Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Merkelig problem med Stan's NoTubes

Merkelig problem med Stan's NoTubes #577133 07/07/2008 19:14
Mobil1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Siste året har jeg brukt det problemfritt sammen med Intense System 4 dekk, inntil nå. Etter at det var så varmt i sommer så skjedde det noe merkelig. Begge dekkene begynnte å "svette" rundt hele dekket, kun på deksidene. Noe som nå skjer kontinuelig. Fylte nylig opp med 4 oz NoTubes væske i hvert dekk, og på under 2 uker var det svettet ut så mye ut at det ikke kunne tette mot en punktering lenger. Væsken som lekker ut ser ikke ut som NoTubes væsken, men er helt klar og er tykkere enn vann. Lurer på om porene i dekke har blitt så store pga varmen at den deler væska i 2 deler, så lateksen blir igjen i dekket mens resten lekker ut? Må gå tilbake til slange igjen, eller finnes det noe håp?

Re: Merkelig problem med Stan's NoTubes [Re: Mobil1] #577208 07/07/2008 21:36
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det samme har skjedd meg med Intense system 2. Det var bare å gi opp og få det tett igjen. Det skjedde etter ca et år med mitt dekk også, men det var ingen hetebølge inne i bildet da.
Hvorfor det skjedde og hvorfor det bare skjedde med det ene dekket, se det er et mysterium.

Ole kommer nok og forteller oss hvorfor.

LarsB

Re: Merkelig problem med Stan's NoTubes [Re: Mobil1] #577264 08/07/2008 00:02
lexmyr Offline
Medlem
Medlem
Ikke at det nødvendigvis har noe med saken å gjøre, men:

Quote:
NOT Recommended:
* Michelin
* Intense
* IRC
* Hutchinson

kilde

Re: Merkelig problem med Stan's NoTubes [Re: lexmyr] #577349 08/07/2008 09:04
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Rett under der du så det står dette:

Sitat: stan
Why are they not recommened?
When standard tires are mounted tubeless more strain is put on the bead. The above listed tires are known to have weaker beads. Which can cause the bead to severely stretch or snap.

Så det ingenting med svettingen å gjøre.
Tror jeg.

LarsB

Re: Merkelig problem med Stan's NoTubes [Re: larsb] #579545 14/07/2008 13:07
Mobil1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Ser ut som om gummien kan ha løsnet litt fra dekkveggene på dekkene mine, så sidene blir så tynne at den siler væsken i 2 deler, så lateksen blir igjen i dekket mens resten lekker ut.
Sendte mail til Ole om problemet, fikk dette som svar:

Det er nok som du sier, at ammoniakken i forseglingsvæsken har gjort at deler av rullebanen har løsnet fra veven, siden dekkene ikke er laget for slangeløst. Du må nok over på slange igjen til du evt bytter til nye dekk.

Mvh,
Ole

Re: Merkelig problem med Stan's NoTubes [Re: Mobil1] #579569 14/07/2008 14:09
A
Astaroth Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg hadde samme problemet med mine Scott Oxyd 2.0, de svettet litt i kanten rett etter jeg satte de på med tubeless guffe. Det så ut som om det ga seg, og det var fremdeles guffe igjen inni så lot det være.

2 uker etterpå revna sideveggen ved jobb-pendling på asfalt...

Det kan kanskje virke som om noen dekk/gummiblandinger ikke helt fikser Stans guffe? Har aldri hatt sånt problem på noen av Schwalbe-dekkene.

-Tarjei
Scott Scale 50 - 2006
Marin Mount Vision Pro - 2008

Moderator  support