Hei Nybegynner på sykkel her. Begynner å få inn de nødvendige komponentene for å bli en fullverdig syklist, i hvert fall med tanke på utstyret. Formen er så som så foreløpig
Det jeg lurer på er hvorfor alle (eller mange) av de syklistene man ser på tv i de store ritten bruker caps under hjelmen?? Jeg har selv flere sykkelcapser og bruker dem mest fordi de er tøffe men er det noe spesiell nytteverdi? De skygger jo ikke SÅ godt for solen for eks, og jeg har briller når jeg sykler. Bare lurer..
De isolerer litt når det er kaldt. Samt at de skygger litt for regn og vann når det regner. Gjør at hjelmen sitter enda bedre. Men det er egentlig kun brukt under landeveisykling.
Alt Øyvind skreiv i tillegg til at det gir stilpoeng i de rette kretser. Jeg har et par som jeg bruker mye selv om høsten og våren (og tidvis i terrenget også - i kombinasjon med landeveishjelm)
Forresten: med det brukernavnet må du jo få deg en slik:
I drittvær tar det unna litt sølesprut, og man kan faktisk få en liten glugge i toppen av brillene som ikke er tilgriset. Legg merke til hvor mange mongofjes som gjerne skulle hatt caps :-)
Hehe, takker for svar. Pete, jeg har selvsagt gode gamle Reynolds capsen. Eller Indurain capsen Har også bestilt Reynolds sykkeltrøye. Liker de litt retro tingene. Fant en butikk i England (med webshop) som selger retro sykkelklær. De har mye fint. Og det går raskt. Kommer i posten ila noen dager..
Det jeg ikke viste var at caps under hjelm var forbeholdt landeveisfolka. Selv er jeg kun på mtb, foreløpig, men sykler med caps. (og jeg har hjelm med liten skjerm). Mulig det er smør på flesk, men det ser jo litt tøffere ut å flippe opp bremmen på capsen når man tar av hjelmen, enn å stå der med bustehår
Liker de litt retro tingene. Fant en butikk i England (med webshop) som selger retro sykkelklær. De har mye fint. Og det går raskt. Kommer i posten ila noen dager.. capreynolds
Men-men-men, kom med en link da, er det kanskje en butikk med retrostæsj som jeg ikke vet om?? Oh frykt og vantro...jeg skjelver i buksene og ber om at det ikke kan være sant, samtidig som jeg har et ørlite håp om at det er en obskur sjappe som jeg ennå ikke har funnet som faktisk har den ufattelig stilige Fiat-trøyen i blått og hvitt inne i ull, og i min størrelse
Hehe, antageligvis en du har sett ville jeg tro. Jeg er såpass noob at jeg bare hoppet på første og beste butikk jeg fant på nett (når jeg letet etter capser og gamle Reynolds-trøya).. men.. om du av en eller annen grunn ikke har sett den så er linken her:
Hehe, antageligvis en du har sett ville jeg tro. Jeg er såpass noob at jeg bare hoppet på første og beste butikk jeg fant på nett (når jeg letet etter capser og gamle Reynolds-trøya).. men.. om du av en eller annen grunn ikke har sett den så er linken her:
I tilfelle du ikke kjente til denne butikken, så slenger jeg inn en link.
Kvaliteten er super på tingene fra Vintage Velos, men prisen er litt stiv.
Ellers kan du sjekke ut disse. Har ikke handlet derifra(ennå), eller disse som er Dan`s leverandør av stæsj. Meget god kvalitet og priser som matcher kvaliteten.
Hehe, takker for svar. Pete, jeg har selvsagt gode gamle Reynolds capsen. Eller Indurain capsen Har også bestilt Reynolds sykkeltrøye. Liker de litt retro tingene. Fant en butikk i England (med webshop) som selger retro sykkelklær. De har mye fint. Og det går raskt. Kommer i posten ila noen dager..
Det jeg ikke viste var at caps under hjelm var forbeholdt landeveisfolka. Selv er jeg kun på mtb, foreløpig, men sykler med caps. (og jeg har hjelm med liten skjerm). Mulig det er smør på flesk, men det ser jo litt tøffere ut å flippe opp bremmen på capsen når man tar av hjelmen, enn å stå der med bustehår
capreynolds
Hvor tror du jeg fant bildet av Reynoldslua?
Undertegnede, for anledningen uten hjelm, men med Gerolsteinerlue (Bilde fra Single speed NM 2007)
Det var svar på deCadences Buff-forslag. Den til høyre er nesten en vanlig hjelmlue, men den gule stripa er en genial svettestopper. Jeg har pannebåndvarianten, og det funker faktisk.