Aha den ja. Tenkte ikke på at å vurdere den med i løpet var en option en gang. Bra at den ikke er med imo at den er skummel og dreper all flyt.
Flere over her hentyder at løypa ikke er vanskelig. Dette er tullball. Løypa har flere elementer som mange syns er kjempevanskelige. Viktig å huske at det er forskjellig ferdighetsnivå her. Den bratte bakken med steinkruxet i bunn sliter mange med. Om en syns den er lett å ikke ser problemet så synse jeg at vedkommende skal stoppe opp å stå der å titte på de som forsøker en stund. Gjorde dette i går, og det var temmelig interesant gitt
Flere over her hentyder at løypa ikke er vanskelig. Dette er tullball. Løypa har flere elementer som mange syns er kjempevanskelige. Viktig å huske at det er forskjellig ferdighetsnivå her. Den bratte bakken med steinkruxet i bunn sliter mange med. Om en syns den er lett å ikke ser problemet så synse jeg at vedkommende skal stoppe opp å stå der å titte på de som forsøker en stund. Gjorde dette i går, og det var temmelig interesant gitt
Enig, den er en nøtt og jeg (som nybegynner på DH-hoy) måtte bruke de små grå for å ta den. Jeg ser at de råeste bare blåser ned det bratteste partiet, men for dere med mindre guts (meg inkludert) kan man også ta helt ut til høyre forbi treet. Da får man en mye bedre linje mot steinene og trebroen(som forresten er dosert ørlitt feil vei) og det er lettere å få flyt ut av partiet.
Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken. Akkurat dette partiet er også litt kjipt for nybegynnere fordi man MÅ over den første steinen, som kan være litt skummelt for mange.
Til slutt vil jeg si at denne løypen er så lang og til tider har lange og smale partier jeg mistenker at andre tar mye fortere enn meg (Les: ikke slurer på bakbremsen i utide). Så tidstapet mitt relativt til råtassene ville vært størst der, og ikke cruxene.
Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken.
Her dropper man rett ut og lander langt nede i den "jordbakken" du nevner. Det er strake vegen. Chicken run til venstre ja:-)
Idag har vi merket løypa med bånd (puuuh for en dritjobb.. ). (Håper ikke fottur-entusiastene ser sitt snitt til å sabotere ). I tillegg har det blitt rensket enkelte steder samt kappet de mest irriterende linjedreperne...
Onsdag kommer NRK og jeg håper å kunne plukke ut noen av dere som kommer for litt seriøs kjøring i løypa, samt noe i 113-løypa. Det vil være mulig for enkelte av dere å kjøre på tid med tidtakingssystemet som skal sjekkes denne dagen.
Vedlagt er noen bilder av løypa fra dagens merking;
Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken.
Her dropper man rett ut og lander langt nede i den "jordbakken" du nevner. Det er strake vegen. Chicken run til venstre ja:-)
savner chicken chicken run akkurat der jeg... har opparbeidet meg en sikkert ubegrunnet angst for det partiet og inbilder meg at jeg uansett kommer til å hekte under kranken øverst og svalestupe ned..Må øve på den utenom åpningstid i ro og fred før helgen
savner chicken chicken run akkurat der jeg... har opparbeidet meg en sikkert ubegrunnet angst for det partiet og inbilder meg at jeg uansett kommer til å hekte under kranken øverst og svalestupe ned..Må øve på den utenom åpningstid i ro og fred før helgen
I kveld har du en gyllen mulighet til stille gjennomgang av løypa i nydelig vær! Kom nettopp tilbake fra merking (1000m bånd er MYE). Sliten nå.
Men tilbake til "chicken run". Jeg tror du tar den med litt terping. Len deg godt bakpå å la deg slippe ned. Sykkelen gjør jobben hvis du holder i styret og sier hvor den skal gå:-)
Veit ikke helt hvordan vil skal greie å lage chicken run der.....
hehe nei, det er ikke noen andre muligheter der. Evt gå av selvsagt men det er jo egentlig ikke noe opsjon. Skal nok ta den en eller annen kveld snart. Forresten meldt hetebølge til helgen ifølge yr.no- sikkert litt tidlig å ta for god fisk menmen
I kveld har du en gyllen mulighet til stille gjennomgang av løypa i nydelig vær! Kom nettopp tilbake fra merking (1000m bånd er MYE). Sliten nå.
Men tilbake til "chicken run". Jeg tror du tar den med litt terping. Len deg godt bakpå å la deg slippe ned. Sykkelen gjør jobben hvis du holder i styret og sier hvor den skal gå:-)
Veit ikke helt hvordan vil skal greie å lage chicken run der.....
