

Folk som går til angrep på skapninger som ikke kan forsvare seg er det verste jeg vet. Hadde jeg sett noen dytte deg ut av stien på den måten der ville jeg satt hardt mot hardt når det gjaldt han som dyttet, men hadde jeg sett deg slenge hunden hans inn i et tre etterpå ville du ikke vært i stand til å trille sykkelen hjem en gang.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: StigB] #583229 25/07/2008 06:19
B
bjarne Offline
Veteran
Veteran
B
Sitat: StigB
Quote:
Jeg hadde ringt 112 tvert og fortalt situasjonen her er det jo også snakk om hjernerystelse og andre skader. Det vil si persjonskade.

Lett å være etterpåklok, men jeg tror også dette hadde vært det rette å gjøre.

Fleste snakker om å gi den idioten en tjafs eller to over haka. I dette tilfellet var det ikke snakk om to små, snille gutter akkurat. Svart belte eller ikke, dårlig ide er det uansett å yppe. Og de hadde med seg bikkje. Noen som vet hva som skjer i huet på ei bikkje som ser at eieren sin blir plaget ? Ikke godt å vite egentlig, men det ville jeg heller ikke ønsket å finne ut av (om dette var storvokste karer vil jeg tro bikkjene var av samme kaliber)...

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583232 25/07/2008 06:25
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Ut fra det du beskriver hørest det ikke ut som om det er snakk om organisert trening av hunder og da er det neppe noen vits å ta kontakt klubber i området for å forhøre seg om personene tilhørte dem.

Kanskje hadde et kamera vært en idé neste gang, flippe det opp og fotografere / filme fyren og de som er med ham (men da klikker'n vel fullstendig). Alternativt, finn nærmeste parkeringsplass, noter bilnumre og se om du er heldig. Eller vent og se hvor de går og hvilken bil de tar. Har du nummeret er det mange muligheter for 'payback time' i ettertid :-)

Ellers er det vel som du sier dessverre en av de situasjonene man ikke får gjort stort med... Det finnes mange idioter der ute så livet byr på en del slike opplevelser.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583233 25/07/2008 06:28
Arne_And Offline
More than words
More than words
Det er fortsatt ikke for sent å anmelde. Det bør du gjøre selv om du ikke har personalia. Skulle du i verste fall få du senskader får du vel da rett på voldsoffererstatning, og skulle det komme flere lignende tilfeller, kanskje med bedre signalement, så kan det jo tenkes at det skjer noe i saken.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: oysteinrolf] #583238 25/07/2008 06:39
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: oysteinrolf
Tror politianmeldelse blir en tidskrevene jobb som politiet desverre ikke har ressurser til. Tror hundeeieren lærer like bra av et par slag i tryne som en politianmeldelse.

Hvor ble det av customtittelen din "komplett umoden fjortispjokk"?

Hilsen hundeeier, og ja, skogen er for alle, også hunder..

Re: Det er ikke til å tro! [Re: hansib] #583240 25/07/2008 06:50
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
gå til legevakten + anmelde + gå til media

...fortelle om hundene som trenes og deres rabiate eiere

Re: Det er ikke til å tro! [Re: mtbmaniac] #583245 25/07/2008 06:57
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Et annet alternativ er å finne ut presis når disse rabiate folka trener, og invitere med en politikompis på neste sykkeltur i området. Det kunne blitt morro ICON_SMILE

Re: Det er ikke til å tro! [Re: hansib] #583247 25/07/2008 06:58
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå må vi ikke spore av her, og gjøre dette til en diskusjon om hunder. De hadde ikke noe med dette å gjøre, og skal derfor ikke plages mer.

Nå skal man jo ikke plage andre eller, men være grei og snill. Så det jeg lurer på er farten trådstareter hadde da han skulle passere. Var det gangfart eller frese forbi fart?
Misforstå meg rett, det er totalt uakseptabelt å dytte syklister av stien, og folk som gjør slikt skulle fått sin omgang pisk på pung. Men det er vel skrevet et sted at man skal bremse ned og passere i gangfart?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583253 25/07/2008 07:10
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: FysioStian
....Hjelmen sprakk i det kraftige sammenstøtet, og jeg fikk meg en solid trøkk.

