Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Forsikring

Forsikring #581858 20/07/2008 21:22
Eiko Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Tenkte skulle skaffe meg forsikring igjen. Til da meg selv, stashet mitt og boligen. Husker jeg drev å sjekket dette da jeg kjørte mye brett, og DA tror jeg det var ansa som var beste alternativet for meg. For har skjønt det sånn at det er ikke alle selskaper som er såå interessert i å forsikre den mer "vågale" gruppen, som jeg vel er en del av. "Risikofaktor" kommer opp ICON_SMILE.

Noen som vet? Tenker først og fremst på boligforsikring og skadeforsikring.

Takker igjen

Hanne fersk og totalt bitt ICON_WINK

Redigert av Eiko; 20/07/2008 21:23.
Re: Forsikring [Re: Eiko] #581865 20/07/2008 21:59
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Heisann!

Min erfaring med forsikring er at det ofte er endel å hente på f.eks. fagforeningsrabatter etc og at de fleste forsikringsselskaper setter opp prisen etter det første året (gjelder spesielt bilforsikring etter min mening) så det lønner seg å shoppe rundt og ikke minst å lese det med liten skrift før man tegner.

Sjekk om du har noen medlemskap som har noen rabattavtaler og de ulike selskapene har ofte ulike ting som gir rabatt. Jeg har f.eks. to biler og en garsje, men når man skal ha rabatt så spørres det bare om man har garasje ikke om man har en til hver bil ICON_WINK

Ellers er jo reiseforsikringen kjekk om man tryner på sykkel fant jeg ut for der fikk jeg dekket hjelm, jakke og ipod etter en trynings. Sykkelen var det verre med, men der var skadene heldigvis mindre. Om skaden hadde oppstått i en annen kommune enn den jeg jobber eller bor i så hadde de dekket sykkelskadene også. Neste gang jeg shopper rundt skal jeg sjekke om noen dekker sykkelskader også uten at jeg behøver å legge turen til og fra jobb innom en annen kommune ICON_WINK Når man sykler til jobben året rundt så er det ekstra viktig å sjekke.

Forøvrig så har vel reiseforsikring blitt endel mer "risiko sport" vennlige. Før dekket få selskaper sportsdykking, men nå har alle jeg sjekket dette med i dekningen såsant det skjer innenfor det du er sertifisert for.

Jeg har vel per idag Vital forsikring, men shopper som sagt ofte rundt (mest pga stor variasjon i bilforskring i Oslo).

Lykke til med en viktig, men kjedelig jobb!-)

Hilsen,

Thomas

Re: Forsikring [Re: Brumm] #581871 20/07/2008 22:16
Eiko Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Tusen takk ICON_SMILE

Re: Forsikring [Re: Eiko] #591946 13/08/2008 06:45
Oksenfra Mosjøen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har hørt rykter om at det finnes kasko forsikring på sykler.
Noen som har hørt om dette og hvor/hvem som har denne typen forsikring.

Greit hvis man kommer i en stor velt i løpet av sesongen

Re: Forsikring [Re: Oksenfra Mosjøen] #591955 13/08/2008 06:57
S
Sissel Offline
Fersking
Fersking
S
Hei

Jeg jobber i forsikringsbransjen, og har selv sjekket litt flere steder med tanke på forsikring av sykkel. Dessverre er det få jeg har truffet på som skjønner hva dyre sykler dreier seg om... og jeg har flere plasser fått opplyst at det ikke tegnes forsikring på sykler...!!!
MEN - jeg har tegnet Verdigjenstandsforsikring på mine sykler. Denne dekker kaskoskader på sykkelen, også under transport (flyreiser etc.) Forsikringen koster litt (ca. 10% av forsikringssum) men bortsett fra ved tyveri (men vi passer da på tingene våre !!!) så er det sjelden at hele sykkelen vil gå tapt. Derfor har jeg forsikret syklene med en førsterisikosum som er lavere enn hele sykkelens verdi. (f.eks. 15.000 for en sykkel med verdi 27.000,-) Dette er selvfølgelig en vurderingssak for hver enkelt.

