Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling med utgangspunkt Hokksund

Stisykling med utgangspunkt Hokksund #568846 18/06/2008 07:41
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Hei
Jeg har nylig (vel...for et halvt år siden) flyttet til Hokksund (Øvre-eiker). Noen som har gode tips til turer for skikkelig terrengsykkling med utgangspunkt Hokksund. Noen bra muligheter for stisykling som graver seg innover Finnemarka fra Hokksund? Jeg savner mine faste grom ruter som jeg hadde i Nedre-Eiker med kronglete teknisk krevende stisykling med noe utfor (typisk Marivann over til Landfalltjern eller Eiksetra). Jeg er...eller var godt trent hehe...og liker meg i teknisk krevende terreng. Vil helst slippe grusveier. Foreløpig har jeg utforsket minimalt den siden av hokksund som starter opp Sirikjerke veien.

Takknemmlig for tips.

"Giving wind helps pushing you up the hills."

Canyon NErve AM 5.0
Canyon Grand Canyon 8.9 29r
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #568863 18/06/2008 08:34
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Velkommen til forumet!

Sitat: orb
Hei
Jeg har nylig (vel...for et halvt år siden) flyttet til Hokksund (Øvre-eiker).

Jeg også...
Quote:

Noen som har gode tips til turer for skikkelig terrengsykkling med utgangspunkt Hokksund. Noen bra muligheter for stisykling som graver seg innover Finnemarka fra Hokksund?

Leiting er startet. Foreløpig kan jeg bare anbefale å leike litt på stier mellom Lauvtjern og Årbogen.
Den siden av Hokksund skal det leites mer i utover sommeren.
På andre siden, rundt Hoensvannet står også på listen over steder som må utforskes. Foreløpig noe gull funnet, men ankomsten opp var litt vel vanskelig, lang og lite sykkelbar. Dog kunne vært gøy motsatt vei (snakker om blåsti fra Hoensvannshotellet mot Celleputten)

Quote:

Jeg savner mine faste grom ruter som jeg hadde i Nedre-Eiker med kronglete teknisk krevende stisykling med noe utfor

Jeg savner stiene i Kristiansand...
Men du må gjerne være med på tur og vise oss stiene du liker av teknisk karakter i Nedre Eiker. TIM er perfekt for det! (se under Utflukt)

Quote:

og liker meg i teknisk krevende terreng. Vil helst slippe grusveier.

Me too! La oss bli venner ICON_LAUGH

Har faktisk ikke så mange bra tips, enda, men det dukker nok opp.
Sleng deg med på fellesturer så får vi oppdage litt sammen. Inviter også gjerne til tur selv. Vi er en gjeng fra Øvre og Nedre Eiker på forumet her nå, så mulighet for å sykle sammen med andre om du ønsker er absolutt til stede.

Bor du på riktig eller gal side av Hokksund??

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #568949 18/06/2008 11:52
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Sitat: hbakken
Velkommen til forumet!

Sitat: orb
Hei
Jeg har nylig (vel...for et halvt år siden) flyttet til Hokksund (Øvre-eiker).

Jeg også...
Quote:

Noen som har gode tips til turer for skikkelig terrengsykkling med utgangspunkt Hokksund. Noen bra muligheter for stisykling som graver seg innover Finnemarka fra Hokksund?

Leiting er startet. Foreløpig kan jeg bare anbefale å leike litt på stier mellom Lauvtjern og Årbogen.
Den siden av Hokksund skal det leites mer i utover sommeren.
På andre siden, rundt Hoensvannet står også på listen over steder som må utforskes. Foreløpig noe gull funnet, men ankomsten opp var litt vel vanskelig, lang og lite sykkelbar. Dog kunne vært gøy motsatt vei (snakker om blåsti fra Hoensvannshotellet mot Celleputten)

Quote:

Jeg savner mine faste grom ruter som jeg hadde i Nedre-Eiker med kronglete teknisk krevende stisykling med noe utfor

Jeg savner stiene i Kristiansand...
Men du må gjerne være med på tur og vise oss stiene du liker av teknisk karakter i Nedre Eiker. TIM er perfekt for det! (se under Utflukt)

Quote:

og liker meg i teknisk krevende terreng. Vil helst slippe grusveier.

Me too! La oss bli venner ICON_LAUGH

Har faktisk ikke så mange bra tips, enda, men det dukker nok opp.
Sleng deg med på fellesturer så får vi oppdage litt sammen. Inviter også gjerne til tur selv. Vi er en gjeng fra Øvre og Nedre Eiker på forumet her nå, så mulighet for å sykle sammen med andre om du ønsker er absolutt til stede.

