Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

OT: Longboard - MK II

OT: Longboard - MK II #579037 12/07/2008 19:04
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Jadda, det gikk som det måtte gå:

Og her på første prøvetur i dag:

Det ble pakka som tidligere diskutert - Fibreflex 44" m/180 Randall og 76 mm Gumballs 81A gummi.

Takk for gode råd og innspill fra folket på forumet. Om noen vil være med nedover langs Akerselva fra Nydalen en ettermiddag så si i fra!

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: OT: Longboard - MK II [Re: Subs] #579683 14/07/2008 20:50
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
Skal si. Det er et virkelig nice brett vaffal! Bra oppsett også.
Ser du er nøye med beskyttelsen. Bra. Og du går rett på hånda i bakken og sliding? Not bad. Har ikke jeg gjort ennå etter 2 år på brett. Men kasje denne sommeren.

Mulig jeg tar feil, men det ser ut som du har foten rett over trucken. Har selv erfart at det er bedre å ha den litt lenge bak. Mer stabilt, og mer "demping" fra plata.
Blir gjerne med langs elva en dag. Kansje jeg har noen tips å komme med også.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: OT: Longboard - MK II [Re: Knut L] #579902 15/07/2008 12:19
Ingean Offline
Fersking
Fersking
Hvordan funker det egentlig å slide med 81A dekk?? Trodde kanskje de ble litt myke, men nå skal det legges til at jeg har null peiling (men er keen på å få mer...)

Inge

Re: OT: Longboard - MK II [Re: Ingean] #580560 16/07/2008 19:31
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Bildet juger nok litt, det er bare en sving jeg er inne i. Sliding er noe for fremtiden foreløpig. Men, for å få liten svingradius er det lettere å sette seg ned foreløpig. Særlig når jeg skal lene meg bakover i svingen. Dekkene slapp asfalten en gang, det var ikke bevisst, og det lugget en del. Ikke noen pen glidende slipp altså. Jeg har fått anbefalt å ha fremste ben tett på trucken for å minimalisere speed wobles, og vekten plassert på dette benet samtidig. Når det gjelder dekkene så ruller de i tillegg skremmende bra. Sikkert en vanesak, men jeg bruker ofte å bremse med foten for å ha kontrollen. De skyter fart selv i slakke bakker. Så langt veldig morsomt, øver på å carve skikkelig. Som enkelt transportmiddel til og fra banen er det genialt.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: OT: Longboard - MK II [Re: Ingean] #580984 17/07/2008 15:58
G
gilgamesj Offline
Entusiast
Entusiast
G
Alt slider!

Med rett teknikk får du alt til å slide. Hardere hjul er selvsagt bedre egnet til å trick-slide med, men mykere hjul er finfine til å bruke til speed checks og stopping. For teknikk, youtube-nøkkelord: coleman slide.

Gratulerer med fint brett, forresten. Fin setup.

Moderator  support