Sissel :-)

Re: Forsikring [Re: Sissel] #593270 14/08/2008 19:28
Pluto Offline
Avhengig
Avhengig
Hei
Har prøvd det du skriver men selskapet ville ikke tegne verdisak på sykkel.
Dette er sikkert forskjellig fra selskap til selskap.
Hvilket er det du bruker?

Morten.

Re: Forsikring [Re: Pluto] #593273 14/08/2008 19:31
Snuffeldyret Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde en slik sykkelforsikring før, men den dekket ikke tyveri fra andre steder enn hjemmet, ikke skader under ritt osv. Dette var If, så det er veldig intr å få vite hva slags selskap du snakker om Sissel!

Snuffeldyret lever ikke lengre..
Re: Forsikring [Re: Snuffeldyret] #593350 14/08/2008 20:52
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Verdisaksforsikring fordrer vel gjerne at man har endel forsikringer i selskapet fra før.
Jeg undersøkte for en tid tilbake forsikring av endel fotoutstyr og det var greit såfremt jeg hadde forsikringer i selskapet allerede.

Mulig det stiller seg annerledes om man har avtale via fagforening eller forbund.

Hilsen,

Thomas

Re: Forsikring [Re: Brumm] #593544 15/08/2008 07:15
S
Sissel Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg har min forsikring i Gjensidige, men de fleste selskap har denne type dekning med noe ulik egenandel. (Jeg har brukt forsikringen en gang etter et velt).
Og det er som du sier Brumm, at det nok fordrer at du har flere forsikringer i selskapet, for jeg vil ikke tro at de tegner denne dekningen alene.
MEN - det er viktig å presisere at det er verdigjenstandsforsikring du ønsker, for som tidligere nevnt har de lett for å tenke vanlig innboforsikring når du sier sykkel. Jeg har "kranglet" med bl.a. If flere ganger for å få vedk. til å skjønne hva jeg har vært ute etter.

NB !!!! Det er også viktig å være oppmerksom på at reiseforsikring dekker skade! Ved min siste velt...fikk jeg dekket reparasjon av sykkel (inntil kr.3.000,-), legeutgifter, medisiner, skade på klær etc over reiseforsikringen. Ofte har reiseforsikringen unntak for skader tilknyttet spesielle aktiviteter, men jeg er usikker på om noen sålangt har gjort unntak for deltakelse i sykkelritt. Så det er lurt å lese forsikringsvilkår - selv om det ikke er så spennende for de fleste ;-)

Redigert av Sissel; 15/08/2008 07:22.
Re: Forsikring [Re: Sissel] #610856 17/09/2008 15:17
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Fra Gjensidiges informasjonsskriv om verdigjenstandsforsikring:

Quote:
Sportsutstyr dekkes ikke under bruk/utøvelse av aktiviteten.

Dette har de da klart å liste opp under "Fordeler".

Re: Forsikring [Re: asbjorjo] #610941 17/09/2008 18:52
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg sendte en forspørsel til Gjensidige tidligere i år, og da jeg spurte om tilbud på forsikring av blant annet sykkel med verdi på ca 50.000 kom de opp med en premie et sted mellom 3-6000, hvor den laveste var en slags "delkasko" mens den andre var en totalforsikring som dekket så & si alt etter hva jeg kunne skjønne.
Egenandelen husker jeg ikke i farta, men det koster ihvertfall å være kar, det skal være sikkert & visst.

For de andre forsikrings-gruppene, så har jeg inntrykk av det samme som nevnt over, fagforeningsrabatter o.l. er meget gunstige og blir i mange tilfeller avgjørende på prissiden.
Heldigvis har jeg sluppet å benytte meg av forsikringer i det siste, så skal ikke si noe om hvor bra/dårlige disse er.

Redigert av Anders A-R; 17/09/2008 18:53.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Forsikring [Re: Anders A-R] #610947 17/09/2008 19:00
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er for meg litt irriterende at sykkelen ikke kan forsikres fullt ut,men hva hvis noen skrur av bremsen din eller stikker av med ett dyrt hjulsett?
Regnes det da som sykkeltyveri eller tyveri av gjenstand?
Noen som vet?

