Det er vel på tide at jeg gjør noe mer enn å smugtitte på dette forumet...
Med nyinnkjøpt bil er det også på tide å få seg sykkelstativ. Av en eller annen grunn har jeg mest tro på 'hengerfeste-basert', og da selvfølgelig fra Thule. Heller kanskje mot Euroway, er det noen som har erfaring med det? Evt RideOn eller HangOn.
jeg ville gått for tak basert. Da slipper du å ha ekstra bremse, blinklys og nummerskilt...dessuten lette å komme seg inn i bagasjerommet. men pass på garasjen
velkommen forresten
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"
Bør imidlertid se an hva slags bil du bruker det på, en liten lett bil kan fort bli baktung!!!! Meget bra konstruksjon som sitter godt på kroken og selvfølgelig kan låses
Regner med at det ikke er bilder av meg du er ute etter...
Av en eller annen grunn synes jeg det virker mest fornuftig å syklene bak. Litt høy bil i utgangspunktet (7-seter selvfølgelig) og litt lav garasje, men jeg er usikker på om jeg skal gå for en av disse litt mer seriøse greiene eller en enkel sak som man 'alltid har med'. Prøver å legge ved et par bilder, men er usikker på om det funker.
Bør imidlertid se an hva slags bil du bruker det på, en liten lett bil kan fort bli baktung!!!! Meget bra konstruksjon som sitter godt på kroken og selvfølgelig kan låses
Det er nok den som ligger på listetoppen min, siden den høres veldig bra ut. Har du prøvd den og er den så god som lovet? (Dvs vipping og montering av sykler)
Jada den fungerer bra med montering og festing av hver enkelt sykkel Vipping er litt avhengig av biltype og hengerfeste Lengden fra krok til bakdør er jo litt forskjellig fra type til type Jeg har en Nissan Patrol, der kommer jeg til den ene døra hele tiden, den andre fåes ikke opp før stativet er av Reis til Torshov bilrek og be om en test av dine kandidater, det må de vel klare..................
Takker. Jeg hadde med en bil og barn til Bilextra(?), og kunne sikkert fått prøvd den. Dog hadde jeg ikke med sykler. Dessuten har ting en lei tendens til å bli litt mer pes med barna hengende rundt... Uansett er det godt å høre noe fra noen som har brukt den litt mer en 5 min.
Jeg har også Euroway, og den fungerer bra for meg. Jeg valgte den da jeg har skiboks som gjør takstativ uaktuelt og at aksess til bagasjerommet er et must. Jeg har forøvrig en Passat med avtagbart hengerfeste.
Litt tung å løfte rundt på, og litt knot for å tre på tre sykler gjør dog at den alt i alt ikke er så mye mer bestemor-/konevennlig enn takstativ.
Har vurdert en Euroway pga at jeg ikke er så høy. Takstativ betyr at jeg må ha med en bruskasse å stå på for å få sykkelen på taket. (jada bare le du..)(har en x-trail!) Tenkte å kjøpe den Eurowayen med plass til 3 sykler, men med mulighet for 4. Guttungen sitter foreløpig i sykkelvogn, men om ett år har han egen når vi skal på tur. Uansett får jeg ikke 4 sykkelstativ på taket..
Selv jeg på 186 synes det er litt småkjipt å få sykkelen opp på taket... Tror Eurowayen har plass til maks 3 sykler, mens EuroClassic kan du få plass til 4. Da snakker vi dessverre om en helt annen pris, ca 6k før pruting sa de i butikken.
Var innom Torshov Bilrekvisita på Storo i går. De har plenty av disse EuroClassic for to go tre sykler. Kostet totusenogsnikksnakk kroner. Ikke ille det? Virker som en glimrende løsning, i hvert fall om man har oppbevaringsplass for stativet når det ikke er i bruk.