Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Trening og snus

Re: Trening og snus [Re: Fair Dinkum] #569667 19/06/2008 21:44
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Den norske wp-sida er reint pølsevev, sjekk den amerikanske istedet: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine
Hovedeffekten av nikotin i kroppen er som nevrotransmitter (og vasokonstriktor), hva dette har å si for fysisk yteevne er ikke fullt kartlagt.
Det er debattert hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke, men de fleste ØNH-leger er enige om at det sannsynligvis øker risikoen for å utvikle munnhulekreft(som er sjeldent), men at dette ikke ennå er vist.

Det foregår mystiske ting som involverer nikotintyggis og måling av lungefunksjon i kjelleren på det lokale regionsgalehuset, resultatene blir nok publisert iløpet av et års tid, (og er nok overraskende ICON_SMILE )
mvh
Forsøkskanin

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Trening og snus [Re: DanBørge] #569668 19/06/2008 21:54
R
RobinB Offline
Ringrev
Ringrev
R
Har snusa i 3,5 år nå, med mindre opphold hvor det lengste var på kanskje 4 mnd. Før jeg slutta brukte jeg en boks løs for dag....da ble jeg gul i armhulene og i korsryggen.
Iallefall, når det kommer til potens eller mangel på sådan, så merket jeg stor forskjell da jeg slutta å røyke, mens snusinga ikke ser ut til å påvirke dette like mye, selv om potensen nok blir noe bedre uten snus.
Litt OT, men i fjor klarte jeg å trimme av 10 kg flesk og 5 cm. på midja samtidig som jeg slutta å snuse....DET var bra kombo for potensen!!
Men jeg var kanskje noget vanskelig å bo sammen med da...sur, sulten og snus-sugen mann med plagsomt høy sexdrift ICON_TONGUE

Re: Trening og snus [Re: RobinB] #569682 19/06/2008 22:39
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Corratec
snus-sugen mann med plagsomt høy sexdrift ICON_TONGUE

har aldri plaga meg
Da er det dama som er feil-justert.
Finn den lille skruen ytterst på giret, vekk fra ramma, den skal en runde UT. sånn... da skulle ting være i orden

Member of Hilltop Hoods Appreciation Society.
Heaps Good

Sic Vis Pacem Para Bellum!

AltaBike Singlespeed (1st Edition)
Linda McCartney ProTeam Principia
Canyon Nerve ES 7.0
Re: Trening og snus [Re: MortenML] #569683 19/06/2008 22:40
supercaliber Offline
Übergrønnskolling
Übergrønnskolling
Jeff Jones på gang?

Before I was blind, but now I can't see...
Re: Trening og snus [Re: RobinB] #569686 19/06/2008 22:42
G
Geita Offline
Medlem
Medlem
G
etter og ha sittet og lest om all snusinga får jeg så sinnsykt lyst på snus!! Har 4 mnd og 5 dager uten snus nå, sliter skikkelig!

Blir suget etter en pris borte eller er den alltid og surrer i bakhodet?

Snusa i 10 år og lå de siste 4 årene på ca 1 boks om dagen.
Merket bedring på spesielt pusten/luftveiene og fått mindre slim i halsen under trening

Re: Trening og snus [Re: supercaliber] #569767 20/06/2008 07:59
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: supercaliber
Jeff Jones på gang?

Hadde det vært så vel. Nei, jeg har nok ikke tålmodighet til å sitte i en laaaang kø og vente på en ramme. Det blir nok heller en Eriksen tenker jeg.

Sitat: Geita

Jeg snuste i 21 år før jeg sluttet i fjor vår. Har ikke tenkt på det i det hele tatt. Jeg prøvde å legge innpå en pris nå nylig, i forsknings øyemed. Blei så dårlig at jeg tror vi kan kalle det en endelig slutt.