Bor du på riktig eller gal side av Hokksund??

Takk for responsen. Jeg bor på Frognes....rett ved Haug kierke. For øyeblikket så må jeg belage meg på å trene etter leggetid for junior....litt spesialtilfelle med sykemeldt samboer...så da blir det litt uregelmessig hvilke dager hvor jeg kan tråkke meg ei runde. Forslagene dine skal jeg utforske...:-) Fellesturer er jeg klar for å hoppe på dersom det klaffer for meg med tidspunkt og dager. Så sant det ikke regner i strie strømmer i aftens så belager jeg meg på en tur opp Sirikjerke veien for å teste ei løype noen utforfolk foreslo. Mulig jeg tråkker denne opp istedet for ned med utgangspunkt i området Røkkeberg gjennom Vestfossen sentrum.

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #568965 18/06/2008 12:11
Sherlock Offline
Entusiast
Entusiast
Så lenge ikke den godeste hbakken her er turleder så vil jeg absolutt foreslå at du følger med på "Utflukt", og får med deg TIM (Tur i Mjøndalen).

Eller om Bakken er turleder Tur I Myra ICON_WINK

Glenn

NBNL

26.43
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #568966 18/06/2008 12:11
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Jeg bor på Røren (definert som feil side da jeg er oppvokst i Hasselbakken på solsiden).

Løypa fra Røkeberg har vi testet, den var artig nedover den. Og er nok bedre å ta opp der enn å slite seg opp grusveiene, det er jo helt drepen...

På TIM så prøver vi å komme oss ut rett etter leggetid for juniorer, altså 1930.

Jeg skal nok også på tur i dag, men beina verker etter mandagens tur så jeg tar nok det veldig rolig oppover mot Hoensvannet og ser om det går ann å finne noe sti i området Hoensvannet/Himsjø.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: Sherlock] #568967 18/06/2008 12:13
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Sherlock
Så lenge ikke den godeste hbakken her er turleder så vil jeg absolutt foreslå at du følger med på "Utflukt", og får med deg TIM (Tur i Mjøndalen).

Din frekke satan.....

DET VAR TOMMY!!! Som bare skulle "svisje og svusje litt rundt på blåstier rundt Hoensvannet!"

Nekter å ta på meg noe skyld ICON_SMILE

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: Sherlock] #568970 18/06/2008 12:19
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Jeppda. TIM utflukt er jeg klar for. 19:30 cirskurs passer stort set ypperlig for meg. :-). Er ikke så store ekstra tråkket for oss Hokksund gutta å komme oss til Mjøndalen heller dersom det er utgangspunktet. Er det faste dager slike begivenheter finner sted?

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #568978 18/06/2008 12:28
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Det har vært tirsdag hittil, derav navnet, men vi skal se det litt ann fremover. Noen av oss har hatt litt ambisjoner om å møte opp på Eiker CK sine treninger for å være med å bygge et miljø der, vel og merke møte opp for så å sykle sti, ikke snappe O2 på grusveier.

TIM er også synonymt med vafler fra Tommygutt og seigmenn fra Øivind.

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #568992 18/06/2008 12:55
E
eltorro Offline
Fersking
Fersking
E
HBakken: Trives bra på Røren jeg.. (Og det hører du ikke mange mjøndølinger si..)

Ellers er det fint med flere sykkelint i miljøet. Bare synd jeg aldri har tid til å være med. Men en dag..

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #568993 18/06/2008 12:56
Sherlock Offline
Entusiast
Entusiast

[/quote]

[/quote]

Hmm, når jeg kom så var det da virkelig du som sto med kartet ICON_WINK

Glenn

NBNL

26.43
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #568994 18/06/2008 12:56
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sitat: hbakken
Sitat: Sherlock

Din frekke satan.....

DET VAR TOMMY!!! Som bare skulle "svisje og svusje litt rundt på blåstier rundt Hoensvannet!"

Telefonsamtale mellom Tommy og Håkon:

Håkon: Huff, snaukollen-turen høres tung ut, været er heller ikke så bra. Vi skal ikke prøve oppe ved Hoensvannet da, jeg har studert kartet i hele helga og tror det er masse bra der oppe?

Tommy: Okey

Håkon: Flott, da poster du på forumet så alle kan skylde på deg dersom turen blir fiasko?