Quote:

Jeg var heldig som kom fra det med en lettere hjernerystelse, noen kutt og blåmerker.

Quote:

Han sa også at han kom til å gjøre det samme neste gang han så en syklist i dette området!

Jahaaa??

DA ER DET KLART HVA DU TRENGER GJØRE.

Tenk om det har skjedd før?

Hva om den rabiate bolegutten i promillerus tar "feil" neste gang og dytter overende en stisyklende jente eller tenåring?

Eller hva om nestemann er uheldig, knekker nakken og blir skadet for livet?

Quote:

Jeg ble selvsagt fly forbannet og spurte om han var gått fra vettet. Det ble en heftig diskusjon og jeg skjønte fort at han var ute etter bråk. Det ble ikke stort bedre da kameraten hans kom til unnsetning og truet oss til å komme oss vekk.

Hva skal man gjøre i en sånn situasjon? Jeg skjønner godt at enkelte turgåere blir forbannet på syklister som kommer i høy fart, men dette er helt sjokkerende.

Du taklet det riktig, forsøkte få navnet deres etc. Man må reagere sterkt.

Et alternativ er å lære av sine fotballvenner, og fremstille det som om skaden er stor. Veldig stor! Her er det kanskje hjernerystelse, og man må definitivt på legevakten, umiddelbart... halsen er stiv... au, det gjør vondt... livet ebber ut... etc blabla

Eller si:

"Duh, gutten min, nå gjorde du en stor feil. Jeg er politi." Deretter ringe nødnummer og si du har blitt overfalt av en farlig gjeng rabiate bolegutter som dytter overende syklister og oppfører seg truende.

ICON_WINK

Fra spøk til alvor, man må absolutt ikke ta lett på dette. Det må helt definitivt anmeldes og dokumenteres at har skjedd. Knust hjelm må dokumenteres med bilde. Dersom dette skjer igjen med noen andre vil saken stå sterkere iom at det ikke er første gang han gikk til angrep på noen.

Jeg kan bli med på politistasjonen om du ønsker.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: mtbmaniac] #583314 25/07/2008 09:09
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: mtbmaniac
Et annet alternativ er å finne ut presis når disse rabiate folka trener, og invitere med en politikompis på neste sykkeltur i området. Det kunne blitt morro ICON_SMILE

Man trenger ikke ha med en politikompis for å ringe 112, en politikompis utenfor tjeneste er mindre verdt enn en som kommer i tjeneste skulle jeg tro.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Det er ikke til å tro! [Re: StigB] #583321 25/07/2008 09:32
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Er litt skremt jeg. Først og fremst fordi noen oppfører seg slik mot en som kommer på sykkel. Men aller mest fordi så mange med innestengt aggresjon ville banket opp gudoghvermann i en slik situasjon. Glimrende forslag. Han holdt på å skade meg - da kan jeg skade ham så han lærer til neste gang. Og sånn går nå dagan. Makan!

Dere var to stykker. Hjelmen din er ødelagt. Lever en anmeldelse. Forklar tid og sted, gi signalement på gjerningsmann. Før opp HAL som vitne. Som Arne_And sier, det er viktig å ha dette dokumentert i tilfelel du skal være så uheldig å få ettervirkninger av en slik skade. Og det er aldri for seint å anmelde.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Det er ikke til å tro! [Re: StigB] #583322 25/07/2008 09:32
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Anmeld uansett.

Om du ikke tror det hjelper deg, så hjelper det neste gang fyren angriper en syklist eller en annen uskyldig og de må gå til politiet.
Ikke glem at han dessuten har fremsatt trusler.
Dersom du ikke er kamerasky, ty til media også. Denne angriperen er klart en fare for omgivelsene.
Hadde du stusset på å anmelde dersom noen hadde angrepet deg på åpen gate?

