Skulle ut på en liten tur opp til Kikut. Tenkte å slenge på et nytt kjede før jeg dro. Sikkert lurt å bytte kjede nå så jeg slipper billig unna tenkte jeg. Det gamle kjedet, drevet foran og kasetten er jo knappe 2,5-3 mnd gammelt. Litt bange anelser etter å ha testet kjedestrekksmåleren, den gikk allerede off the scale. Men pyttsann, 3 mnd, dette burde jo gå greit.
Men det nye kjedet sitter ikke i det hele tatt bak på de 3-4 minste klingene under litt trøkk. Og foran knepper det som besatt på midterste klinga. Pokker!
Nedtur. Kjøpte tilsynelatende ekstra heavy duty kjede (SRAM PC991 XS) og dyr kassett (SRAM PG990), så holder det knapt ut våren. Til tross for smøring før hver tur og noen ganger underveis, og nesten ukentlig full rens, så gir tannhjula etter så fort. Hvordan får jeg det til??
Så mens jeg sitter her i sofaen, nedbrutt og betuttet, og samler opp ork til å skifte tilbake til det gamle kjedet intil videre så jeg omsider kan komme meg ut, så hører jeg jaggu et høyt PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSHHHhhhh fra terassen. Joda, plutselig punktering. Ikke byttet slange på flere uker, så den lå nok greit i dekket.
Makan. Noe vil tydeligvis ikke ha meg på tur i dag. Tror jeg tusler ned på Kiwi en tur og henter litt trøstemat/snop istedet.
Og nå skal jeg bestille billig kasett og drev mens jeg gråter litt inni meg...