Krise på verkstedet! Sykkelen veltet og overrøret traff benet på mekkestativet. En ufin bulk oppstod. Noen som vil synse om det er greit å fortsette å bruke rammen? Jeg tar selv ansvar for om jeg følger rådene, så ikke vær redde for å uttale dere.
Det er en bulk det er ikke noe kjempekrise og det er på overrøret kjenner en som har en litt mindre bulk på underrøret og det gjør ingenting bortsett fra at det ikke ser helt ok ut.
Det er en bulk det er ikke noe kjempekrise og det er på overrøret kjenner en som har en litt mindre bulk på underrøret og det gjør ingenting bortsett fra at det ikke ser helt ok ut.
Jeg ville fått en kvalifisert til å se på det. Et rør med en bulk kan synes uskyldig, men det avhenger litt av hvor stor og hvor den er. En brusboks som er hel; stiv og fin, en brusboks med bulk; veldig svekket.
Den er nok redusert i forhold til harde støt og liknende, men med tanke på at det vel er en trippeltriangel (er det ikke det, det heter) alu ramme, som jo er veldig solid bygget og ikke en karbon Ville jeg ikke vært så engstelig. Men denne syklen er vel beregnet mest for stisykling, så hvis rammen begynner å bøye seg mer etter noen turer ville jeg nok fått sjekket det opp bedre!
Bulket alu bøyer seg nok ikke mer, men sprekker. Hvis det ikke er antydning til sprekk der, ville jeg fortsatt å kjøre, men tatt det litt pent og fulgt NØYE med på bulken på de neste turene.