Leste regler for beskyttelse i ivitansjonen på sykling.no
Beskyttelsesutstyr i alle klasser. HODET/ANSIKT: Bruk av hjelm er påbudt. Hjelmen bør være av integraltype, d.v.s med montert hakebeskyttelse. Dersom ikke integralhjelm benyttes, skal det benyttes helhjelm med en form for tann-/hakebeskyttelse. ARMER/FINGRE: Trøyen skal ha lange armer. Det skal benyttes albuebeskytter. Det skal benyttes hansker med lange fingre. OVERKROPP:Brynje og ryggesøylestøtte, det anbefales i tillegg nyrebelte. BEN: Rytterne skal benytte bukser med lange ben, samt kne- og leggbeskyttere.
Hva menes med brynje? Vil det si full rustning? Isåfall synes jeg regler for beskyttelse begynner å bli litt drøye. Hjelm, kne og rygg skulle vært påbudt. Resten bare anbefalt.
Her er en liten videosnutt fra Aron på lørdag. Gunnar og jeg hadde en fantastisk dag: http://vimeo.com/11596095
Veldig kul video, og god beskrivelse av Aron-feelingen Hvordan har du lagd "inverskamerastaget"? GoPro HD ble kjøpt inn i vinter, men jeg har ikke helt klart å finne ut av hvordan man fester noe slikt til hjelmen på varig vis.
Når det gjelder lyd så syns jeg "knitringen" fra kameraet bare er distraherende, og er lite representativt for hvordan det høres ut i virkeligheten. Roping når man tryner og slikt er selvsagt noe annet.
Stor takk til Vingla her på forumet som stilte som fotograf. Dersom fullversjoner av bilder ønskes oversendt, høyreklikk - egenskaper og PM meg hvilket XXX.JPG du ønsker.
Knalldag i Aron i dag. Relativt vått stort sett overalt, men konge vær. Måtte faktisk lete etter parkeringsplass rundt klokka 18 så det var masse hyggelige folk.
Sebastian Pedersen
Re: Aron Update - bildebonanza fra sesongåpningen
[Re: Sebastian]
#95063125/05/201008:48
Gårsdagen bød på årets første dag med sykkel i Aron og jeg må virkelig berømme alle involverte for super innsats. Med denne vekstraten er hele fjellet bygget ned i løpet av et par år
Løypenes upolerte natur og evigforandrende tilstand er utrolig sjarmerende og vitner om stor skapertrang.
Gårsdagens lille overraskelse: En stein var tilsynelatende festet med en bolt i den nye/gamle NC-traséen... Så jeg riktig?
jepp, du så riktig. Steinen var litt løs og vi tok ingen sjanser så den ble festet med bolt....;-)...eller så var det bolten til støttestaget som holder lyktestolpen du så kanskje.