(Savner fremdeles svar ang. farten dere holdt. Har selv blitt provosert da en idiot med fullsus og helhjelm ga ful gass ned Tippetue (smal, bratt grusvei på Fløyen i Bergen, ikke tillat å sykle og hovedårsaken til de fleste negative reaksjoner ovenfor syklister på Byfjellene), han ungikk såvidt å treffe både kjæresten og hunden min (nei, ikke noen kamphund akkurat). Opplever jeg det samme igjen, vil jeg nok gjøre det jeg kan for å stanse vedkommende (nei, ikke vold) og kanskje til og med anmelde ham. Mener ikke med det at det er legitimt å slå, langt i fra, men i tilfelle du hadde for stor fart er det kanskje ikke sååå lurt å gå til pressen. Når det gjelder gjengjeldelse ovenfor hunder, er jeg like sjokkert over det forslaget som jeg er over episoden som diskuteres her.)

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Det er ikke til å tro! [Re: StigB] #583323 25/07/2008 09:37
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Klabert. Best å ringe 112.

Jeg har forøvrig opplevd situasjoner som dette før.

Den ene gangen var på grusveiene ned mot Kikut fra Kobberhaugene, i en krapp venstresving kjører min kamerat ytterst, hvorpå en turgåer sparker ham ned ! Jeg syklet rett bak og har aldri sett noe så stygt, virkelig med hensikt og "ta sats".

Han kommer seg opp fort som svint og skjeller ut mannen til de grader på polsk og polsk-engelsk, min kamerat var nemlig på besøk fra det store skremmende "utlandet". Man skal ikke tulle med østeuropeisk temperament! Turgåeren var heldig som ikke fikk knyttet knute på halsen (han har meg å takke for dét, fikk stoppet det ICON_SMILE ).

Kameraten, som forøvrig ellers pleide å være både snill og rolig, gikk forøvrig hen og startet et av polens første terrengsykkelblad (dette var jo på midten av 90tallet), som han visstnok fremdeles er redaktør for.

En annen gang i enda eldre tider var vi på trening en hel gjeng fra Fossum IF, da vi ble angrepet av en hvit puddel (!), hvilket gjorde at Nicolai, blant våre største karer, falt og skrapet seg opp skikkelig. Han ble ikke glad og hundeeieren fikk en verbal overhaling. Hundeeieren var dog ikke særlig forståelsesfull og mente vi hadde oss selv å skylde på for at puddelen ikke var i bånd og angriper folk under båndtvangen, go figure..

Re: Det er ikke til å tro! [Re: Rednax] #583324 25/07/2008 09:40
StigB Offline
Señor
Señor

Puh
Quote:

Quote StigB:

Å anmelde i etterkant tror jeg ikke på, men der og da er viktig ihvertfall når det er snakk om skader. Hva gjør om du skulle få senskader av dette? For seint nå men jeg ville kjørt full rulle der og da.

ICON_SMILE

Stisykling.no

< TOC >

Re: Det er ikke til å tro! [Re: Hæ?] #583336 25/07/2008 10:05
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Sitat: Hæ?
Er litt skremt jeg. Først og fremst fordi noen oppfører seg slik mot en som kommer på sykkel. Men aller mest fordi så mange med innestengt aggresjon ville banket opp gudoghvermann i en slik situasjon. Glimrende forslag. Han holdt på å skade meg - da kan jeg skade ham så han lærer til neste gang. Og sånn går nå dagan. Makan!

Dere var to stykker. Hjelmen din er ødelagt. Lever en anmeldelse. Forklar tid og sted, gi signalement på gjerningsmann. Før opp HAL som vitne. Som Arne_And sier, det er viktig å ha dette dokumentert i tilfelle du skal være så uheldig å få ettervirkninger av en slik skade. Og det er aldri for seint å anmelde.

Takk for et foruftig innlegg i alle oppfordringer til voldsbruk. "Slå til du hører nesa knekker", "slenge hunden inn i et tre". Jeg sier ikke at man skal akseptere alt, det er lov å bli forbanna, redd, sjokkert osv. Selvfølgelig er det lov å forsvare seg selv hvis man er truet. Oppfordringer til vold er lovbrudd, og det bør man ikke gjøre selv om man er tilnærmet anonym på det store internettet.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Det er ikke til å tro! [Re: OveR] #583341 25/07/2008 10:12
gare Offline
More than words
More than words
Nå tror jeg ikke at jeg kommer til å dytte syklister noen gang, men jeg ville likt å se noen slenge hunden min i et tre...

