Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Frakte matinnsamler for karnivorer?

Frakte matinnsamler for karnivorer? #578378 10/07/2008 20:07
A
Astaroth Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Skal på hytta på fjellet hele sommeren, og tar naturligvis med sykkelen.

Nå har det seg sånn at det er et stykke fra fast vei til hytta, noe som knapt kunne vært bedre for sykkelens del - men jeg har også etpar ting jeg må gjøre mens jeg er der oppe, som å ta den årlige skyteprøva for storvilt.

Det betyr at jeg må frakte denne:

med både kuler og krutt til og fra gjennom ulendt terreng.

Det jeg lurer på er om noen har syklet med sånt i terreng på ryggen før, og om det er for det første mulig, så lurt mht. sikteforskyving, og evt. problematisk med skulderstropp, ståsykling osv.

Går jo fint å gjøre som før, og ta beina fatt -men er man bitt av basillen...

-Tarjei
Scott Scale 50 - 2006
Marin Mount Vision Pro - 2008
Re: Frakte matinnsamler for karnivorer? [Re: Astaroth] #578489 11/07/2008 06:47
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå vet ikke jeg hvor du ferdes med matinsamleren din til vanlig, men der jeg jakter mest er tryning og sikteforskyvning et konstant faremoment, særlig på våte dager. (som det jo også er en del av i Nordfjord).

Om så skjer så er det jo stort sett bare å skyte inn på nytt/ta en 2-3 prøveskudd og sjekke om det har skjedd noe.

Vil tro at du får det greit til om du henger rifla på ryggen med løpet opp.
Alt er relativt, men på noenlunde farbar sti og ikke snakk om aaalt for langt så vil jeg tro det skal gå bra, jeg hadde ikke stussa på det selv.

Fin rifle forresten.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Frakte matinnsamler for karnivorer? [Re: Ripen] #578502 11/07/2008 07:35
klean Offline
Besatt
Besatt
Har ikke prøvd med lang rifle, men en tur med 10-12 kilos sekk lærte meg at høyere tyngdepunkt skal man være obs på i bratte nedoverbakker ICON_WINK

Andreas.

Moderator  support