ramme: GT Hans "No Way" Rey trials 2005 Gir: Sram x.0(skifter og gir) Kjede: KMC x9 krans: sram 970 11-21 styre lager: Fsa XXL Krank lager: Fsa platinium Krank armer: Fsa Gravity 2005 Pedaler: Atom Lab Trialpimp Sete: odyssey junior Setepinne: billig uten merke Stem: nakamura ett eller annet Styre: Syntace noe...630mm Demper: Fox Talas RLC 2008 Bakhjul: 24" halo combat felg på deore nav. forhjul: 26" alexrims noe på på halo combat nav bak dekk: maxxis high roller 2.7 For dekk: schwalbe nobby nic 2.25 Bremser: hydrauliske deore skivebremser. (160mm foran/180mm bak)
Alt er så si strøkent og sykkelen veier nesten 13 kilo.
er ikke sikker på om jeg skal selge, uansett så er det morsomt å se hva den er verdt, -i forhold til den originale hard rocx pepperonien jeg begynte med i 2005....forresten vil noen kjøpe en hard rocx pepperoni ramme?
Re: hvor mye kan min sykkel faktisk selges for???
[Re: Ripen]
#56820416/06/200820:20
Lykke til med å selge demperen gaffelen for 6000. Fox sine gafler går typisk for veldig lav pris brukt i forhold til veil. nypris, sjølv når dei er ny-brukte.
Det er nok ein veldig funksjonell sykkel og med eit par deler som er toppen (talas, xo, fsa), men også mykje blanda drops, slik at totalpakka er litt... blanda. Markedet er det uansett som bestemmer... og vanskeleg sånn sett å gi fasiten.
Treff du feks ein kjøpar som ville gjort dei samme deleprioriteringane som deg, kan du jo kanskje få ein opp mot 8-9k, men eg ville nok ikkje heldt pusten.
Ser du har noen creme de la creme deler, som er viktige og dyre. Bl.a gaffel og bakgir.
Men litt lite gjennomført med litt jallakomponenter som feks forhjul, og kjipe bremser
Jeg har ærfart selv at det er veldig vanskelig å selge dirt/trial sykkel da hovedsegmentet for disse syklene er ungdommer med lavt prisbudsjett.
Og de bortkjempte ungene som faktisk har foreldre som betaler. tenker slik"Brukt er bare for fattige, vi kjøper en i vår lokale sykkelforretning til 8000". I tillegg så er mange folk skeptiske til å kjøpe brukte varer.
Norske ungdommer i dag skyr praktisk arbeid, og ungdommer i dag er ikke engang smarte nok til å tenke så langt at det faktisk går ann å fikse en sykkel selv.
Selv om en ny sykkel til 8000 er drit i forhold til denne, så tviler jeg du får mer enn 6-7lapper.
Jeg sliter med å finne bruksområde. Det er ei trial-ramme, men med enorm skivebrems bak(trial-sykler har nesten aldri skivebremser), den har et kjempelangt trial-stem, men en finfin-dempergaffel(noe trial-sykler neste aldri har), dyrt bakgir på en sykkel som normalt ikke bruker gir. 24" bakhjul...? Dirtsykkel? Highroller bakdekk, igjen noe som ikke brukes mye til trial.
Slik den står ville jeg solgt den i deler, og mest sannsynlig fått mer igjen enn å selge den komplett.
Prøv på utfor.com i steden, det er mitt forslag.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: RazeFaze]
#56862217/06/200817:36
den virker fint til trial og dirt, nesten alt...liker å ha demper, felgene er noe dritt pga. dårlig budsjett før komfen...men de virker. liker gir også, dekk er ganske midlertidig(spesielt siden det er double-ply)
sykkelen er uansett skikkelig digg å kjøre på!=P den eier alle mine venner siden, mine nærmeste venner har lignende sykler:)
hvis du lurte skyr ikke jeg praktisk arbeid, satte sykkelen min sammen selv, jobber som sykkel mekaniker og sammensetter av sykler på g.norbys i Kristiansand, jeg er 14 år.
tviler egentlig på at jeg selger den, jeg er for glad i den!
i 2005 begynte jeg med en hard rocx pepperoni som jeg kjøpte selv, jeg hadde spart lenge og endelig fikk jeg den...og etterhvert som tiden har gått har jeg ødelagt/slitt ut forskjellige deler og sykkelen har blitt som den er idag,-og bedre blir den hele tiden.
men passer en magura hs33 på denne rammen, det er bare en pinne som stikker opp som på det fleste sykler, men på hydrauliske skrur man ikke på to punkter?
men passer en magura hs33 på denne rammen, det er bare en pinne som stikker opp som på det fleste sykler, men på hydrauliske skrur man ikke på to punkter?
Du festar vel hs33 i dei vanlege V-bresfestene på ramma. Men ein må, så vidt eg veit, ha booster
Kan det stemme at fordelen med hs33 over discbrems til trial er at den dårlege modulasjonen saman med stor bremsekraft, gjer det enklare å låse bakhjulet kontant?
Om det stemmer, er iallfall ikkje gir tingen på ein slik.
mulig jeg tar feil, men er ihvertfall dette jeg har sett som en naturlig årsak til at de bruke felgbrems. jeg vil tror at en 200 skive ville bremset like "raskt" som en HS33
Sebastian Pedersen
[Re: Sebastian]
#57034221/06/200820:35
En 200mm skive bremser langt ifra like raskt som en bra oppsatt hs33. Andregrunner for at vi ikke bruker skive brems på trial er at rammene knekker fort ved skivefestene, og så sliter det veldig på hjulet..Det blir mye eike flex på 26" hjul, så man stramme eikene ofte. Skiven er ikke så utsatt for slag osv som dere tror..
nå har jeg iallfall kjøpt chris king bak nav, viz 26" felg(46mm bred), felg teip, schwalbe big betty 2,4 dekk, magura hs33 bremser, eikene lager jeg på jobb...