Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

sykkel for langtur

sykkel for langtur #574023 29/06/2008 21:45
O
oegrande Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
O
Hey
Sitter å planlegger en langtur nedover europa på tohjuling. så lurer jeg på om noen har tips på hvilken sykkel jeg bør velge. har kun syklet terreng og landevei før, og har lite peiling på hybrid lastet som et esel. Noen krav til sykkelen:
1. Må kunne ha vesker både forran på gaffelen og bak på bærer.
2. Vanlig felgbrems (lettere å reparere).
3. Skal ikke koste skjorta. ( da blir samboeren lite fornøyd siden boden er full av sykler=)
4. En grei utstyrspakke er heller ikke å forakte, men jeg har mulighet å gå i deleskuffen å skru opp med litt forskjellig.
5. Trenger ikke å ha dempegaffel fremme.

Hadde vært fint med noen tips her, selv om denne siden er mer for de som liker herjing i skauen. Kom også med tips til annet utstyr(vesker ol) og tips til ruter. Skal starte i Danmark så ffår vi se hvor vi havner.

Mvh
Øyvind

Re: sykkel for langtur [Re: oegrande] #574055 30/06/2008 06:40
gare Offline
More than words
More than words
Nå er det alltid vanskelig å avgjøre hva en skjorte koster(eller ikke koster)da det finnes ulike preferanser på området, men jeg drister meg nå allikevel til å foreslå denne:

Starter vel på 799 pund, og det er jo litt for en skjorte, men ikke så mye for en skikkelig touringsykkel.
Skal man virkelig flotte seg, og vil ha med en partner kan man jo satse på denne:

som på sett og vis koster skjorta med sine 2000 pund, men da får man jo tross alt sykkel for to(har man ett barn så leverer de også tandem for tre(trindem??))
Liste over modeller finnes her.
De har også modeller med superdupernavgir fra Rohloff om man skulle ønske seg det.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: sykkel for langtur [Re: gare] #574056 30/06/2008 06:44
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: gare
(har man ett barn så leverer de også tandem for tre(trindem??))

Triplet heter det. ICON_SMILE

Har du en innholdsrik delekasse kan det jo gå ann å kjøpe f.eks. en Surly Longhaul Trucker også, der får du ramme og gaffel for drøye fire tusenlapper.

Recovery-mode
Re: sykkel for langtur [Re: oegrande] #574232 30/06/2008 11:54
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: oegrande
Hey
Sitter å planlegger en langtur nedover europa på tohjuling. så lurer jeg på om noen har tips på hvilken sykkel jeg bør velge. har kun syklet terreng og landevei før, og har lite peiling på hybrid lastet som et esel. Noen krav til sykkelen:
1. Må kunne ha vesker både forran på gaffelen og bak på bærer.
2. Vanlig felgbrems (lettere å reparere).
3. Skal ikke koste skjorta. ( da blir samboeren lite fornøyd siden boden er full av sykler=)
4. En grei utstyrspakke er heller ikke å forakte, men jeg har mulighet å gå i deleskuffen å skru opp med litt forskjellig.
5. Trenger ikke å ha dempegaffel fremme.

Hadde vært fint med noen tips her, selv om denne siden er mer for de som liker herjing i skauen. Kom også med tips til annet utstyr(vesker ol) og tips til ruter. Skal starte i Danmark så ffår vi se hvor vi havner.

Mvh
Øyvind

Kjøp en Bobhenger og bruk en sykkel du har i kjelleren fra før. Bob og terrengsykkel med slicks funker strålende som langtursykkel.
Les masse her: http://terrengsykkel.no/index.php?id=1154

LarsB

Re: sykkel for langtur [Re: larsb] #574237 30/06/2008 12:02
gare Offline
More than words
More than words
Øyh, hva slags råd er det?? Man får da ikke flere sykler av å kjøpe seg en henger!

(selv om rådet selvsagt er godt)

Jeg vet det: Ny touringsykkel OG henger! Løp og kjøp før det blir utsolgt!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.

Moderator  support