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Forsikring [Re: SimonS] #610955 17/09/2008 19:14
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Leser litt og ser at det blir spurt om forsikring av sykkel om en er med på "ritt" og eg vil vel mene at det står og er egne forsikringer som er når man er med på rittet man sykler på.
Kjenner andre idretter som arr. løp og slikt og der opphører forsikringen så snart en deltar der på utstyret ditt ( sykkel mm ), men du som person er som regel forsikret gjennom forbundet og rittarrangør når du deltar om du har gyldig lisens.

Sveinung
Alltid på jakt etter en ny plass å sykle
Re: Forsikring [Re: dEzb24] #610980 17/09/2008 19:52
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Forsikringen fra forbundet dekker kun skade på legemet, ikke utstyr.

Når det gjelder klausulen til Gjensidige, står det ingenting om konkurranse der, kun bruk. Jeg venter fortsatt på skikkelig avklaring fra de på hva dette innebærer.

Undersøker også muligheten for å forsikre sjiten i deler, siden jeg har flere kostbare hjulsett og egentlig gir faen i alt bortsett fra de og ramma. ICON_WINK

Re: Forsikring [Re: asbjorjo] #611093 18/09/2008 08:30
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Tror nok at Gensidige har en klausul i forsikringen som sier at når en deltar på ritt så gjelder ikke forsikringen da dette ikke går under "normal bruk".

Sveinung
Re: Forsikring [Re: dEzb24] #611094 18/09/2008 08:32
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: dEzb24
Tror nok at Gensidige har en klausul i forsikringen som sier at når en deltar på ritt så gjelder ikke forsikringen da dette ikke går under "normal bruk".

Det hadde vært artig å prøvd den klausulen når man snakker om en HT på 9 kg til 40.000,-. Jeg vil si at i et slikt tilfelle ville ritt vært ganske så normal bruk.

Re: Forsikring [Re: dEzb24] #611106 18/09/2008 09:08
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Problemet mitt med klausulen er ikke i forbindelse med ritt, men generelt ved bruk.

Jeg gjentar klausulen, slik at du slipper å bla tilbake for å lese den skikkelig:

Quote:

Det som bekymrer meg er formuleringen "under bruk". Står ikke en sjit om ritt eller vanlig bruk der, kun bruk. ICON_WINK

Re: Forsikring [Re: asbjorjo] #611231 18/09/2008 13:13
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: asbjorjo
Problemet mitt med klausulen er ikke i forbindelse med ritt, men generelt ved bruk.

Jeg gjentar klausulen, slik at du slipper å bla tilbake for å lese den skikkelig:

Quote:

Det som bekymrer meg er formuleringen "under bruk". Står ikke en sjit om ritt eller vanlig bruk der, kun bruk. ICON_WINK

Det kan vel ikke være klarere, kan det det da.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Forsikring [Re: StigB] #611421 18/09/2008 20:59
Herr Blanco Offline
Entusiast
Entusiast
"Gjelder ikke under bruk" er jo like teit å si som at bilforsikring ikke gjelder under bruk. Hva faen er poenget da?

Bedre og bedre dag for dag.
www.hockeymotkreft.no

Sykkelpark:
Scott CR1 Comp, kun ramme orginal
Commencal Meta 5.5
Merida Ninety-Six Carbon FS
Merida Scultura Evo Team
Re: Forsikring [Re: Herr Blanco] #611428 18/09/2008 21:19
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sykkel forsikret under Verdigjenstand i Gjensige er forsikret under bruk. Mer om det om litt, skal bare svare på noen andre småting først.

Sitat: Herr Blanco
"Gjelder ikke under bruk" er jo like teit å si som at bilforsikring ikke gjelder under bruk. Hva faen er poenget da?

Tenk deg om litt da.

Ved forsikring mot brann og tyveri (bil eller hus) er det nettopp viktigst at forsikringen gjelder når det ikke er i bruk. Tyveri under bruk kalles ran ICON_WINK Ran skjer sjeldnere enn tyveri. Branntilløp kan slukkes hvis de skjer under bruk, det er mye farligere når man ikke bruker/ser gjenstanden som tar fyr.