Det jeg gjorde når jeg slutta var å tykke nikotintyggis og trappet gradvis ned på antallet per dag. Fungerte glimrende.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Trening og snus [Re: MortenML] #569982 20/06/2008 18:21
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Når det gjelder en evt. sammenheng mellom kreft i munn/svelg/mage tror jeg vi må vende oss mot svenskene for litt facts. Og Karolinska Institutet hadde en stor undersøkelese for noen år siden (tror noe sånt som 5000 respondenter var involvert) og konklusjonen var klokkeklar; ingen sammenheng whatsoever. Tverimot tydet funn på (vanskelig dette her sannsynligvis, vldig få som får disse krefttypene) at det faktisk var MINDRE forekomst av kreft blant snusere enn blant ikkesnusere.

Jens
Re: Trening og snus [Re: jeth] #570086 21/06/2008 00:26
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
enig, jeg stoler på Karolinska. Tar meg en pris og nyter livet. God helg folkens!

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Trening og snus [Re: Fair Dinkum] #570153 21/06/2008 09:30
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det samme sykehuset har også konstatert en dobling av antall krefttilfeller i bukspyttkjertelen grunnet snusbruk.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Trening og snus [Re: MortenML] #570158 21/06/2008 09:54
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Dette er nok riktig, men sannsynligvis ikke endelig bevist. (Det finnes studier som gir andre resultater) Men dette er en ekstremt sjelden krefttype og tallene sier visstnok at hvis man følger 10 000 snusere over en 10 års periode vil 8-9 få bukspyttelkreft mot 4 ikkesnusere.

Uansett: Det er en seiglivet myte at snus gir kreft i munn og svelg. Da jeg gikk på gymnaset kunne tannlegen fortelle meg at jeg måtte slutte med snus fordi hun så celleforadringer i tannkjøttet og at jeg kom til å få kreft under leppen. Bare piss selvfølgelig, noe jeg skjønte allerede den gang.

Edit: Har sjekket litt og studien til Karolinska Institutet var visstnok basert på 300 000 personer, ikke 5000 som jeg skrev tidligere.

Redigert av jeth; 21/06/2008 09:59.

Jens
Re: Trening og snus [Re: Geita] #570179 21/06/2008 11:11
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: Geita
etter og ha sittet og lest om all snusinga får jeg så sinnsykt lyst på snus!! Har 4 mnd og 5 dager uten snus nå, sliter skikkelig!

Snusa i 10 år og lå de siste 4 årene på ca 1 boks om dagen.
Merket bedring på spesielt pusten/luftveiene og fått mindre slim i halsen under trening

Hei!
Kjenner meg igjen i din beskrivelse. Jeg begynte å snuse i 13-14 års alderen og holdt på i over 25 år.
Jeg har siden 2000 jobbet som psykolog med avhengighet som spesialitet. Avhengighet til alle typer psykoaktive stoffer, men også spill, sex, internett osv
Jeg skulle i utgangspunktet være en ekspert på feltet og skulle vel også kjenne til en del av mekanismene i hjernen som er aktivisert både foran, under og etter stoffets inntak.
Jeg visste at det kom til å bli en kamp for å slutte og det ble det. Jeg valgte først decance sin metode (rapid detox) eller gradvis nedtrapping som vi sier. Men orket ikke det fokuset jeg fikk på den ene snusen jeg skulle kune ta pr dag, tenkte faktisk ikke på noe annet. Bestemte meg derfor etter noen dager for "clean cut". Resultater for meg og mine nærmeste var uutholdelig, jeg ble uspiselig jeg hadde store søvnprobler, konsentrasjonsvansker, svettetokter og abstinensymptomer som kunne ligne de mine heroin avhengige pasienter meldte.

Etter tre fire uker ga det værste seg. Nå har det gått tre fire år og jeg tenker stadig vekk på snusens forteffelighet, men jeg tenker også på det lille helvetet jeg hadde når jeg sluttet. Det skal jeg aldri gjennom en gang til og den tanken er nok til å holde meg borte. Kognetiv (aversjons)terapi er en vinner i forhold til denne type avhengighet.

