Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling på Vikerfjell

Stisykling på Vikerfjell #575350 02/07/2008 20:45
T
trampegutt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Skal på hyttebesøk til venner på Vikerfjell. Hytta ligger rett sør for Svarttjernskollen, Vikerfjell og Gyranfisen. Noen som kjenner til området og som vet om det er en god ide å ta med sykkelen?

Kanskje noen som til og med kan anbefale en tur?

Re: Stisykling på Vikerfjell [Re: trampegutt] #575367 02/07/2008 21:12
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Det er _alltid_ en god ide å ta med sykkelen, men det må vel være enten veldig gode venner eller dårlige venner om de ikke blir fornærmet når du stikker ut og sykler hele dagen mens de tar oppvasken etter frokost!! Hehehe, neida, er vel ikke planen det.. Men ser du for deg mulighet til å få tid til sykling skulle det forundre meg om du ikke finner noe her. ICON_SMILE
Kjenner ikke akkurat vikerfjellområdet så godt, men tror det er forholdsvis mye fotturisme her og da er det i alle fall stier..
Noen andre her har sikkert lokalkunnskap (skibum?) om du ikke har hastverk og skal reise i morra..

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Stisykling på Vikerfjell [Re: ingeplinge] #575652 03/07/2008 11:53
T
trampegutt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Sitat: ingeplinge
det må vel være enten veldig gode venner eller dårlige venner om de ikke blir fornærmet når du stikker ut og sykler hele dagen mens de tar oppvasken etter frokost!! Hehehe, neida, er vel ikke planen det..

Jeg tenker at jeg spiser frokost i fred og ro før resten av gjengen har kommet seg ut av loppekassa og stikker av gårde. Det pleier å være en god plan som alle kan gå med på. Da kommer jeg nemlig hjem til oppvasken cheers

Noen som er lokalkjente eller? Jeg har selvfølgelig spurt hytteeierne, men føler meg ikke helt sikker på at de har begrep om hva en fin og morsom sykkelsti er. ("Det er jo litt bratt, da.") roll

Re: Stisykling på Vikerfjell [Re: trampegutt] #575836 03/07/2008 20:46
skibum Offline
Besatt
Besatt
Hei

Jeg har ingen lokalkjennskap som det ble antydet lengre oppe i tråden, men kanskje en titt på hvor.no gir deg en viss pekepinn?
Jeg har vært kneskadd og overarbeidet siden jeg flyttet til Vikersund (ikke akkurat umiddelbar nærhet) så jeg har på langt nær fått utforsket så mye som jeg ønsker. Har dog brukt hvor.no en del og kombinasjonen med luftfoto og topokart gir en grei oversikt.

Lykke til med både oppvask og utforskning ICON_SMILE

Espen

NOTS!
Re: Stisykling på Vikerfjell [Re: skibum] #575979 04/07/2008 08:23
T
trampegutt Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Takk for tips om hvor.no. Bedre kart og mer zoom enn på finn.

Har forøvrig lest om kneskaden din i noen andre tråder nettopp. Håper det går bedre etterhvert. Jeg er i gang med å bestille Tomcat til knærne selv. Hvordan er beskrivelsen av størrelsen på CRC? Jeg målte omkretsen av beina mine i går kveld og matcher str M på millimeteren. Bør jeg da gå for M eller blir det trangt? Str. L er 2 cm videre enn M oppe og 1 cm nede. Har du noen synspunkter?

Redigert av trampegutt; 04/07/2008 08:34. Rediger grunn: link

Moderator  support