Kombinert dekning av verdigjenstandforsikring ("delkasko" som Anders A-R skriver) vil bare dekke enkelte bestemte skadetyper; brann, vann, tyveri, innbrudd og slikt. Dette er helt normalt oppbygging av vilkår for innboforsikringer. Hus/bygninger er vanligvis forsikret etter oppbygningen "alle typer skader unntatt..."Bil og båt har valg mellom kasko og delkasko, det blir om ikke helt likt så i alle fall sammenlignbart. Og delkasko for bil er å unnta forsikring av egen bil under bruk. Ansvar for andre derimot, er en obligatorisk dekning.

Re: Forsikring [Re: Herr Blanco] #611430 18/09/2008 21:27
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Herr Blanco

Å spare penger på at folk ikke leser eller skjønner vilkårene roll ...
Sykkelforsikring er ett felt der logikken har dratt på ferie...
La meg oppsummere:
Ikke er sykkelen forsikret fullt ut hvis den står inne i en bolig.
Ikke er sykkelen forsikret fullt ut under bruk.
Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det er så stor forskjell på en sykkel til 25999 og en moped til 25999(forsikringsmessig)...
Ikke får man gode svar av selskapet når man spør heller.
fishwhack monkey mongo fmoustache fiolin thinking

Re: Forsikring [Re: dEzb24] #611433 18/09/2008 21:31
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F

Du tror feil. Det er ingen unntak for ritt. Ikke for unormal bruk heller.
Men for all del, så vidt jeg husker er det unntak for bruk av bil i konkurranse på lukket bane, da gjelder neppe vanlig bilforsikring.
Seilbåt krever egen tilleggsforsikring dersom den skal gjelde i regatta (Gjensidige), men den er billig.
Altså, det kunne vært unntak for sykkelritt. Men det er selvfølgelig ikke det samme som å si at ritt er unormal bruk. Det er vel ganske enkelt en forretningspraksis om at det ikke er lønnsomt å ta den risikoen.

Re: Forsikring [Re: SimonS] #611436 18/09/2008 21:41
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: snikkarboa
Er for meg litt irriterende at sykkelen ikke kan forsikres fullt ut,
Den forsikringen det spørres etter her er nettopp den forsikringen som dekker sykkelen fullt ut, begrenset til den verdien du sier/dokumenterer sykkelen har, og med 10% egenandel.
Quote:
men hva hvis noen skrur av bremsen din eller stikker av med ett dyrt hjulsett?
Regnes det da som sykkeltyveri eller tyveri av gjenstand?
Noen som vet?

Dekning mot sykkeltyveri kan gi erstatning ved tyveri av hele eller deler av en sykkel som står på gata uten at noen passer på den - forutsatt at den er låst. Dette i motsetning til f.eks. en PC som er låst til et sykkelstativ, PCer og annet innbo er i utg.pkt. bare dekket hjemme.
Man må ikke få stjålet alt innbo for å få erstatning. På samme måte må man selvfølgelig ikke få hele sykkelen stjålet. Om noen tar et låst, dyrt hjulsett (fra gata) eller ulåst (fra huset) må det være dekket. Jeg vet det ikke, men det må da være slik?
Hvis noen skrur av bremsen er det nok under egenandelen for de fleste av oss. Hvor dyre bremser har du ICON_WINK

Re: Forsikring [Re: asbjorjo] #611437 18/09/2008 21:42
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Undersøker også muligheten for å forsikre sjiten i deler, siden jeg har flere kostbare hjulsett og egentlig gir faen i alt bortsett fra de og ramma. ICON_WINK

En ramme og hjulsett montert sammen er en sykkel ICON_WINK
Man forsikrer ikke en gammel bil som deler, selv om setetrekket er utslitt, lakken er matt og masse deler snart går i stykker? Det er fortsatt en bil.
Men verdien på sykkelen din kan du nok justere etter behov, enten øke med verdi av ekstra hjulsett ifht tyveri (hvis du drar rundt på flere) eller bare ramme+hjul ifht ulykke. Ang. det siste: se innlegg nr 5 i tråden, fra Sissel.

