Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Turer på sunnmøre -> Sykylven

Turer på sunnmøre -> Sykylven #580775 17/07/2008 08:51
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Noen som vet om det er noen bra steder å sykle på Sykylven? Skal en tur dit om ikke lenge, og tenkte å ta med sykkelen.

Kan evt. kjøre et stykke, men det beste hadde vært om det ikke er så alt for langt unna. ICON_SMILE

Chris.

Re: Turer på sunnmøre -> Sykylven [Re: [gbz]doc] #581122 17/07/2008 22:10
Oeyvind Offline
Ringrev
Ringrev
hei!:)

Aurenakken skal visst være fin. Jeg har ikke syklet den, men har sett på den flere ganger! Men de fine mulighetene på "min" side av fjorden har holdt meg tilbake;) Håper på å få sjekka den ut en gang...det er en sentrumsnær sti!

http://www.sykkylvensk.no/ (gå inn på "stiar")

Re: Turer på sunnmøre -> Sykylven [Re: Oeyvind] #581721 20/07/2008 14:30
Karin Offline
Medlem
Medlem
Fint å sykle på Emblemsfjellet - dvs området over skitrekket i Spjelkavik. Du må ta ferje fra Ørsnes til Magerholm, men det kan ikke regnes som langt på den kanten av landet:-) Skitrekket går på søndager om sommeren for tugåere, paraglidere og syklister, men ikke i juli, oppdaget vi da vi nylig forsøkte... Det er fint å sykle der selv om trekket ikke går, men da blir det naturlig nok en del oppover i starten.

Re: Turer på sunnmøre -> Sykylven [Re: Karin] #587892 05/08/2008 21:06
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Takk for tilbakemeldinger!

Koste meg stort der i strålende sol og fikk til to turer opp på Aurenakken, den ene hvor jeg prøvde meg på litt stier fra toppen. Men endte nok opp med et dårlig veivalg som tok meg inn i en ganske bratt nedkjøring midt i svarte skauen.

Men det var en ENORMT bra utsikt der oppe, og en glimrende treningstur. ICON_SMILE

Chris.

Moderator  support