Et par ting i sommer har endret mine sykkelvanene...
1. lappen rauk for en uke siden, og det er 53 km til arbeidet. Sta som eg er skal det sykles minst en vei..
2. jobben tar i utgangspunktet resten av tiden. Da er det desverre ikke tid igjen til å leike i skogen i flotte stier eller stille grusveier.
3. Er avhengig av en landeveisykkel i god stand siden dette er mitt nye transportmiddel.
Med andre ord. Må desverre selge min Specialized Epic Fsr 04. Den ble kjøpt ny i 2006, og er brukt i 1.5 sesonger. Den har 0 overnattinger i friluft og er tatt godt vare på.
Ønsker primært å bytte mot landevei sykkel i samme prisklasse.
http://www.specialized.no/index.php?cat=22295 NB!
Den er noe endret i forhold til disse spesifikasjonene.
Gaffelen er en nyere modell og 100 mm vandring.
Hydraulisk skivebrems og Shimano WH 565 erstattet bremser og hjulsett som satt på i utgangspunktet.
Min Epic Fsr hadde pris på 22500,-.
Og så kommer det geniale inn... Har arvet en Cannondale R900 landevei av min far for noen år siden. Den trenger noen essensielle oppgraderinger spesielt i drivverk og gir/bremser, men er en flott landevei sykkel i datiden høypris klasse.
Denne kan gjerne legges inn i byttepakken dersom du fortsatt ønsker noen turer på landevei, men primært har lengsel mot skogen, eller terrengritt..
Vurderer også å bruke rammen som utgangspunkt, og bygge opp en landevei sykkel, med midler fra salget av Epic Fsr, men da trenger eg tid, og med 5 mnd igjen uten førerkort er ikkje dette like ideelt.
Blei nesten som en liten essay det her, men håper det er noen sjeler ute som har omvendt bruksområder en meg.
Priser for kun salg..
Specialized Epic Fsr: kr 12.000,-
Cannondale R900: Forholdsvis nye hjul (Mavic cxp22) og sete, bra ramme. Ingen ide egentlig på ønsket pris, men bør ha 4000,- for å vurderer å selge denne utenom et rent bytte... Den er egentlig en gulrot for å bytte til meg en landeveisykkel.