Ble drøyt 8 mil i Asker og Lier på meg. Veldig varierte veier og litt grus også. Og jeg fikk med ALT regnet . Campagnolo vindjakka som jeg kjøpte for 250kr på bikebuster er super! Nesten vanntett, puster ok, ser bra ut og tar nesten ikke plass i lomma.
Så det var bare en jakke som skulle til. Nå må du forandre signaturen din.
Den er "litt" ironisk og gjelder først og fremst stisykling. Men det skal mye til at jeg drar ut på tur i skikkelig regnvær. En tur på SS til f.eks Kalvøya og Borrøya kan gå an.
Vi hadde en fin tur i dag, på tross av litt motvind den siste halvparten. Takk til Dan og LarsB som kastet glans over Romerike med sine vakre Colnagoer i dag. Kanskje blir det flere gaida turer, men vi skal være veldig heldige om landeveissesongen strekker seg mer enn et par uker fram, nå.
En landeveisrunde på vårparten, kanskje med en matbit på Fetsund som endestasjon, kunne kanskje ha vært noe?
Hvor langt ble det? Skulle gjerne ha blitt med men så det ikke før nå (11/10).
Hvor langt ble det? Skulle gjerne ha blitt med men så det ikke før nå (11/10).
Det ble 84,7 km.
I går kveld monterte jeg opp Colnagoen på rullen uten først å se på værmeldingen. Så i dag endte jeg opp med snekring isteden for å bli lokket ut av sykkelen på kanskje årets siste asfalttur. Jaja, turen forrige helg var veldig fin som "årets siste tur", så jeg gremmes ikke så voldsomt. Bare litt. Må ta en langtur i Lommedalen på Kellyen i morgen isteden.
Igår var en fantastisk dag. Hadde en fin lapskaustur rundt Vestmarka og ned til Vollen og langs fjorden til Sandvika. Veldig fint med foglie morte i fine farger, sol, tørre veier og bra temperatur på en gang.
Det der ser vanvittig fint ut. Bare synd jeg må prioritere SB utstyr, heiskort og reising etc. foran ny sykkel nå. Får dreve om singlespeed'en og sykle langtur med den. Er desverre ikke så mange meter med usaltede veier her i Bærum men med litt improvisering så er det kanskje mulig å få til en fin runde.
Er desverre ikke så mange meter med usaltede veier her i Bærum men med litt improvisering så er det kanskje mulig å få til en fin runde.
Når det ligger is og snø på veien så spiller det jo ingen rolle om det er asfalt eller grus under. Så da er det jo bare å sykle inn i Lommedalen. Mattisplassveien (det er vel det den heter som går på vestsiden av Lomma) pleier å være kjørbar helt til snøen råtner på vårkanten. Da kan du sykle hele runden om Kleivstua og tilbake via Midtskogen (gamle Bergensveien) som vel også er kjørbar hele vinteren. En fin og saltfri tur som med rett føre også kan gi god fart.
Foretrekker åpent kulturlandskap eller fjord og fjell når jeg sykler på vei men det hender jeg sykler i marka også, og på vinteren kan det være et godt alternativ ja. Kleivstuarunden er veldig fin, vurderer å ta den i kveld og gamble på at lykta holder hele veien. Har opplevd at Kongeveien/Bergensveien/Ankerveien ikke er skikkelig brøytet. Det kan være litt drit når man har syklet 2/3 av turen og det eneste fornuftige alternativet er tilbake der man kom fra :-)