Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ettermontering av Remote Lockout på RockShox Reba

Ettermontering av Remote Lockout på RockShox Reba #579424 14/07/2008 08:17
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Var en tur på XXL for å handle litt "stæsj" til 25% rabatt, og valgte i samme slengen å høre om de hadde remote lockout upgrade kit til Rebaen min. Etter mye om og men mente de at den de hadde skulle passe, selv om den var merket med at den var til "Tora".

Litt skeptisk kjøper jeg den og tar den med hjem, men velger å sjekke opp litt på nettet. Ut fra sidene til RockShox kan det virke som disse demperne er kompatible med alle remote lockout kitene. Men når man ser litt nærmere etter er det eget kit til Reba og eget til Tora. Men eneste forskejllen er -muligens- at det er justerbar kompresjon på den til Rebaen, mens Tora kitet kun kan låse demperen. Han jeg snakket med på XXL mente han ikke fant eget varenummer til Reba, men det fant jeg her:
http://www.sram.com/en/service/rockshox/faq.php?faqID=93db85ed909c13838ff95ccfa94cebd9

Noen som har vært borti dette før? Jeg føler ikke noe stort behov for å kunne justere kompresjonen da jeg alltid har den enten helt åpen eller helt låst...

Men passer den ikke til Rebaen så er det jo ikke noe poeng i å prøve, og heller få de til å bestille riktig. (Noe som sikkert tar en evighet... frown )

Chris.

Re: Ettermontering av Remote Lockout på RockShox Reba [Re: [gbz]doc] #579434 14/07/2008 08:40
S
syklisten Offline
Avhengig
Avhengig
S
Det er kun reba WC som har justeringsskrue på remote lockout. Bryteren er hvertfall den samme, men er usikker på om motioncontrolenheten er identisk

Redigert av syklisten; 14/07/2008 08:41.
Re: Ettermontering av Remote Lockout på RockShox Reba [Re: [gbz]doc] #579455 14/07/2008 09:24
Reknes Offline
Avhengig
Avhengig
Det funker!! Eneste forskjellen er justeringshjulet på hendelen, som du da ikke har. ellers er de helt like! Eneste forskjellen på den Lock out enheten som står i gaffelen din nå og den du har kjøpt er at hjulet på toppen er fjærbelastet, så det "spretter" tilbake når man slipper det (evt slipper løs wiren). Den nye du har kjøpt passer i hvert fall til Tora, Recon og Reba. Bare pass på at oljenivået er riktig før du setter inn den nye!

Noen som trenger en brukket Jamis Dragon29???
Re: Ettermontering av Remote Lockout på RockShox Reba [Re: Reknes] #579526 14/07/2008 12:12
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Ok, da gjør jeg et forsøk i kveld. ICON_SMILE

Er jo bare lockout jeg er interessert i, ikke justering av kompresjonen. ICON_SMILE

Thx!

Chris.

Moderator  support