Bonusen er stor i forhold til å slutte med et stoff enten det er nikotin, heroin amfetamin eller benzodiasepiner.
Du får mer kontroll over eget liv, du får bedre helse, bedre økonomi, bedre smak og du selv både smaker og lukter bedre.
Jeg er ikke noen fanatisk anti hverken det ene eller det andre. Men det hjelper en gang i blant og utfordre seg selv og sitt eget forsvar (benektning, fornektning, bagatellisering)noen ganger smaker nytelsen noe mer en er villig til å innrømme.
Jeg tror heller ikke du får kreft av å snuse, men forhøyet blodtrykk og innsnevringer i årer kombinert med dårligere smak og lukt er vel litt. Samt det fakta at en liten boks blir ekstremt viktig uansett hvor du er i verden...

Snus og kaffe var min favoritt frokost i mange mange år. Det var faktisk det beste jeg visste.
Nå smaker kaffen (espessoen) ti ganger bedre uten snusen.

Lykke til alle som vurderer å slutte!
Husk det om du får et lite tilbakefall "sprekk" at selv om du punkterer på et hjul og må stoppe så stikker du ikke hull på det andre fordi løpet er ødelagt.

Dag

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570184 21/06/2008 11:32
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: "takskarufaenmeg"
....... jeg ble uspiselig........

Mmmm, har alltid vært i tvil om 'kaldrøkt' kjøtt.........;)

Re: Trening og snus [Re: Tange] #570221 21/06/2008 14:21
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Avhengighet er noe drit, samtidig skal det ikke stikkes under en stol at nikotin har positive psykologiske effekter. Det er definitivt ting som tyder på at mennesker har et latent behov for rusmidler, og i et slikt perspektiv tror jeg ikke nikotin er en versting.
Slik jeg ser det er et hovedproblem med nikotin at den transportmekanismen som har vært rådende, røyketobakk, er så sinnsykt helseskadelig at det har ført til en demonisering av nikotin blant helsemyndigheter og i media. Jeg mener faktisk at i et overordnet sosialøkonmisk og helsepolitisk perspektiv burde målsettingen vært å få folk til å slutte med røyketobakk, ikke nødvendigvis nikotin. De økonomiske besparelsene ville vært "astronomiske", for ikke å snakke om de personlige familietragediene vi ville vært spart for. En konvertering av røykere til snus, tyggis eller plaster burde være veien å gå, men desverre preges vi av et pietistisk grunnsyn som dikterer en all-rus-er-av-det-onde-og-må-bekjempes holdning.

Det beste er jo selvfølgelig å holde seg unna, men vi er nå engang bare mennesker ICON_WINK

Jens
Re: Trening og snus [Re: jeth] #570381 21/06/2008 21:44
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: jeth
Avhengighet er noe drit, samtidig skal det ikke stikkes under en stol at nikotin har positive psykologiske effekter.

Hvilke positive psykologiske effekter er det du tenker på da?
Hvis du kommer opp med noen (som ikke er ren placebo), mener du at disse overskygger alle de negative effektene nikotinen har?

~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570434 22/06/2008 08:12
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Sitat: takkskarufaenmeg
Avhengighet er noe drit, samtidig skal det ikke stikkes under en stol at nikotin har positive psykologiske effekter.

Hvis du kommer opp med noen (som ikke er ren placebo), mener du at disse overskygger alle de negative effektene nikotinen har?

Hmmm..Jeg mener vel som jeg skrev i den posten at avhengighet er noe drit, og videre at det beste er å holde seg unna. Og som jeg også skriver mener jeg at det ikke er nikotin i seg selv som er det store sosiale problemet; det er ikke nikotin som fører til lungekreft.

At effektene av nikotin er placebo var nytt for meg, jeg har trodd at nikotin fungerer som en katalysator for ulike prosesser i hjerne som bla fører til at endorfiner blir frigjort.

Jens
Re: Trening og snus [Re: jeth] #570477 22/06/2008 10:59
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D

Hmmm..Jeg mener vel som jeg skrev i den posten at avhengighet er noe drit, og videre at det beste er å holde seg unna. Og som jeg også skriver mener jeg at det ikke er nikotin i seg selv som er det store sosiale problemet; det er ikke nikotin som fører til lungekreft.