Tommy: Okey

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: tommygutt] #569014 18/06/2008 13:34
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
hehe

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #569023 18/06/2008 13:49
Sherlock Offline
Entusiast
Entusiast
Bare å bli med her. Trivelig gjeng som du kan se ICON_LAUGH

Glenn

NBNL

26.43
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: Sherlock] #569031 18/06/2008 13:59
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Trivelig ja, det er oss det ICON_SMILE

I helga skal jeg på sti-leting til neste ukes TIM, som skal bli bedre enn noen gang!

Det er bare å henge på orb og velkommen til forumet ICON_SMILE

Redigert av tommygutt; 18/06/2008 14:00.

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: tommygutt] #569084 18/06/2008 16:34
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
jaha hvor da Tommy? Holtefjell kanskje !? lørdag eller søndag?

Vurderte å ta en dagstur til Hafjell på lørdag for kikke på NC i utfor. Noen som evnt er interessert i å være med?

Orb: du må tåle mye rart her, som blant annet falske anklagelser osv osv osv, men tommygutt lager gode vafler så det er greit ICON_SMILE

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #569099 18/06/2008 17:39
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Anklagelser...det høres artig ut. Da cruiser jeg unna noen mil frem til neste TIM for så å regne med at jeg henger meg på....snasent snasent.

Jau....på tide å komme seg opp av potta her i gården og inn i sykkeltøyet...:-)

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #569115 18/06/2008 18:38
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Hvaaaa?? Falske anklager?? ICON_WINK

Blir sti-leting på Mjøndalens tak i helga, inkludert Sirikirke og Vestknabben. Dette blir årets beste !!

Redigert av tommygutt; 18/06/2008 18:39.

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: tommygutt] #569141 18/06/2008 19:36
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Da testa jeg en av de lokale helte løypene i Hokksund: Opptil Lauvtjern, "trimløypa" over til Årbogen. Tok så en spanske en på veien hjem og sota meg ned i litt asfalt og grus langsmed Steinberg. Kort fin tur. Tenkte å ta "Trimløypa" tilbake igjen også...men det var bittlitt glatt på røttene over marka. Fin fin bit over til Årbogen...

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #569153 18/06/2008 20:04
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Ja turen over til Årbogen er fin, omtrent uansett hvilken du tar. Jeg foretrekker å ta på oversiden av øytjern bortover og motsatt hjemover.

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #569179 18/06/2008 20:39
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Går du ikke glipp av en lang fin utforkjøring fra der som 12'eren tar av fra 8'eren da, Håkon? Eller er jeg på feil jorde?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: oivindg] #569281 19/06/2008 07:15
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Jo tror jeg vet hvor du mener, det er vel den siden jeg pleier å ta tilbake. Tar man den utforkjøringen du snakker om,så ender man opp med å klarte en del opp mot Årbogen også da. Har bare blitt til at jeg har som regel alltid har syklet oversiden av øytjern mot Årbogen.

Men vi må vel snart ut der en dag for å lete opp nye stier?

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #570590 22/06/2008 17:51
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Klemte inn en raskt tur i ettermiddag og fant faktisk litt gull ICON_SMILE

Syklet østsiden av Himsjø. Fra Hoensvannsveien over til Bermingrud siden (demningen).
Glatt og sleipt i dag, men sti langs hele vannet. Var en del små crux som jeg må prøve noen flere ganger for å klare. Noen av de må tas andre veien også, da jeg ikke er definert som en fjellgeit. Mye teknisk knot her, vanskelig tildels pga vått føre i dag, men stort sett sykkelbart.

Skal også gå sti langs vannet på vestsiden("oversiden"), den får jeg teste ut neste gang.

Må finne nok her oppe til å invitere til en TIM i bakgården min.

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #570797 23/06/2008 08:33
O
orb Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Bra bra.

Hva ble det til med TIM...er det tirsdag eller onsdag?

Hadde store planer i går jeg også...men så var det regn ute og forkjølsessnørr i nesa og kaktus i halsen. Formen er snasent mye bedre i dag dog....

Redigert av orb; 23/06/2008 08:42.

Canyon NErve AM 5.0
Corratec Superbow HT
Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: orb] #570883 23/06/2008 10:51
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
TIM blir på tirsdag ICON_SMILE

Ser ut til at det ryker en lang marsj for min del denne uken.

#NBNL -

Re: Stisykling med utgangspunkt Hokksund [Re: hbakken] #570892 23/06/2008 11:05
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
INgen TIM på meg denne uka, og onsdag utgår grunnet sommerfest på jobben ...

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Moderator  support