Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp - Hvilke dekk bør jeg velge??

Hjelp - Hvilke dekk bør jeg velge?? #570979 23/06/2008 13:45
capreynolds Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Hei
Jeg er ganske nybegynner på sykkel og trenger noen dekktips ICON_SMILE
Hovedsakelig skal det være dekk som funker bra i mosjonsritt som birkebeineren, vestmarkrittet o.l
Jeg trener for det meste i vestmarka. Dvs litt asfalt, litt grus og litt terreng/stier.

Frem til nå har jeg bare brukt de dekkene som satt på når jeg kjøpte sykkelen: MaxxLite 310. De virker, for meg, veldig tynne..(??) men jeg syns de har fungert ganske bra. Noen punkteringer har det blitt, men sånn er det vel uansett. Videre virker de veldig raske.
MaxxLite 310: http://www.maxxis.com/PRODUCTS/BICYCLE/product_detail.asp?id=300

Jeg leste i birken magasinet at Maxxis CrossMark kunne være fine alternativer. http://www.maxxis.com/PRODUCTS/BICYCLE/product_detail.asp?id=2345
Noen som har erfaring med disse, eventuelt begge disse typene?

For alt jeg vet kan det hende at den typen dekk jeg bruker nå er et bra valg. Vil jeg tape mye tid på å velge en grovere dekktype, eller er det nødvendig med tanke på hva jeg bruker de til? Vil det bli mindre sjans for punkteringer med et annet dekkvalg?
I det hele tatt, jeg har lite peil så tips mottas med takk ICON_SMILE

capreynolds

Redigert av capreynolds; 23/06/2008 18:18.
Re: Hjelp - Hvilke dekk bør jeg velge?? [Re: capreynolds] #571079 23/06/2008 18:09
S
simen1201 Offline
Fersking
Fersking
S
Har ikke prøvd disse dekkene, men de skal være veldig bra, og ikke minst de letteste dekkene i verden med knaster (etter hva Maxxis sier). Hadde jeg vært deg ville jeg fortsatt på disse.
Mulig du har litt lite trykk i dekkene, som ofte kan føre til punktering, så det kan være en løsning og heve trykket litt (hvis dette er en faktor).

Simen

Re: Hjelp - Hvilke dekk bør jeg velge?? [Re: capreynolds] #571351 24/06/2008 08:30
Snuffeldyret Offline
Avhengig
Avhengig