Bra jobba Jostein, beklager å la deg i stikken. Rakk AKKURAT å shine huset til kone&barn kom hjem fra ferie. Freden er sikret.
Bra du fikk gjort det da! Du får bygge opp litt goodwill nå før helga:-) Det gikk bra etter at du dro. Ble en del merking i lyngen grunnet lite trær på sidene. Fy f... for en jobb det blei. Jeg avslutta før det siste langstrekket. Der går det mye folk som sikkert er lystne på å rive ned Shimano båndene fra Lilletroll:-)
Jeg hadde også angst for det partiet lenge men det er ikke så ille som det ser ut Kjører til venstre for det lille treet som er der. Har aldri hektet kranken der. Pedalene subber litt borti steinene noen ganger, men ikke sånn at det gjør noe. Bare å holde seg unna forbremsen og lene seg bakover så går det helt fint! Da har man fin og rett linje mot den lille bratte bakken også. Har lyst til å tørre å droppe ut der, men syns det ser skummelt ut!
hehe nei, det er ikke noen andre muligheter der. Evt gå av selvsagt men det er jo egentlig ikke noe opsjon. Skal nok ta den en eller annen kveld snart. Forresten meldt hetebølge til helgen ifølge yr.no- sikkert litt tidlig å ta for god fisk menmen
Vi gleder oss stort! Vi har vel tippet 70 forhåndspåmeldte nå - jeg håper på MANGE etteranmeldte når de ser det nydelige været vi skal ha!
Hvis du tar linja mellom trærne, så har du nok klaring til å slippe deg kontrollert ned den første kneika så lenge du har krankarmene flate nok, og det er ikke nødvendig med noen kompliesrte manøvrer.
Det går helt fint å rulle over steinen hvis man holder til venstre på steinen. Tacoen skrubbet nedi noen ganger, men det går helt fint. Den bratte jordbakken er en fin den, så cruxet er egentlig ikke så teknisk, men ser skummel ut grunnet to kanter rett etter hverandre.
At de raske brenner rett ut er ganske imponerende, men den verste løsningen er vel dropp med moderat fart. Har en mental film av et litt for kort dropp hvor bakhjulet akkurat treffer kant nummer to. DA går det galt da!
Mål for året: Vurdere å droppe ut faenskapen...
Redigert av jens fredrik; 24/05/200918:15. Rediger grunn: Trykkleif...
Akkurat i den saken der tryna jeg grasalt for to år siden. Skulle prøve "hoppe ut" varianten, men bomma på linje og fart... Slo meg heldigvis ikke så mye, men ble ganske fortumlet. Nesten så jeg begynte å sykle feil vei Har ikke ikke vært der ennå i år, så det kan jo hende den har forandret seg litt siden sist. Gleder meg til onsdag. Da blir det nedover-debut for meg i år!
Jeg hadde også angst for det partiet lenge men det er ikke så ille som det ser ut Kjører til venstre for det lille treet som er der. Har aldri hektet kranken der. Pedalene subber litt borti steinene noen ganger, men ikke sånn at det gjør noe. Bare å holde seg unna forbremsen og lene seg bakover så går det helt fint! Da har man fin og rett linje mot den lille bratte bakken også. Har lyst til å tørre å droppe ut der, men syns det ser skummelt ut!
Mulig jeg må ta den i blinde- ihvertfall første del for det er noe med høydeskrekken min som slår inn. Eller brattskrekk hvis noe slikt finnes. Blir godt å få øvet litt i rolige omgivelser Fy søren jeg grugleder meg nå altså..
jeg stiller på onsdag i god tro om at jeg endelig skal klare den bratte bakken! hvis noen vil være med på å trene på og "backe" meg opp så gjerne!!! er det noe navn på denna nedkjøringen??
også skal jeg forsåvidt etteranmelde meg til konkurransen, så da vet dere at det ihvertfal kommer en til!
Religion er som opium for folket, det døver bare smerten, kjøp sykkel!!
Forresten betalte jeg lisens+klubbavgift til Drammen CK før helgen så håper jeg rekker å være registrert med årslisens før helgen, vet ikke hvor lang tid slikt tar? Noen som vet?
Og til dere som lurer; Ja, starten blir trukket litt ned på "grusveien", til der det begynner å helle ganske bra nedover. Da slipper dere unna mye tråkking på flat mark.
Takker for et flott tiltak! Jeg synes løypa er bra, med unntak av et par partier som gikk oppover, og mangelen av hopp og doserte svinger som vi finner andre steder i bakken; men overall en morsom løypa. Sikkert enda morsommere med noe annet enn hardtail "uten" bremser... Savner bilder fra dagen? Så mange med kamera i bakken..