At effektene av nikotin er placebo var nytt for meg, jeg har trodd at nikotin fungerer som en katalysator for ulike prosesser i hjerne som bla fører til at endorfiner blir frigjort.

Kom an... Du snakker om positive psykologiske effekter ikke positive fysiologiske effekter.
Jeg er bare interessert i å vite hvilke du snakker om.
Fordi jeg synes det er spennende.
Frigjøring av ditt eller datt i hjernen på nervotransmittornivå er en ting, og kan der og da virke oppkvikkende.
Men effekten blir av mnge beskrevet som å "pisse i buksa for å holde varmen".
Man får en kortvarig positiv effekt.

Når det gjelder avhengighet så innebærer det at tre kriterier må være oppfulgt for at en diagnose kan stilles. Dette kan fremstilles slik på en noe forenklet måte.

1. Behovet En må ha det. En føler seg vel og det er det man må ha der og da. En tar det uten å tenke noe særlig over hvorfor. Gjerne i spesielle situasjoner. En etablerer et mønster.

2. En er villig til å strekke seg veldig langt for å få tak i det. En tenker mye på det når en ikke har stoffet tilgjengelig. Er redd for å slippe opp for det. Legger planer for å skaffe det. Stå opp mitt på natten, unngå steder hvor det ikke finnes, lyve, stjele, begå kriminelle handlinger osv

3. En blir dårlig hvis en ikke får det. Kvalm, uvel, engstelig, sint, konsentrasjonsvansker, kuldegysninger, kramper, feber osv Kroppslige/fysiologiske reaksjoner som kalles abstinensymptomer.

De aller fleste som snuser kjenner seg igjen i den første og litt igjen i den andre, men de ferreste vil nok kjenne seg igjen i den tredje.
Dette har selvfølgelig mest å gjøre med nikotinens form og virkning å gjøre. Men se for deg det feks heroin i denne modellen. Et stoff som er flere ganger mer avhengighetsskapende og som gir store sosiale endringer og konsekvenser for den som bruker det på sikt.
Snus er tross alt ikke kriminelt og selges over disk hvorsomhelst.

~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570506 22/06/2008 12:55
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
De gangene jeg har forsøkt å slutte har punkt 3 slått inn med stor kraft - konsentrasjonsvansker og sinne er et merkbart problem i noen uker.

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570528 22/06/2008 14:40
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Når det gjelder positive psykologiske effekter tenker jeg på virkningen av endorfinene; "Jeg føler meg lettere euforisk og rolig" og sannsynligvis også av andrenalin (nikotin fører vel også til at dette blir frigjort?) "Jeg føler at sansene er skjerpet" I mitt hode tenker jeg dette som psykologiske effekter, mulig det ikke er riktig per def. Selv synes jeg effekten av nikotin er dritdigg.

dine tre steg til en diagnose er interresante, men overrasket over at pkt. 3 ikke gjelder snusere i noe særlig grad. Har prøvd å slutte tvert en gang, ingen tvil om at det førte til det man kan kalle abstinenslignende symptomer. Det gikk forøvrig ikke lang tid før jeg sprakk med denne metoden ICON_WINK Den andre gangen jeg sluttet gikk det mye lettere, konverterte til nikkotyggis og trappet gradvis ned. Dette funket forsåvidt greit, men nå er jeg desverre back on the chain gang...

Jens
Re: Trening og snus [Re: jeth] #570538 22/06/2008 15:15
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Mener å ha lest at adrenalin produseres for å kompensere for nikotintilførselen - det samme skjer når man drikker kaffe og koffein kommer i kroppen. Med andre ord blir man egentlig mer gira av nikotin og koffein i stedet for avslappet (aaah nå skal det bli godt å slappe av med en kaffe og snus).

Re: Trening og snus [Re: jeth] #570607 22/06/2008 18:07
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Jeg snakker ikke om tre steg til avhengighet, men tre viktige kriterier som alle må være oppfulgt for å få diagnosen avhengig etter ICD-10. Som er den WHO og vi i europa i de fleste tilfeller følger.
I USA har man DSM4IV. Der finnes noen skiller.