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Det er ikke til å tro! [Re: StigB] #583358 25/07/2008 10:48
ean Offline
Ringrev
Ringrev
VÅPEN! Løsningen er våpen.
Lette tohåndsvåpen etter eget ønske på styret, stativ får du her og ett eller to enhåndsvåpen på kroppen. Selv sverger jeg til en liggende på ryggen rett bak Camelbacken og en liten en på venstre ankel.
:-)

Nei hva skal man gjøre? Det hele er jo til å grine av.
Som siviliserte oppegående mennesker vet vi jo at vold avler vold og at spiralen snurrer evig.
Vi får slutte å sykle alene eller i små grupper. Samhold gjør sterk og de færreste tar sjansen på å plukke på en av en stor gruppe som oser av samhold.

Anmeld forholdet. For din egen del. Da har du gjort det som forventes av deg. Om saken blir henlagt, er du fortsatt en del av statistikken og på ett eller annet tidspunkt vil mengden uhåndterte saker medføre at politiet får økte resurser som kanskje vil medføre at det du opplevde ikke skjer igjen.

...og for sikkerhetsskyld: første avsnitt: ironi

Redigert av ean; 25/07/2008 10:49. Rediger grunn: ironidelen

Eirik

"Any problem that involves the purchase of tools is worth having..."
Re: Det er ikke til å tro! [Re: gare] #583360 25/07/2008 10:52
anderz Offline
Besatt
Besatt
ICON_SMILE Fordel med ordentlige hunder er at man rett og slett ikke kan kaste de noensteds...

.Anders
Med en liten 11 måneder gammel valp på 60kg

Re: Det er ikke til å tro! [Re: FysioStian] #583367 25/07/2008 11:16
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ville nok anmeldt forholdet ja, men jeg ville ikke gått til media hvis ikke politiet hadde har fått tak i mannen på forhånd. Det ville vært en seier for ham.

Gale mennesker er det overalt. Du må ikke la det gå inn på deg, selv om det selvsagt suger at du må kjøpe ny hjelm og at du er litt medtatt nå.

Jeg vil til slutt komme med en historie om en hendelse jeg har opplevd. jeg var ute på sykkeltur med en gruppe fra (en videregående) skole jeg underviste ved (idrettsdag). Det var meget rolig tempo og på skogsbilvei. Et godt stykke forran meg så ser jeg at en eldre kvinne i boblejakke og nickers tar opp en stein og kaster den (helt uforståelig hvorfor). Den treffer en av jentene i førsteklasse i ryggen. Hun fikk svært vondt. Jeg fikk se merket et par dager senere og det var et stort blått merke og hun hadde fortsatt vondt. Saken ble anmeldt. Dette var noen år siden og jeg vet ikke hvordan det gikk med anmeldelsen. Jeg var ikke hennes kontaktlærer og tok meg ikke bryet med å finne ut av det. Vi fikk heldigvis persinalia av kvinne som var ute med venninnen.

Re: Det er ikke til å tro! [Re: anderz] #583371 25/07/2008 11:21
M
MrWhite Offline
Entusiast
Entusiast
M
Straffeloven 3. Kapittel § 48 "Nødvergeparagrafen" lyder som følger

(ikke ordrett).

Ingen kan straffes for en handling som er foretatt i nødverge. Det er nødverge når en ellers straffbar handling foretaes til avvergelse eller forsvar mot et rettsstridig angrep, såfremt handlingen ikke overskrider det opprinnelige angrepets styrke eller karakter mht. farlighet.

Kankje ikke helt brukbar når angrepet allerede har skjedd og man ligger i lyngen med hjernerystelse o.l., men uansett noe å tenke på.

For all del folkens, IKKE legg ut om voldshandlinger/hevnaksjoner dere ville ha utsatt folk for her. Det blir for dumt. Likeledes med diskusjoner rundt hvilke våpen man bør ha med i H.A.W.G'en.

Ikke misforstå, jeg er like sjokka som dere, men i dette tilfellet er jeg enig med StigB. Ring politiet, sett "fagfolket" i sving.

Noen fra NOTS som vil uttale seg?

When in doubt: flat out.

Founder of Sleiverud Racing
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support