Etter å gjennomsøkt halve Drammen og 1/3 av Geilo, fikk jeg til slutt tak i en X7 skifter til sykkelen. Monterte det sammen med X9 giret fra sykkelen som i vinter ble konvertert til singlespeed, og det funket helt supert. På første testtur (20 min tur) syklet jeg først opp en grusvei og deretter over en del lyng, hvor det var tungt å tråkke. I det jeg tråkker til over en lyng-klump skrangler det fælt bak ved giret, og først trodde jeg det var kjedet som hoppa bak kasetten, så trodde jeg det var gir-øret som røyk, men da så jeg at selve "feste-klumpen" på giret var brukket tvert av! (se bilder) Det er altså den delen med monterings-skruen og som cage'n er festet til - Den største og tjukkeste delen på hele giret ::

Dere ser den ene delen som sitter på ramma og giret ved siden av. Ble litt dårlige lysforhold kl 12 på natta..

Delen på ramma. Skal skaffe et klarere bilde av bruddet i morgen!
Må si jeg blei skikkelig skuffa der jeg sto, over 1000 moh, og trodde jeg var klar for geilobakkene og pinkpark til torsdag..

Noen som vet om dette vil gå på noen form for garanti/reklamasjon? Giret ble kjøpt på Tri-Sport i Drammen i Desember 2006 (har kvittering).
Hadde det vært en tynnere del, f.eks. cage'n, hadde det vært mer forståelig, men en massiv del av aluminiun eller hva det nå er, skal vel ikke bare ryke tvert?
(Link til bildet, funket ikke som bilde i posten) Her går bruddet
Noen som har opplevd lignende?
Mvh Frederik
PS: har en litt primitiv og retro-nød-løsning i bakhodet, som skal prøves i morgen, og funker det, kommer det bilder!