Når jeg skrev at de fleste snusere vil kjenne seg litt igjen i punktene 1 og 2 så tenkte jeg i første rekke på dem som er aktive snusere og som aldri har prøvd ordentlig å slutte. Punkt tre gjelder absolutt både for snusere og røykere og kommer ofte som en stor overraskelse.

Den milde euforien og oppstemtheten som man kjenner med snusing og kaffi er helt sikkert reell, men vinningen har ofte en tendens til å gå litt opp i spinningen. Man blir i dårlig humør og slapp dersom man ikke får det...

Jeg ble i alle fall i merkbart bedre form av å slutte å snuse, min samboer sier at jeg har blitt mye hyggeligere også.

Hvis du har tenkt å slutte med snus, så er det viktig å tenke på positive effekter ved å slutte samtidig som man ikke må undervurdere "sorgen" ved å miste en god venn. Det er aldri enkelt å slutte med noe som er så godt.
Men se på det som en prosess.

~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570622 22/06/2008 18:29
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
For ordens skyld: Jeg synes effekten av å slutte (bedre form og økonomi) er dritdritdigg målt opp mot effekten av nikotin som altså kun er dritdigg ICON_SMILE Skal nok slutte på ordentlig one of these days....

Jens
Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570734 22/06/2008 22:55
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
[/quote]
De aller fleste som snuser kjenner seg igjen i den første og litt igjen i den andre, men de ferreste vil nok kjenne seg igjen i den tredje.
Dette har selvfølgelig mest å gjøre med nikotinens form og virkning å gjøre. Men se for deg det feks heroin i denne modellen. Et stoff som er flere ganger mer avhengighetsskapende og som gir store sosiale endringer og konsekvenser for den som bruker det på sikt.
Snus er tross alt ikke kriminelt og selges over disk hvorsomhelst.
[/quote]

Skjønner at det fysiologiske ikke er så viktig for dere i psykologien... ;o) vi i det somatiske mener no annet.
Uansett er påstanden din over feil, min gode mann.

a)Pkt. 3 kommer så absolutt til anvendelse, les deg opp på nikiotin.

b) niktotin scorer et prosentpoen HØYERE enn opiater som heroin du nevner på withdrawal scale. Husker ikke akkurat på sittende bak hvor jeg fant det, men mest lest her er BJM. De er forholdsvis etterrettelige og kravstore til sine artikkelleverandører.

Nikotin er uskyldig stoff i forhold til f.eks. opiater, det har ingen eller få farlige side-effects, men det "farligste" er at avhengigheten er så ekstremt høy. Altså like høy eller høyere enn opiater.

jeg tror det finne poitive effekter av å få tilført nikotin, og som man nevener her er det stoooor forskjell på leveransemekanismene røyking og snusing.

Det beste er sikkert å være nikotin-free :o) Men vi har alle våre laster ;o)

Igjen, takk for et veldig artig forum.
Hilsen petimeteret fra Asker med med ny Canyon !

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Trening og snus [Re: Fair Dinkum] #570735 22/06/2008 22:58
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
"Takkskarufaenmeg":

når jeg ser hvor mye tid vi bruker her på forumet, kanskje vi skulle gå sammen om en HCR20 og en PCL-SV av folket her (inkludert oss selv...)

;o)

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Trening og snus [Re: Fair Dinkum] #570940 23/06/2008 12:37
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
He he. Ser poenget ditt Fair Dinkum i forhold til withdrawel scale, men du kan ikke bare måle i forhold til relapse. Det er tross alt mer smertefullt å slutte med opiater enn nikotin.

Jeg har pasienter som har sluttet med begge deler. De snakker om to helt forskjellige erfaringer.
Min påstand om å slutte med nikotin gjaldt i hovedsak smerten og de "tydeligste" abstinenssyymptomene.

