I år har de stengt. Grunnet at de ville ha en bedre avtale med kommunen om å få bygge...osv. Her om dagen fikk jeg slått av en liten prat med styrelederen(noe sånt), og han fortalte at de gjerne ville ha fått i gang stolheisen i Wyller og få bygget ut flere skibakker der. Så vi får bare vente og se
I år har de stengt. Grunnet at de ville ha en bedre avtale med kommunen om å få bygge...osv. Her om dagen fikk jeg slått av en liten prat med styrelederen(noe sånt), og han fortalte at de gjerne ville ha fått i gang stolheisen i Wyller og få bygget ut flere skibakker der. Så vi får bare vente og se
Herregud hva er det med de gjøkene i kommunen? Dette burde ut i det almenne media!
Det klages over at unge går og lager kvalm i byen, krangler på lekeplasser, knivstikker hverandre, bruker narkotika og fester til langt på natt.
Men når noen vil investere i et slikt anlegg der unge kan utfolde seg i Guds natur, frisk luft, med sunn og farverik sport, så skal der "saaaaaaksbehandles" i det uendelige.
Totalt uholdbart synes nå jeg!
Hvor er Aftenposten og Dagbladet og Fremskrittspartiet i alt dette?
Fremskrittspartiet sitter faktisk i styret i kommunen. Kongene av byråkrati er også kongene av å klage på en av de mest oppofrende regjeringene vi har hatt på lenge. Mens FRP som vanlig er opptatt av å tekkes den vanlige mannen i gata er regjeringen opptatt av å gjøre en jobb for fremtiden, uansett om den medfører litt ubehag i form av dyrere diesel og bensin på kort sikt. Det sagt så er det viktig med en relativt restriktiv holdning til utbygging i Marka. Tryvann krever nærmest full frihet i området for at de skal bygge flere heiser. Det er flere lag i denne saken. Det handler ikke bare om at ballspill er fint og terrengsykling og snowboard er kjipt.
Geir Anders, jeg ønsker å linke direkte til artikkelen din ut på facebook, slik man kan gjøre på forskjellige nettaviser, slik at jeg kan sende videre til mine politiker-venner og skape litt blest. Men det går ikke å linke/sende artikler direkte fra terrengsykkel.no til facebook. Kan dere få lagt ut en slik feature?
Offentlig blest er som oftest bra for å få frem alle sider av saken.
(ps: At t-banen bør forlenges eller tryvann utvides med et sommeranlegg burde være en ganske grei sak. Man skal da overhodet ikke behøve å heve bensinavgifter for å få dette gjort.)
Geir Anders er på ferie på Koster-øyene. Du kan vel bare legge ut linken til artikkelen?
Det har jeg tenkt å gjøre uansett. Men å legge til nye brukervennlige features og utvide tjenestene på terrengsykkel.no burde være noe som var av interesse for brukerne av siden og av Friflyt. Det går ikke alltid fremover ved at man setter på brems
Jeg kan love deg at det er ingen som sitter på bremsene her på huset. Dessverre er det ikke sånn at vi har ubegrense med kvalifisert arbeidskraft til å teste sykler, svarer på spørsmål på forumet, lage blad, programmere nettsider, selge annonser, dra på lanseringer, arrangere evenementer osv. Bevares vi har det moro på jobb, men ting tar nødvendigvis litt tid.
"de har fått svar på rammeavtalen regjeringen har vedtatt en forskrift (i juli ifjor) som tilsier at vi ikke får gjort NOE i marka pga at de venter på verneloven...grrr...når skal det være mulig å videreutvikle denne byen spør nå jeg...."
Øyvind, på MTBR har forskjellige sykkelprodusenter hvert sitt sponsede diskusjonsforum.
Jeg ville vært overrasket om hver av disse de ikke betaler MTBR en symbolsk sum for denne gratis reklamen.
Dersom norske sykkel/sports-kjeder eller distributører fikk hver sin slik forumside (evnt der de kan reklamere når de ønsker og der det vil stå disclamer) mot en årlig kost 50000 så kan dere ansette en kar spesifikt for utvikling av nettsiden.
Dere trenger vel bare 5-6 slike sponsorer kunder for å dekke mesteparten av kostnaden.
Dette er helt klart noe som er tenkt på. Betalingslysten hos bransjen er nok ikke så god som mange forventer. Ytterst få Norske importører deltar her inne på forumet. De som gjør det har nok hatt god nytte av det.
Så fort nr 15 er gått i pressa er det mye som skal, kan og må gjøres.
høres bra ut. mitt inntrykk er at dersom de kommer til dekket bord, en veldig god historie for hvordan de kan tjene penger på det, og indikasjon på at konkurrenten er igang med det samme, så er betalingsvilligheten større