Re: Forsikring [Re: frodev] #611441 18/09/2008 21:45
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
Det du skriver om bil på lukket bane gjelder alle aktiviteter som er i regi av NMF og bilsportforbundet. NMF er en samenslutning av motorsykkel båtsport radiostyrt bil og snøskuter.
Alle som kjører i konkuranse der med lisens har kun forsikring på seg selv mens det man kjører ikke har forsikring lengre da all bruk i konkuranse sammenheng blir sett på som en ekstra risiko og dermed faller forsikringen vekk så lenge man kjører løpet. ???
Det at hver og en kan og sikkert klarer å få en forsikring på sitt utstyr er sikkert men forsikrings selskapene tar seg som regel betalt.

Sveinung
Re: Forsikring [Re: asbjorjo] #611449 18/09/2008 21:55
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F

Quote:

Hvis man ikke er jurist eller kranglefant er vel den formuleringen soleklar? (Og det er lizzom meningen at det vilkårene skal være leselige for folk flest). Men for all del, du har selvfølgelig rett i at det ikke var særlig heldig å plassere den under "Fordeler" på det infoskrivet/produktarket. Det er dessuten feil og villedende, det gjelder bare noen typer sportsutstyr:

Jo Sykkel er dekket under bruk, på en normal Verdigjenstandforsikring, heldekning .
Vilkårene sier at den dekker alle skader som skjer "plutselig og uforutsett", med en relativt kort liste av unntak som f.eks. slitasje (det er ikke plutselig ICON_WINK ), grov uaktsomhet, sopp og råte, og slikt. Ikke noe unntak for normal bruk, hverken for ritt eller trening. Ikke noe unntak for unormal bruk heller, skjønt det kan kanskje fort havne under grov uaktsomhet?
(ref. Vilkår "VER1001" avsnitt 4, for de som har forsikringen)

Hus er også dekket mot alt unntatt ditt og datt. Kombinert dekning ("delkasko" som Anders A-R skriver) dekker skader ved en liste skadetyper; brann, vann, tyveri, innbrudd og slikt. Dette er normalt slik innboforsikringer er. Bil og båt har valg mellom kasko og delkasko, det blir om ikke helt likt så i alle fall sammenlignbart.

Men det finnes en del typer sportsutstyr som har den klausulen om bruk. Bl.a. fallskjerm og dykkerutstyr. Jeg vet ikke hvorfor, men det er vel som nevnt bare at noen en gang har bestemt at selskapet ikke skal ta den risikoen, det er vurdert til å være for stor risiko for skade til at det lønner seg i lengden. Golfutstyr hører med til det som er dekket under bruk, men den har et lite unntak om at golfballer ikke er dekket under bruk ;-)

Så vidt jeg kan se er "Dekkes ikke under bruk" eventuelt plassert sammen med ordet "heldekning" i det såkalte forsikringsbeviset. Jeg tipper det er fordi det er en såpass sentral begrensning av forsikringen at den må plasseres ekstra synlig: Papirbunken man får fra Gjensidige er først 1 side oversikt, 1 side bevis pr forsikret objekt, deretter en ganske stor bunke vilkår og mye kortere tekst med sikkerhetsforskrifter. Sistnevnte består for sykkel bare i at når den er parkert borte skal den låses.

Men altså: Har du verdigjenstandforsikring for sykkel i Gjensidige så sjekk forsikringsbevis og vilkårenes avsnitt 4 hvis du vil se at forsikringen også gjelder sykkel som brukes til sykling.

Re: Forsikring [Re: dEzb24] #611452 18/09/2008 22:05
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Alle som kjører i konkuranse der med lisens har kun forsikring på seg selv mens det man kjører ikke har forsikring lengre da all bruk i konkuranse sammenheng blir sett på som en ekstra risiko og dermed faller forsikringen vekk så lenge man kjører løpet. ???

Uklart skrevet, jeg skjønner i alle fall ikke sikkert hva du mener. Jeg skrev noe om vanlig bilforsikring for biler til bruk i trafikken, ikke noe om lisensen til racing-biler. Var det en misforståelse her?

