Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Krampe forside av lår

Krampe forside av lår #568577 17/06/2008 14:43
S
Saint78 Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Mange trenings idi....galn....eh mange som har mye peiling på trening her, så jeg tenkte jeg kunne se om dere hadde noe fornuftig å komme med.

Syklet Nordsjørittet i helgen som var. Jeg har en fin puls gjennom hele løpet, jeg har behagelig og relativt uanstrengt pust. Jeg kjenner jeg har mer å "dra pao" med, men jeg klarer det rett og slett ikke pga krampe på forsiden av begge lårene.

Jeg syns det er litt uvant. De aller fleste får krampe i legger eller bak på lårene, men jeg kan jo ingen ting om dette. Eneste jeg kan tenkte meg er fordi jeg har tildels krafig lårmuskulartur??

Noen forslag?

When it snows, it dumps!
Re: Krampe forside av lår [Re: Saint78] #568620 17/06/2008 17:32
Ynot Offline
Besatt
Besatt
"forside lår" er ganske stort og inneholder flere forskjellige muskelgrupper, så du bør nok spesifisere litt nærmere. Å tøye hofteleddsbøyerne og knestrekkerne er uansett et hot tips for å unngå skader og kramper.

All muskulaturen i låret er med på bevegelsen når du sykler. Kramper oppstår som regel ved uvante belastninger, har du endret setehøyde, kjørestil, e.l.? Kanskje er du på et ritt mer aktiv på sykkelen enn du pleier på trening?

En optimal sittestilling fordrer at man bruker minst mulig av muskulaturen på å opprettholde stilling/postur (ved å ha en riktig innstilt sykkel), og mest mulig på framdriftsskapende bevegelse. Les mer her: (viktigst på landevei, men relevant å ha i hodet når man justerer terrengsykkelen)
http://cyclingnews.com/fitness.php?id=fitness/2008/bike_position
T

Redigert av Ynot; 17/06/2008 17:34.

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!

Moderator  support