Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vibrasjonsstøy eller noe på Juicy Seven

Vibrasjonsstøy eller noe på Juicy Seven #577764 09/07/2008 11:52
B
Boulderado Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Her er et merkelig problem:

På min forholdsvis splitter nye C'dale F1 sitter det noen lekre Juicy Seven bremser. Merkelig nok oppstår det en slags metallisk skrapelyd i bremsene bak - men bare i et bestemt hastighetsintervall: ca 28-36 km/t.

Hva i alle verdens dypeste daler kan dette skyldes? Det er veldig irriterende for dette er jo en hastighet man ofte er innom.

Alternative teorier har vært innkjøringsproblemer i baknavet. Men jeg vet det er bremsen: skrudde av hele kaliperen og teipet den fast til bakgaffelen. Da var lyden forsvunnet.

Lyden er uavhengig av om jeg tråkker eller ei, og av om jeg står eller sitter. Men den synes å øke når jeg gjør krappe "slalåmsvinger" i den aktuelle hastigheten.

Har selvsagt prøvd å stramme det som strammes kan. Det er ingen shims på kaliper/brakett eller skive.

Forslag til årsak, feilsøking, osv mottas med takk!

(OK, en ting jeg ikke har prøvd: fjerne bremseklossene og la kaliperen sitte; hvordan tar jeg ut klossene forresten?)

Re: Vibrasjonsstøy eller noe på Juicy Seven [Re: Boulderado] #577771 09/07/2008 12:00
gare Offline
More than words
More than words
Du kan jo prøve å sentrere skiven, løsne på boltene som fester kalipperen til ramma, klem inn bremsen, fest skruene med bremsehedelen inne.

Uten å ha tittet så altfor mye på Juicy, er det ikke bare å nappe ut bremseklossene da? Nedenifra altså?

Du kan jo også teste med klosser med annet belegg enn det du har.

Ikke klem på bremsen om du tar ut klossene forresten ICON_SMILE

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Vibrasjonsstøy eller noe på Juicy Seven [Re: Boulderado] #577772 09/07/2008 12:00
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Er skiva rett? Evt prøv å løsne hjulet og sentrer i dropoutsene(?).

Big wheels keep on turning

Moderator  support