Det at hver og en kan og sikkert klarer å få en forsikring på sitt utstyr er sikkert

Jeg har IKKE skrevet at alle kan få den. Se siste setning her www.gjensidige.no
Det jeg sier er at de som får den, ikke får noen klausul mot bruk.

men forsikrings selskapene tar seg som regel betalt.

Forsikringsselskaper har ikke, jeg gjentar: ikke, lov til å trykke opp penger; ikke de heller. Ikke overraskende må da alle erstatninger betales av de andre kundene. De som ikke har skader er fortsatt i flertall, hvis ikke - da ville det blitt dyrt da ICON_WINK (Hvorvidt de tar seg for godt betalt er en annen diskusjon. Please, ikke begynn på den; det er jobben min, Forum er fritid ICON_SMILE )

Og er det ikke egentlig ganske bra hvis forsikringsselskapet ditt har solid egenkapital -- har masse penger i banken? Hvor godt ville du sovet om natten hvis du var amerikaner med huset forsikret i AIG?

Re: Forsikring [Re: dEzb24] #611454 18/09/2008 22:12
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det jeg tenker må være irriterende for folk her inne vil være følgende:
Du har innbrudd i villaen der flere gjenstander blir stjålet..
Tv,pc, penger,elektronikk,sølvtøy og en sykkel..
Her kommer det jeg den logiske bristen(synast no eg)..
Du får dekket alt du kan dokumentere å ha eid men:
Du får kun dekket en liten sum av sykkelen i saken,er det rett?
Såvidt jeg forstår så er det begrensninger på sykkelen uansett...
Med mindre du tegner en egen forsikring på denne.
Hvem ville kjøpt forsikring av ett selskap hvis tv og pc kun var dekt opp til 2000 pr gjenstand?(de fleste innboforsikringer er jo på summer fra flere hundre tusen og oppover)

Re: Forsikring [Re: SimonS] #611462 18/09/2008 22:31
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Det er ingen logisk brist i at erstatning ved tyveri av sykkel er begrenset. Det er vilkår og en avtale. Totalen er komplisert,
men hver enkelt avtale/vilkår er enkelt nok.
Sykler tas med ut av hus og hage. Det er et mindretall som er interessert i sykkel og antallet som har egen sykkel for bareå sykle på rulle i stua er mikroskopisk :-) Sykkel er ikke nødvendigvis innbo!! At sykkel likevel er med i innboforsikring har altså ingenting med logikk å gjøre, det er ikke noe mere logisk enn om bil eller moped var med.

At sykkel-erstatning er begrenset er ikke noe spesielt eller ulogisk. Innboforsikring kan ha massevis av begrensninger. Utstyr som står løst i hagen, utstyr i bod, kano/kajakk, verdier av samlinger, max verdi av kunstgjenstander, osv ... for ikke å snakke om totalsummen. En hybelboer kan selvfølgelig få forsikre seg for verdier på "bare" 10.000, ingen ting i veien for det, du tar feil når du sier det starter på flere hundre tusen (det er bare i kollektive forsikringer).

Enkelhet, pakkeløsninger, unngå overlappende produkter, unngå dobbeltforsikring for kunden, skille mellom liten og stor risiko i produkt, og dermed i pris osv. er momenter som vurderes når man lager forsikringsprodukter/-vilkår. Det er ikke lett å gå inn på dette i detalj. Jeg lar være.

Sykkel, som en del av pakkeløsningen i INNBO-forsikring, er ofte begrenset maksimal erstatning ved sykkeltyveri til 5, 10 el. 15 tusen, etter egenandel, dvs at sykkelens verdi kan ha verdi opp til 8,13,18' (!) ja. Hvorvidt det også gjelder ved tyeri fra garasjer eller stuer kan variere. Temaet er behandlet i mange andre tråder, søk hvis du vil lete opp tips på f.selsk. som ikke har det. Jeg tror Gjensidige også har denne begrensningen, under innbo, men altså ikke hvis man får og tar seg råd til Verdigjenstandforsikring.

Re: Forsikring [Re: frodev] #611465 19/09/2008 05:20
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Gjelder på innboforsikring på tyveri fra garasje og?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå