Har kjøpt meg en Hard Rocx O.N.R.O.P. c SLR ramme. Innveid til 1090 gr.
Har tenkt å sette på Hope pink mono mini bremser. Sånn for å matche rosafargen på ramma. Videre har jeg et XTR fremgir. Og lurer på et Shadow bakgir.
Men så kommer problemet; gaffel! Har vurdert stiv gaffel, for reduksjon av vekt. Men kan sette på en Fox gaffel, en f80? tror jeg. Den har is feste. MEN den er sølvgrå! Helt fargekrise.. Så jeg vurderer en Sid race i sort med sølv. Vet at til mitt bruk holder det med max 100 vandring. Noen innspill?
Styre har jeg, desverre er det litt rødt på det, ikke helt optimalt, men det får duge.
Jeg må og ha ny setepinne. Noen innspill?
Krank tenker jeg at blir en XTR. Eller?
Men neste problemet er hjul. Har sett på Mavvix og Xtr. Her trenger jeg virkelig hjelp.
Hele bygget bør ikke bli for dyrt, men er gira på å spare litt gram der det er mulig. Sykkelen vil bli brukt til grusracing og minimalt med sti. Har allerede en stisykkel.. Jeg veier omtrent 52kg på en god dag.. om det har noe å si. Kjørestilen er pinglete, men den kommer seg. Fargene på hojen er viktig! Siden ramma er sort, rosa, hvit og sølv bør delene matche dette!
Har en liggende som jeg tenkte å få brukt. Må ha ny kassett bare. For å ikke ta av helt prismessig tenkte jeg å bruke noe av det som befinner seg i boden alt..
Vet at til mitt bruk holder det med max 100 vandring.
Til grus - rekker med 80 mm. Mer digg enn stiv gaffel..
Sitat: Snuffeldyret
Jeg må og ha ny setepinne.
Flere fine i sølv, men de er jo samtidig ganske dyre Thomson mfl..
Krank tenker jeg at blir en XTR.
Godt tenkt!! Er utrolig digg!!
Men neste problemet er hjul. Har sett på Mavvix og Xtr.
XTR hjula er fine i svart, alternativt Mavic crossmax SL i sølv eller ST i sort. Prisene er jo stive, men det finnes alternativer. Kjører XTR sjøl nå. De har forresten sommerkampanje på CC nå på XTR hjula.
men er gira på å spare litt gram der det er mulig.
Roterende vekt er viktigst! Krank, hjul osv.
Håper dette var litt til hjelp. Lykke til og sleng ut noen bilder etterhvert!!
Anders .. det er litt bratt på Vestlandet.. www.nots.no +47476 87 695
Men neste problemet er hjul. Har sett på Mavvix og Xtr. Her trenger jeg virkelig hjelp. Fargene på hojen er viktig! Siden ramma er sort, rosa, hvit og sølv bør delene matche dette!
Men neste problemet er hjul. Har sett på Mavvix og Xtr. Her trenger jeg virkelig hjelp. Fargene på hojen er viktig! Siden ramma er sort, rosa, hvit og sølv bør delene matche dette!
Har sett på de CK navene, problemet er at de kostet 7 laken for paret. Hadde liksom sett for meg at begge hjulene tilsammen skulle koste det. Det andre er at siden jeg har bestemt meg for de Hope bremsene med blomstermønster på skivene blir det litt vel overkill med rosa nav!
Men rosa styrelager og spacers er at alternativ til de sorte jeg har sett på.. hmm..
De felgene har jeg og vurdert, men de er jo tatovert med gult og rødt. Passer dårlig med fargene rosa, sort, sølv og hvitt. Med en så fargerik ramme, mener jeg at det egentlig er penest om resten av delene er i sort.
Kanskje jeg burde rope på stilpolitiet og be om råd?
Har sett på de CK navene, problemet er at de kostet 7 laken for paret.(...) De felgene har jeg og vurdert, men de er jo tatovert med gult og rødt. Passer dårlig med fargene rosa, sort, sølv og hvitt.
Fra Aspire koster navene $535 for paret, gratis frakt. Det blir ca 3500 kr ferdig levert.
Neida, ingen ting du misser her. Men jeg hadde tenkt å få bygget hjulene. Jeg har tenkt å sette sammen sykkelen mest mulig selv, men bygge hjulene hadde jeg tenkt å sette bort.
På Aktiv fritid i Sandvika kostet navene 7 laken..
Men uansett blir det litt mye med rosa nav og rosa skivebremser.
Og selv om dette blir en ordentilg jentesykkel kan det jo bli for mye av det gode. Rosa blir jo bare som en accent farge å regne. Og for mye av en accent farge er jo som kjent helt feil! Hallooo liksom..!!1(hvor er tegnet for knekk i håndleddet mon tro..)
Men jeg er helt enig i at rosa CK nav er helt prinsesse/konge altså!
Hva med å bestille navene fra aspire og få ole til å sette sammen en fin kombo av felger, eiker og bygge de til deg? Om du får navene til den prisen skulle det la seg gjøre å komme under 7 laken...
Ellers får jo XTR-nav mye skryt her på forumet, vær bare klar over at du må åpne, smøre og stramme dem en gang i blant for å sikre holdbarheten. Blir kulebanene slitte så er navene ødelagte, i motsetning til maskinlagerbaserte nav (f.eks. Chris King) hvor man bare bytter maskinlageret når det er slitent.
Siden du er så lett, kan du bruke olympic 330g og få et hjulsett som tåler "alt" og ender på ca 1370g med xtr-nav. Eller du kan gå for race 7000-felgen og havne på ca 1300g. Jeg ville kanskje gått for dt 240s 6-bolt.
Gratulerer med ny ramme. Dette blir (Hard Rocx) P.O.R.N.O.
Personlig velger jeg alltid funksjon før farge. Jeg velger kun en passende farge hvis jeg har mulighet, men jeg ser jo at det er flott med en pen sykkel også. Gaffel er jo ofte et problem i så måte. Håper det kommer blider etterhvert.
Om det blir for mye rosa kan du jo bedømme selv, fargene matcher ikke helt heller, men dette er nærbilde av grussykkelen min. Gaffelen er en hvit Manitou minute, navene er fra Aspire som andre har nevnt - det gikk knirkefritt.
Da begynner det å nærme seg en sykkel. Veide ramme med setepinne, sete,framgir og XTR krank her om dagen. 2,56 kg.
Skal nå sette på Hope bremsene, karbon styre, gripshift og SID WC gaffel. Hjulene ble Am classic. Setter på XTR vanlig gir bak. Mangler kassett, vaiere, skumholker,pedaler og kjede. Tror jeg går for sånt ett gullfarget hollowpin sak.. Kommer tilbake med vekt når det er på plass. Noen som kan tippe vekt på ferdig bygg?