Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Santa Cruz Chameleon - reinkarnert

Santa Cruz Chameleon - reinkarnert #579649 14/07/2008 19:43
supermario Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Noen husker sikkert testen som ble publisert på terrengsykkel.no:
Santa Cruz Chameleon test

Vel, etter en post på forumet, hyggelig mail fra Geir Anders, og en del andre omstendigheter var den nå blitt MIN eneste stisykkel.
Og for en sykkel. Selv med en gaffel som nok er noe under pari, og en rytter som definitivt er det - dette var en større åpenbaring enn jeg hadde ventet meg.

Nå, i post-ride modus, og med adrenalinet på vei ned så kom jeg på at jeg lovte Geir Anders et bilde av hans gamle ramme. Og her kommer det:

Den har fått seg noen runder i konnerudmarka i det siste, og smilet er der hver gang! Selv om ramma sikkert fikk sjokk når rytteren ble byttet fra gaselle til elefant...

RS Revelation står på innkjøpslista. marz'en er rett og slett for flimsy...

Takk for hyggelig handel Geir Anders!

Fredrik.

Vedlegg
26274-CIMG7718.JPG (177.59 KB, 56 nedlastinger)
Redigert av supermario; 14/07/2008 19:49.
Re: Santa Cruz Chameleon - reinkarnert [Re: supermario] #579702 14/07/2008 21:34
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Hardtail med lang gaffel er kjempemorsomt. Det er virkelig en allroundsykkel.

RS Revelation anbefales. Jeg har hatt min nå i et halvt år ca. Übersmud ICON_WINK

Re: Santa Cruz Chameleon - reinkarnert [Re: Lapavoni] #580126 15/07/2008 21:36
supermario Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Allround var målet, og så langt synes jeg det er oppnådd. ICON_SMILE

Har du luft eller u-turn fjær utgaven av revelation?

Jeg har mest lyst på stålfjær, men er usikker på om fjærene er stive nok for mine 95 kg.

Noen som vet? Hvis du har stålfjær-utgaven, fulgte det med andre fjærer når du kjøpte den?

Fredrik.

Re: Santa Cruz Chameleon - reinkarnert [Re: supermario] #580128 15/07/2008 21:39
perbl Offline
More than words
More than words
Den rødfargen er virkelig smud, liker den veldig godt. Gi meg den fargen der, samt EBB som er på årets modell, så er jeg fristet til å mekke meg hardtail jeg også ICON_SMILE

Per B.
Re: Santa Cruz Chameleon - reinkarnert [Re: perbl] #580132 15/07/2008 21:54
supermario Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Enig. Fargen er rett og slett "riktig" for akkurat denne sykkelen.

Siden jeg gikk fra en veldig "bøy-og-tøy" gekko aluramme til denne så fikk jeg meg litt av en vekker, hadde aldri trodd at ramme skulle ha så mye å si for klatreegenskapene til en sykkel.
Særlig stivheten i baktriangelet er det enorm forskjell på.
Og det er for meg som er særs amatør i dette gamet. Forskjellen var stor, jeg kommer relativt lett opp ting jeg knapt klarte før.
Nedover var forskjellen også stor, men det var mer forventet.
Ulempen med en så kontant ramme er jo at jeg merket altfor godt hvor mye gaffelen vrir seg i smerte nedover....

Jeg er klar over at disse "opplevede" egenskapene i ramma primært er kompensasjon for manglende evner hos rytteren (meg..), men det er nå moro allikevel ICON_SMILE

Re: Santa Cruz Chameleon - reinkarnert [Re: supermario] #580190 16/07/2008 07:09
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: supermario
Allround var målet, og så langt synes jeg det er oppnådd. ICON_SMILE

Har du luft eller u-turn fjær utgaven av revelation?

Jeg har mest lyst på stålfjær, men er usikker på om fjærene er stive nok for mine 95 kg.

Noen som vet? Hvis du har stålfjær-utgaven, fulgte det med andre fjærer når du kjøpte den?

Fredrik.

Jeg har U-turn med luft. Det har fungert utmerket så langt.

Moderator  support