Jeg lærte også på studiene at abstinensymptomer fra heroin kunne sammenlignes meden vanlig influensa. I dag vet jeg at både forelesere og lærebøker var helt på jordet.
Mulig at du har stoffet ute av kroppen i løpet av 48 timer og at du kan kjøre en rapid detox vhja subutex på 10 dager, men da er kun 20% av jobben gjort. Sjansen for relapse varierer i dag på melom 90 og 70% avhengig av data på pasient.
Selv med substitusjonsbehandling varierer sjansene fra 30 til 40% for å forbli opiatfri. Tallene er ganske klare i forhold til opiater og avhengighet.

Min samboer har forsket på de fysiologiske effektene og er nok litt mer over på ditt parti i forhold til hva som rent teknisk sett skal være vanskeligst å slutte med av opioider og nikotin.
Jeg tror motivasjon i mye større grad spiller inn i forhold til snus/røyking. Da tenker jeg på motivasjon i forhold til de to spørsmålene
1 Om man tror man kan?
2 Om man virkelig vil?

Når det gjelder opiater må man ha litt mer hjelp enn som så. Det og slutt får en del konsekvenser som en kanskje ikke helt er klar for å ta.

~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #570971 23/06/2008 13:24
L
Lostbuthappy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sluttet med snus for seks år siden.

I sirka to uker var det moderat ubehagelig. Etter de to første ukene så kom følelsen av rastløshet og ubehag sjeldnere og sjeldnere for så å forsvinne helt.

Tviler på at så mange mennesker mister alt de har (jobb, familie... osv) og ødelegger sin egen helse dersom det fysiske og psykiske ubehaget ved å slutte med heroin er like moderat som når man slutter med nikotin.

Nå skal det sies at mange av de som slutter med heroin etter år med misbruk opplever å vende tilbake til tomhet uten familie og jobb. Og da er det kanskje ikke så lett å bryte ut av sitt gamle miljø.

Re: Trening og snus [Re: Lostbuthappy] #572350 25/06/2008 21:53
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
-og det skulle værra harskt!

;o)

Heaps Good

Canyon Nerve ES 7.0
Re: Trening og snus [Re: Fair Dinkum] #572466 26/06/2008 08:41
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Jeg sluttet å snuse på søndag (og begynte litt igjen igår på sommerfest men har sluttet igjen tror jeg) Det går relativt ok, men tror jeg kommer til å bli tjukk. Jeg spiser mer. Må kanskje sykle mer. Noe som er ok siden jeg liker å sykle. Mao. slutter du å snuse så sykler man mer er logikken her,

Re: Trening og snus [Re: SiljeKH] #572529 26/06/2008 09:59
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: cheeky monkey
Jeg sluttet å snuse på søndag (og begynte litt igjen igår på sommerfest men har sluttet igjen tror jeg) Det går relativt ok, men tror jeg kommer til å bli tjukk. Jeg spiser mer. Må kanskje sykle mer. Noe som er ok siden jeg liker å sykle. Mao. slutter du å snuse så sykler man mer er logikken her,

Veldig bra. Stå på, få fokus over på positive ting. Jeg brukte tyrkisk pepper i en overgangsfase.
Legg inn en tyrkisk når du kjenner suget. Husk å puss tennene etterpå. Jeg tror ikke du vil legge på deg hvis du bruker overskuddsenergien til å trene.
Lykke til.

~ Doug Larson

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #572542 26/06/2008 10:13
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: cheeky monkey

Veldig bra. Stå på, få fokus over på positive ting. Jeg brukte tyrkisk pepper i en overgangsfase.
Legg inn en tyrkisk når du kjenner suget. Husk å puss tennene etterpå. Jeg tror ikke du vil legge på deg hvis du bruker overskuddsenergien til å trene.
Lykke til.

Takkskaruafenmegha Takkskarufaenmeg

Dessuten tror jeg snus/nikotin fremkaller CELLULITTER! Det vil jeg ikke ha! Nok motivasjon i den der merker jeg.

Re: Trening og snus [Re: DagRS] #572552 26/06/2008 10:25
jeth Offline
Camoboy
Camoboy

Jeg brukte tyrkisk pepper i en overgangsfase.
Legg inn en tyrkisk når du kjenner suget.

Har du noe erfaring med folk som har brukt nikotinfri surrogatsnus? (husker ikke hva det kalles)

Jens
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support